Ruis uit MPX 1

The Poisoner

Electronic Rumble
Lid sinds
22 augustus 2004
Berichten
345
Locatie
Zwolle
Ben bezig om mijn studio ruisvrij te krijgen (het was tot voorkort nogal een herrie als er geen geluid uit de gear kwam), en kom er nu achter dat mijn MPX 1 nogal hard ruist. Dit is dus ook zo als er geen input ingeplugd is. Deze bak hoort normaal muisstil te zijn, dus ben bang dat er iets kapot is.

Waar kan dit aan liggen?
 
Re: Ruis uit MPX 1

Origineel geplaatst door The Poisoner
Ben bezig om mijn studio ruisvrij te krijgen (het was tot voorkort nogal een herrie als er geen geluid uit de gear kwam), en kom er nu achter dat mijn MPX 1 nogal hard ruist. Dit is dus ook zo als er geen input ingeplugd is. Deze bak hoort normaal muisstil te zijn, dus ben bang dat er iets kapot is.

Waar kan dit aan liggen?

De return waar hij op zit feedbackt naar de send waar hij op zit.
De kabel van de send pikt te veel ruis op (trek die er eens uit)
De kanalen die senden naar de mpx1 ruisen te veel en geven een cumulatief effect (testen door alles te muten behalve de mpx1).


In principe ga je ruis problemen altijd het meeste bij delays en reverbs opmerken.
 
Gezien je verhaal neem ik aan dat je veronderstelt dat ik hem op de sends van mijn mixer heb aangesloten. Dit is niet het geval. Heb hem op een patchbay. Gebruik hem voornamelijk los voor het oppoetsen van leads en vocals.
 
- Staat je "input level switch" achterop de MPX goed?

- Hoe hoog is je "output level" ingesteld?

- Al geprobeerd andere kabels eraan te hangen om te zien of dat verschil maakt? (zou niet mogen bij een beetje redelijke kabels maar goed)

En wat versta je onder erge ruis? Ik bedoel, elk apparaat heeft in min of meerdere mate een bepaalde signal to noise ratio en ruist dus als je hem maar hard genoeg zet, kan je nader omschrijven hoe erg het is?
 
Origineel geplaatst door The Poisoner
Gezien je verhaal neem ik aan dat je veronderstelt dat ik hem op de sends van mijn mixer heb aangesloten. Dit is niet het geval. Heb hem op een patchbay. Gebruik hem voornamelijk los voor het oppoetsen van leads en vocals.

Maar hoeveel ruis maakt het ding nou zonder inputs?
 
Bij mij ruist hij niet zoveel.
Heb wel de input en output knoppen ongeveer halverwege staan.
Alleen dat al scheelt best wel.
 
Origineel geplaatst door Laurens O
- Staat je "input level switch" achterop de MPX goed?

- Hoe hoog is je "output level" ingesteld?

- Al geprobeerd andere kabels eraan te hangen om te zien of dat verschil maakt? (zou niet mogen bij een beetje redelijke kabels maar goed)

En wat versta je onder erge ruis? Ik bedoel, elk apparaat heeft in min of meerdere mate een bepaalde signal to noise ratio en ruist dus als je hem maar hard genoeg zet, kan je nader omschrijven hoe erg het is?

Input level switch staat op +6. Lijkt me de goede stand, aangezien ik anders nog meer ruis heb.

Heb zelfs een 2e setup gebouwd gister met n andere mixer en alleen een juno eraan ipv patchbay. Hielp nix.

Wat versta ik onder erge ruis? Een ruis die je in de opname van je track duielijk terughoord op de achtergrond. Ik snap dat je altijd wel wat signal noise hebt, bijv. met analoge shit. Maar dit is zo hard dat het niet zou mogen :(

@ fuse: Dat met de in en outputs heb ik ook al mee geexperimenteerd, maar dat lost het ook niet op. Zit ergens intern in t ding
 
Back
Top