Oakley modular

djrevmoon

Ingeburgerd
Lid sinds
19 juli 2007
Berichten
39
Locatie
almere
Hallo allen,

Ben net begonnen aan een zelfbouw modular op basis van oakley modules, maar daar zal het niet bij blijven. Die ken stone modules zien er ook wel cool uit, dus ik was benieuwd of er hier mensen zijn die deze al eens gebouwd hebben....

De onderdelen bestel ik bij elby design in australie (omdat ik te lui ben om met gigantische onderdelenlijsten naar de electronicawinkel te gaan). Perfecte service daar, het duurt alleen wat lang voordat het geld daar is aangekomen en de onderdelen per post hier weer zijn. Maar ja, beter dan dat gedoe in de winkel :-)

frontplaatjes via schaeffer (werkt ook als een tierelier).

Ik zal wat foto's posten als daar interesse voor is....

Groeten!
 
:) Plaatjes zijn altijd gaaf, ook al is een modulaire synth niet echt mijn ding!
 
Cool. Ik ben zelf ook druk bezig met de bouw van een Oakley modular. Dacht inmiddels dat ik zo'n beetje de enige was hier op het forum, maar leuk dat er nog iemand mee bezig is. Ik heb inmiddels 3 VCO's, een dizzy board, een power supply board en twee ADSR borden af. Heb bij Elby de superladder, een VCA en twee LFO's in bestelling staan. Misschien leuk om wat ervaringen uit te wisselen.

Overigens heel verstandig om je onderdelen bij Elby te bestellen. Laurie Bidduph (de eigenaar van Elby) is een erg vriendelijke kerel, met schappelijke prijzen en uitstekende support. Ik heb de onderdelen voor mijn VCO's destijds zelf bij elkaar geschraapt, maar dat kan ik je echt afraden. Moet je namelij kbij heel veel verschillende winkels onderdelen bij elkaar sprokkelen en de tempco's zijn ook lastig te krijgen. Bij Elby is het gewoon als onderdelen kit te bestellen.
Let wel even goed op dat de partlist bij Elby overeen komt met die van Oakley. Bij mij ADSR borden kwam ik e.e.a. te kort omdat die onderdelen niet op de lijst van Elby bleken te staan. Kreeg de missende onderdelen gratis nagestuurd en ik neem aan dat de partlist inmiddels is bijgewerkt.

Grootste zorgenpunt voor mij is mijn technische kennis. Ik kan prima al die onderdelen solderen en ik vind het nog leuk om te doen ook. Straks komt echter de powersupply om de hoek kijken en het afregelen en daar maak ik me wat zorgen over. Zien we dan wel weer. Het lijkt me in ieder geval erg leuk om jou te volgen. Ik zal zelf ook eens trachten wat foto's te plaatsen. Probleem is alleen dat ik werkelijk niet weet hoe dat hier werkt.
 
Laatst gewijzigd:
Lijkt me prima om ervaringen uit te wisselen. Inderdaad is die Laurie (heb hem een paar keer aan de telefoon gehad) een prima kerel, bereid om niet moeilijk te doen (moest een setje foute frontpanel materiaal ruilen (mijn fout), hij hielp gelijk). Dus zelfde ervaring als jij en ik was ook niet van plan zelf op onderdelenjacht te gaan 8)

Heb net de MIDI-CV converter af (polydac), VCO komt deze week. Volgende maand (als salaris weer binnen is :-) ) verder met filters en envelope generators. Daarna zie ik wel, ik heb nog geen configuratie in gedachten. Denk dat ik zo snel mogelijk 3 vco's en een stel LFO's wil, daarna wat vreemdere modules, en natuurlijk een paar sequencers.

Ik maak me ook een klein beetje zorgen om het troubleshooten en calibreren maar meer om de hoeveelheid tijd die het me gaat kosten om het te leren dan om of het wel lukt, uiteindelijk is alles te leren :) Lijkt me dus in het kader van tijdswinst erg nuttig om vooral op dat gebied eens ervaringen uit te wisselen...Ik heb vast een functiegenerator, digitale multimeter en 20Mhz scoop op de kop getikt om het troubleshooten wat kansrijker te maken haha!

