MPC 2000xl gebruikers

Lazy Eyes

Stamgast
Lid sinds
23 Maart 2006
Berichten
453
Ik heb gister een mpc 2000xl gekocht.. dope bak! alleen is er 1 knopje dat niet helemaal lekker werkt. De F6 button, de belangrijkste dus..

Nu is mijn vraag, is dit makkelijk te vervangen, ik zie ze staan op mpcstuff.com voor 3$ dus ik ga er vanuit dat dat moet werken..

Me F6 button blijft af en toe hangen.. en daardoor maakt ie meteen track 1-64 aan, ook is het kut met het knippen van samples..

Kan iemand me helpen aan een goed adres om een knopje te halen en misschien een uitleg over hoe in te bouwen..??

Thanx!
 
Jah net contact mee gehad, maar kan je die knopjes zelf inbouwen of is dat noodzakelijk dat dat door hen gebeurt?

Het lijkt me geen hogere wiskunde, maar misschien verkijk ik me erop, iemand een idee?
 
Voerman zou ik niet doen.
Vraag forumlid Mike Philco om het onderdeel (als hij nu niet met vakantie is)
en vervang zelf het knopje, is zelf goed te doen.
Of check Youtube, staan zat filmpjes met het openen van een MPC2000XL
 
Jah dat openen is echt geen probleem, alleen het erin zetten van het knopje lijkt me lastiger, op mpcstuff.com is het knopje maar 3 $ das echt geen geld, voor een vrij essentieel knopje..

Maar hoe moelijk kan het zijn? je kan toch weinig slopen met het verwijderen en er weer inzetten van een knopje???"
 
Dan denk ik dat ik voor nu maar gewoon effe twee knopjes ga omwisselen, die andere F's gebruik je toch een stuk minder dan F6 en dan kan ik meteen kijkne of dat het probleem verhelpt..

Thanx man!
 
Idd, is ook een mogelijkheid, kan je iig verder.
Let erop dat het knopje stuk kan zijn óf de switch eronder.

Wat ik zeg, Mike Philco heeft ze, dat weet ik.
Heb zelf een aantal maanden terug een verotte 2000 weer helemaal
werkend en weer als nieuw geserviced.
Waren ook een aantal knoppen stuk, maar ook de onderliggende switches.
 
bij wijze van bemoeienis :D

ff een tip: bestel een nieuw knopje en vervang de slechte. Als je knopjes gaat verwisselen heb je eigenlijk alleen maar meer kans op problemen en je zit in principe onnodig op de printplaat de klooien.

dus: beetje geduld en in 1x goed doen...

my 2 cents (maar ik begrijp het heus wel hoor)

PS wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?
 
Origineel geplaatst door Cecil
bij wijze van bemoeienis :D

ff een tip: bestel een nieuw knopje en vervang de slechte. Als je knopjes gaat verwisselen heb je eigenlijk alleen maar meer kans op problemen en je zit in principe onnodig op de printplaat de klooien.

dus: beetje geduld en in 1x goed doen...

my 2 cents (maar ik begrijp het heus wel hoor)

PS wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?

Die printplaat kan wel wat hebben hoor, je moet er ook als een gek op kunnen drummen ;)
Ik weet niet meer wat ik betaald heb, was een package deal, incl nieuw dispay, knoppies,
en een nieuwe frontplaat.
 
gisteren nog effe zitten kloten, en het knopje werkt nog wel maar niet optimaal, dus ik denk echt dat het aan dat knopje ligt..

Ga inderdaad effe een nieuw knopje bestellen, maar moet echt overal dikke verzendkosten dokken voor een knopje van 3 euro!

IK heb voor die mpc 650 betaald, met 8 outs en fx.. dus is een goede deal dacht ik.. als het geen goede deal is hoor ik het ook graag..

alleen die f - button is niet zo goed meer, maar dat lijkt me vrij makkelijk te vervangen..
 
Origineel geplaatst door Lazy Eyes
gisteren nog effe zitten kloten, en het knopje werkt nog wel maar niet optimaal, dus ik denk echt dat het aan dat knopje ligt..

Maar hoe bedoel je beter geduld hebben en het gelijk goed doen? Ik ga ook nog wel effe wachen tot ik weet hoe het moet..

IK heb voor die mpc 650 betaald, met 8 outs en fx.. dus is een goede deal dacht ik.. als het geen goede deal is hoor ik het ook graag..

alleen die f - button is niet zo goed meer, maar dat lijkt me vrij makkelijk te vervangen..

prima deal, toch wel...doch jammer van dat knopje. Kan ik nog bij opmerken dat bij mij het naar-rechts-cursor-knopje niet lekker werkte, na aankoop. Maar na enig gebruik ging 'ie het steeds beter doen. Misschien omdat de MPC een tijd lang niet was gebruikt...stijve knopjes...

Maar hoe bedoel je beter geduld hebben en het gelijk goed doen? Ik ga ook nog wel effe wachen tot ik weet hoe het moet..

gewoon, wat er stond: neem vooral geen risico...
 
Hiji is juist niet stijf, maar heel los, dus beetje gammel.. zeg maar lam van het vele gebruiken.. dus moet effe kijken of ik er een andere voor kan vinden moet te doen zijn man dat inbouwen lijkt me
 
Back
Top