Elka Synthex @ Marktplaats..

Vizion

Rock Solid
Lid sinds
7 mei 2002
Berichten
2.327
Locatie
zero-two-two-niner

Beste mensen,

ik heb een synthex te koop.
het is een hele mooie synthex waar ik midi in het laten bouwen (in, out EN thru).
Hij is gecontroleerd, gerepareerd en gemidificeerd door joel cordier uit belgie, een van de weinigen die het nog echt kan, en volgens hem was het cosmetisch een van de mooiste die hij heeft gezien.
Ik ben absoluut geen handelaar en wil eigenlijk alleen maar het geld dat ik erin heb zitten er ongeveer uit halen. er zijn echter twee dingen waar ik je op moet wijzen.
Ik heb hem een aantal jaren geleden gekocht voor ongeveer 4000 ouderwetse guldens, heb hem laten repareren voor nog eens 500 en laten midificeren voor 1000. helaas heeft hij een probleem waarvan ik niet weet of het makkelijk is op te lossen omdat ik er nog nooit naar heb laten kijken. de joystick staat uit het centrum doordat het printplaatje dat eronder zit niet helemaal ok is. dit wil zeggen dat als jij bijvoorbeeld een pitch bend van 2 semitonen instelt de voice (zonder dat je pitchbend daadwerkelijk gebruikt) automatisch een x percentage out of tune is (doordat de joystick niet gecentreerd staat) dit verhielp ik altijd door de voice zelf evenredig te detunen met de tune knop en dan heb je geen enkel probleem. het enig probleem dat optreed is als je een split instelt (bass/pad) en de pitchbend toewijst aan enkel de upper of lower keyboard, maar in feite heb ik er in de afgelopen 4/5 jaar nooit last van gehad of een reden in gezien dat te laten repareren. Het is maar hoe belangrijk je dat vindt en dat je het weet.

De batterij van het geheugen moet vervangen worden maar ik begrijp dat dat simpel is. Ook dit heb ik voor twee redenen niet laten doen:
1: ik vind programeren op de synthex te makkelijk en te leuk om een geheugen daadwerkelijk te gebruiken. Als je eenmaal weet hoe hij werkt en wat hij kan draai je zo je geluiden in elkaar.
2: doordat de batterij leeg is zit de geheugen-bank vol met geluiden die je onmogelijk zelf kan maken. Denk bijvoorbeeld aan geluiden met meerdere waveforms tegelijk of allerlei bizarre bijeffecten. Ik zie het als een random generator die het sonisch potentieel juist heeft uitgebreid en heb dit altijd te leuk gevonden om te verhelpen. Maar het blijft een kwestie van batterij vervangen en klaar.

Voor de rest werkt hij perfect, het is een prachtig instrument maar dat weet je al. ik verkoop hem omdat ik tegenwoordig te weinig tijd eraan besteed en omdat het zonde is van zo'n instrument als er echte liefhebbers zijn die er meer mee doen dan ik.


zoals gezged heb ik er +/- 5500 guldes inzitten en wil minimaal 2000 euro ervoor hebben. Via via kan ik je wellicht helpen aan iemand die nog een werkende joystick heeft maar dat is geen garantie. Ik verkoop hem nadrukkelijk "as is".

voor de rest:

* de bieding loopt tot en met 30 juli aanstaande
* geen ruil enkel geld
* weet wat je koopt het is een uniek instrument dat niet zo makkelijk in het onderhoud is
als een casio sk10, ik kan je helpen aan het contact met iemand die hem zeker kan
repareren mocht dat ooit nodig zijn. (hij is een van de vaste adressen van synthex
eigenaars in europa en repareert echt de meest onmogelijke synthesizers dus dat zit wel
goed)

Marktplaats, advertentienr.:10592768013
 
plaatje..

plaatje..

1:
 

Attachments

  • elka synthex 1.jpg
    elka synthex 1.jpg
    44,1 KB · Bekeken: 96
ja die ja :D

fraaie bak lijkt me, wel wat aan de prijs, maar ach...

dan heb je ook wat

wel jammer van het pookje trouwens

:kimono:
 
Back
Top