Bouw je Oakley of Doepfer-style frontjes?
 
Ik ben erg geinteresseerd in ervaringen op dit gebied en ook wat de kosten zijn. Ben zelf nu bezig met een zelfbouw modular bestaande uit oude DigiSound en Format modules (zie thread My First Modular ). Maar ik hoop die binnen een paar maanden af te hebben. En misschien krijg ik dan wel 'trek' in meer modules. Ik zie zelfs dat Renepela bij mij in de buurt woont (ik woon in Dordrecht). Succes met de bouw. Als ik nog ergens mee kan helpen hoor ik het wel.
 
Helemaal exact heb ik het niet bijgehouden, maar ik kan je verzekeren dat Oakley in vergelijking met andere modulaire systemen erg duur is. Krijg je ook wel top kwaliteit voor terug.
De printjes zelf zijn al aardig aan de prijs en daar komen dan je onderdelen nog bij en je frontjes.
 
nee goedkoop istie niet, maar ik heb veel research gedaan voor ik hieraan begon en het leek me gewoon de beste optie. Het scheelt natuurlijk ook erg dat je niet alles in 1 keer hoeft aan te schaffen maar lekker kunt spreiden over een jaar ofzo, elke maand een beetje dan merk je minder in de portemonnaie :-) IIG ziet de prijslijst voor die oakley kits er zo uit:
ADSR-VCA€ 75,55
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

VC Upgrade for ADSR-VCA€ 58,55
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Control-1€ 66,10 Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Control-2€ 54,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Control-3 77,45
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Dizzy€ 26,45
Add to basket
Component and Hardware Kit

Dual Comparator and Gated Delay€ 51,00
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Equinoxe€ 71,75
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Equinoxe Front Panel€ 35,25
Add to basket
Oakley designed Equinoxe Front Panel

Little-Lag€ 37,75
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Master Power Supply€ 88,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

MultiMix Standard€ 54,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

MultiMix Stooge€ 55,40
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

MultiMix Sum€ 54,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

OMS410 Companion Module€ 59,15
Add to basket
Includes components for 2U version.

Sample and Hold€ 66,75
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

SuperLadder-1U€ 93,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

SuperLadder-3U€ 163,05
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

SuperLadder 3U Front Panel€ 54,15
Add to basket
Oakley designed SuperLadder Front Panel

Triple VCA€ 85,00
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

VC-LFO€ 81,85
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

VCO€ 157,35
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel


Frontplaten bij Schaeffer nog eens 40 EUR per stuk ongeveer, en de printjes, die tussen de 15 en 30 EUR kosten bij Oakley zelf. PLus verzendkosten..... Dus een complete VCO is dan plusminus 250 EUR. Moet je hem nog wel even in elkaar solderen :-)
 
Maar ze klinken wel als een dijk, die Oakley modules!

Ik heb een synth gebouwd met 3 VCO's, Superladder, 2xADSR, MidiDac, VC-LFO, Equinoxe (en nog wat andere modules van andere merken). Ik ben vooral erg te spreken over de VCO's en de Superladder. Vette combinatie samen, dus ik denk dat Oakley het geld zeker wel waard is.

Groeten,

Rutger

ps. Ik heb ooit nog eens een digitaal aangestuurde polysynth te bouwen op basis van Oakley VCO's! Lijkt me zo vet om een soort OB-8 te hebben met de sound van Oakley!
 
