Cubase SX en Phatboy V2

Acid Man

Wie kent acid niet?
Lid sinds
20 juli 2002
Berichten
65
Locatie
Leiden
Hi Allen,

Ik ben een paar maanden geleden op sx overgestapt en werkte daarvoor met VST 5.1. In VST 5.1 kon ik via de midi filter alle cc's toewijzen aan de knoppen van de phatboy (voor bijvoorbeeld VSTi's).

Welnu, sinds ik overgestapt ben op SX heb ik nog geen redelijke manier gevonden om de VSTi's op een normale (net zo eenvoudige) manier aan te sturen zoals in Cubase VST.

Ik heb het geprobeerd via de channel strip op te zetten, maar de phatboy blijft z'n eigen cc's sturen. Ook heb ik het geprobeerd met de generic remote functie, maar daarvan heb ik nog niet de juiste wijze van invullen/toewijzen gevonden.

Is er iemand die met dezelfde configuratie werkt en die mij kan vertellen hoe dit het beste op te lossen is? Ik heb het geprobeerd op de Keyfax forum, maar daar heb ik tot op heden nog geen redelijk antwoord gekregen.

Ik heb BMI support gebeld en die hebben mij aangegeven dat ik alles via de genric remote optie moet instellen...

Alvast bedankt voor enige feedback...

Cheers,

Acid
 
...In ieder geval niet Igor. Het moet dus "die ander" geweest zijn (kan nie op z'n naam komen).

Acid
 
Ik kom hier ook niet uit. Nu heb ik een programmeerbare controller (Evolution MK-225C), dus is het geen probleem voor mij.

Wat bij 5.1 wel aanwezig is maar wat ik mis bij SX, is VST Effects als keuze onder Device. Zodoende weet ik ook niet hoe je in SX een controller kan toewijzen aan een bepaalde knop/slider van een VSTi. In de handleiding wordt dan ook alleen maar gesproken over het remote controllen van de mixer. En inderdaad is het remote controllen van de EQ van een channel dan ook niet zo moeilijk in te stellen. Misschien dat iemand op het www.cubase.net forum hier antwoord op weet.
 
Werkt de evolution dan wel onder Cubase SX?

Ik zit er aan te denken een Evolution UC-16 aan te schaffen, daar er 16 presets beschikbaar zijn voor de VSTi's die ik het meest gebruik...

Ik hoor eht graag van je...
 
Origineel geplaatst door Acid Man
Werkt de evolution dan wel onder Cubase SX?

Ik zit er aan te denken een Evolution UC-16 aan te schaffen, daar er 16 presets beschikbaar zijn voor de VSTi's die ik het meest gebruik...

Ik hoor eht graag van je...

Ongetwijfeld werkt de Evolution UC-16 met Cubase SX.

Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer dat je je eigen configuraties niet in de keyboards kunt opslaan zoals wel het geval is bij de UC-16. :erm:
 
"die ander" is inderdaad Sasha...

Volgens mij wordt 'ie betaald door iemand zo lang mogelijk aan de telefoon te houden, zonder echt een goed antwoord te hebben...
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Ongetwijfeld werkt de Evolution UC-16 met Cubase SX.

Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer dat je je eigen configuraties niet in de keyboards kunt opslaan zoals wel het geval is bij de UC-16. :erm:

Ik zal eerst de UC 16 gaan testen alvorens ik 'em aanschaf...
 
Origineel geplaatst door Acid Man
"die ander" is inderdaad Sasha...

Volgens mij wordt 'ie betaald door iemand zo lang mogelijk aan de telefoon te houden, zonder echt een goed antwoord te hebben...

"Dit gesprek kost circa 80 eurocent per minuut."
 
...Inderdaad :D
 
Back
Top