soundfont players

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Ik was eigenlijk opzoek naar een goedkope sampler, totdat ik erachter kwam dat je met een sblive kan samplen via soundfonts etc. je kan er dan nog reverb chorus distortion etc bij doen.. in ieder geval:

mijn sequencer is hardware, en ik wil op alle 16 kanalen een soundfont patch hebben. laten we voor het gemak zeggen, op kanaal 1 piano, en 2 een gitaar. deze 2 instrumenten wil ik dan tegelijkertijd kunnen afspelen.
ik heb al wat geprobeerd met cubase maar daarmee kan ik alleen het geluid veranderen als ik op een ander spoor klik.
hoe krijg ik dat voor elkaar dat het wel werkt?

PS ik maak geen gebruik van vst soundfont players omdat die latency met zich dragen. dus gewoon de sblive engine.
 
Als het goed is dan zit bij je SBLive een CD met Vienna erop. Da's software om die soundfonts te editen ed. en daarmee kun je ze vast ook wel in het geheugen laden of zo.

Ik heb heel veel leuke songs gehoord waarmee de mensen heel veel uit hun soundfonts haalden, zelf is het mij nooit gelukt en kreeg er op een of andere manier altijd iets 'Soundcanvas' achtigs eruit. (sampler of synth met samplegeheugen is een serieuze overweging waard IMHO)
 
Ja, met vienna kan je ze bewerken en ook previewen, maar daarmee kan je niet op elk kanaal 1 instrument zetten. ik namelijk met me rm1x de sblive besturen alsof het een sampler was.
met vienna kun je trouwens niet de soundfonts in je sblive laden, daar heb je andere progs voor. audioHQ ofzo.

ik vind het eigenlijk raar dat de soundfonts niet zover gekomen zijn in de professionele wereld. je hoort er hier en daar wat van, maar dan meestal van amatuers / huis-tuin-en-keuken-muzikanten.
het is een erg goedkope sampler (voor mij gratis, ik had de pc en sblive al), het is realtime en je krijgt er een stapel effecten ook nog bij.
 
Back
Top