Origineel geplaatst door djrevmoon
nee goedkoop istie niet, maar ik heb veel research gedaan voor ik hieraan begon en het leek me gewoon de beste optie. Het scheelt natuurlijk ook erg dat je niet alles in 1 keer hoeft aan te schaffen maar lekker kunt spreiden over een jaar ofzo, elke maand een beetje dan merk je minder in de portemonnaie :-) IIG ziet de prijslijst voor die oakley kits er zo uit:
ADSR-VCA€ 75,55
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

VC Upgrade for ADSR-VCA€ 58,55
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Control-1€ 66,10 Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Control-2€ 54,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Control-3 77,45
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Dizzy€ 26,45
Add to basket
Component and Hardware Kit

Dual Comparator and Gated Delay€ 51,00
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Equinoxe€ 71,75
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Equinoxe Front Panel€ 35,25
Add to basket
Oakley designed Equinoxe Front Panel

Little-Lag€ 37,75
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

Master Power Supply€ 88,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

MultiMix Standard€ 54,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

MultiMix Stooge€ 55,40
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

MultiMix Sum€ 54,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

OMS410 Companion Module€ 59,15
Add to basket
Includes components for 2U version.

Sample and Hold€ 66,75
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

SuperLadder-1U€ 93,15
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

SuperLadder-3U€ 163,05
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

SuperLadder 3U Front Panel€ 54,15
Add to basket
Oakley designed SuperLadder Front Panel

Triple VCA€ 85,00
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

VC-LFO€ 81,85
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel

VCO€ 157,35
Add to basket
Component and Panel Hardware Kit - excludes front panel


Frontplaten bij Schaeffer nog eens 40 EUR per stuk ongeveer, en de printjes, die tussen de 15 en 30 EUR kosten bij Oakley zelf. PLus verzendkosten..... Dus een complete VCO is dan plusminus 250 EUR. Moet je hem nog wel even in elkaar solderen :-)

fyn om eens een overzicht te zien wat kost/wordt en oakly ervaringen
eris nog iemand opt forum ,....
die een mooie heeft [ff naam kwijt ]
 
Origineel geplaatst door djrevmoon
nee goedkoop istie niet, maar ik heb veel research gedaan voor ik hieraan begon en het leek me gewoon de beste optie. Het scheelt natuurlijk ook erg dat je niet alles in 1 keer hoeft aan te schaffen maar lekker kunt spreiden over een jaar ofzo, elke maand een beetje dan merk je minder in de portemonnaie :-)

Ben zelf wel geinterresseerd in zelfbouw, maar zie door het aanbod de bomen niet meer. Wat zijn je kriteria geweest om voor een Oakley te kiezen?
 
Tja, moeilijke vraag, omdat ik gevoelsmatig een keus heb gemaakt. Maar er zat wel een gedachte achter. Het moest topkwaliteit kwa geluid en ontwerp worden, maar ik kan geen schema's beoordelen. Ik wilde een zelfbouwproject dat in ieder geval niet retecommercieel was. Dus het moest van iemand komen die er zelf heel erg bij betrokken was, omdat ik dan het meeste kans op een kwalitatief uitstekend ontwerp heb. Uit de fora her en der bleek dat de Oakley modules hieraan goed voldeden.
Als ik criteria moet benoemen dan op volgorde van belangrijkheid:
1 beschikbaarheid van onderdelenpakketten en printplaten (ik ben er technisch en kwa kennis nog niet aan toe om zelf printen te etsen en op onderdelenjacht te gaan, laat staan om zelf te ontwerpen)
2 geluidskwaliteit (subjectief, dus meningen van experts zijn welkom)
3 complexiteit van het gehele project (moest zeker niet te simpel zijn, maar wel uitvoerbaar)
4 level van persoonlijke support en service van vendoren
5 gevoel

Prijs en eenvoud waren met name geen criteria.

Het wordt btw geen puur Oakley systeem, ik weet nog niet wat ik precies wil maar ik weet zeker dat er ook andere modules in zullen komen. Ken Stone heeft ook coole modules dus die wil ik er ook in, evenals wat weirdere shit. Ik heb geen voorgedefinieerd eindpunt, ik zie wel waar het schip strand. Oh ja: ik hou van knopjes en lampjes, waarbij kwantiteit een belangrijk aspect is :-)

groeten!!
 
Back
Top