Logic op OS X

BDeep

lijkt nergens op
Lid sinds
16 september 2002
Berichten
619
Locatie
Amsterdam
Hoi!

Dit moest ik gewoon ff kwijt.
Ik heb sinds gisteren logic audio (wat ooit silver heette) op mac OS X. Misschien voor veel mensen niet zulk interessant nieuws, maar ik vond het wel erg gaaf om te zien dat het ook op mijn macje werkt, dat het er dus echt eindelijk is, kijk zelf: :D

Zjn er trouwens hier al meer mensen die sequencen op OS X?
 

Attachments

  • logicscreen2.jpg
    logicscreen2.jpg
    41,4 KB · Bekeken: 91
Re: Logic op OS X

Origineel geplaatst door BDeep
Hoi!

Dit moest ik gewoon ff kwijt.
Ik heb sinds gisteren logic audio (wat ooit silver heette) op mac OS X. Misschien voor veel mensen niet zulk interessant nieuws, maar ik vond het wel erg gaaf om te zien dat het ook op mijn macje werkt, dat het er dus echt eindelijk is, kijk zelf: :D

Zjn er trouwens hier al meer mensen die sequencen op OS X?

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

Ik heb trouwens gelezen dat op os X 10.2 (jaguar) Logic helemaal goed loopt
en je geen oude os 9 shell e.d. hoeft te gebruiken.
 
Ik wacht ook op wat plug ins en een goede driver voor de MOTU 2408.
Op een muziekschool waar ik les geef hebben we onlangs een berg Emacs en iBooks gekocht en we gaan daar
uitsluitend OS X draaien. Heb er al even mee gespeeld en het draaide erg soepel.
We gebruiken Logic Platinum en Gold en Reason.
Overigens zijn die iBooks nare hebbedingetjes!!!

Maarten
 
zolang digidesign geen driver maakt voor mijn audiomediakaart bet ik voorlopig nog getrouwd met OS9.

Op de degidesign website: Pro Tools 6.0 for OSX is scheduled to be released at the end of this year with support for the following systems: Pro Tools TDM (Pro Tools|HD, Pro Tools|24 MIX, Pro Tools|24) and Pro Tools LE (Digi 001, Audiomedia III & ToolBox) with support for Mbox and Digi 002 to follow.

Dus als je een audiomedia 3 kaart hebt komt dat snel goed (hoop ik voor je)

Ik heb trouwens gelezen dat op os X 10.2 (jaguar) Logic helemaal goed loopt
en je geen oude os 9 shell e.d. hoeft te gebruiken.

Klopt, ik draai jaguar, en het werkt compleet native, dus zonder os 9 Overigens moet je jaguar geinstalleerd hebben, want met eerdere versies werkt logic 5.5 niet onder OS X.

Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar midi, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de mensen die veel audio gebruiken nog ff aan os 9 vastzitten. Helemaal omdat logic geen vst meer ondersteunt, wat echt jammer is, want dingen als de ppg wave en de attack van waldorf kun je gewoon voor OS X krijgen. Wat dat betreft ben je dan misschien beter uit met cubase sx/sl.
 
tja.....

nu Apple emagic overgenomen heeft is het echt onduidelijk wat er gaat gebeuren de bslissing om t estoppen met VST ondersteuning zal zeker niets met die overname te maken hebben.... right ;)

Maar asl je toch op een mac werkt lijkt het mij geen verkeerde beslissing om het op Logic te houden, dicht bij huis zeg maar...

Of zit ik er helemaal naast en is cubase nu wel "carbonized"?

In iedergeval blijft het aankloten, ik heb een mac/10.2 (jaguar)/en logic platinum 5 zou tof moeten zijn toch? maar nee nu doet creamware lastig met de pulsar die pas vanaf volgend jaar zomer zal draaien onder os x

altijd wat dus.... en geen beter of beste denk ik...
 
cubase is compleet native OS X. En volgens mij is cubase compleet erschreven en heet het geloof ik dan niet carbonized, maarwat boeit het, dat draait kennelijk onder Os X.

Maar met hardware blijft het aankloten ja, net als met die vst's. Het schijnt overigens echt een werkje van nix te zijn om een vst om te bouwen naar audioUnits, voor iets simpels een uur geloof ik.

Maar je hebt gelijk, op dit moment is er helaas nog geen beste keuze.
 
Origineel geplaatst door Justketchup
tja.....

nu Apple emagic overgenomen heeft is het echt onduidelijk wat er gaat gebeuren de bslissing om t estoppen met VST ondersteuning zal zeker niets met die overname te maken hebben.... right ;)

Ik heb gelezen dat Mac zijn eigen plugin standaard gaat ontwikkelen en dat een
adaptie van plugins niet al te moeilijk moet zijn mac > pc en pc >mac.
Maar dat is dan wel als bedrijven die investering willen doen.

Soms vraag je je af of standaarden wel voor muzikanten worden bedacht.
Dat gejaag achter een patent aan is allemaal wel leuk, als de eerste prio
maar ligt bij een goed produkt voor een breed publiek.
 
Back
Top