Roland MC-808 vs. Akai MPC-1000 vs. ?

Philanthropist

Nieuwkomer
Lid sinds
10 juli 2007
Berichten
11
Hallo!

Het is zomervakantie (ook al moet ik wel doorwerken :(), dus het lijkt mij leuk om wat nieuws te kopen en mij daarin te verdiepen. Ik heb veel ervaring met 'echte' instrumenten, maar het lijkt mij ook leuk om bezig te gaan met samplers e.d.
Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken voor dance en hip hop beats en liedjes.
Met wat 'leken' onderzoek kwam ik uit bij de Roland MC-808 en de Akai MPC-1000 (bij een budget van max. €1000). Er staat een Roland MC-808 te koop in een lokale muziekwinkel, en het was best leuk om daar wat mee te spelen (maar in 30 minuten zonder handleiding snap je er natuurlijk niet echt wat van).
Dus ik zou graag wat advies willen van de experts. Wat is het beste voor een beginner, die wel graag goed spul wil hebben. Ik wil gewoon niet snel tegen een barriere aanlopen van 'daarvoor moet je een beter/duurder model hebben'. Roland of Akai of toch een ander merk? Ik heb vrij veel negatieve(re) dingen gelezen over de Roland, maar heb zelf altijd vrij goede ervaringen gehad met Roland drumstellen, keyboards e.d.

Alvast bedankt!

PS: met een budget van €1000, zit je toch wel goed?
 
Met een budget van € 750 kun je al een uitgebreide MPC1000 kopen.
372.gif


Ik heb nog niet met de Roland gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen, maar de MPC heeft natuurlijk niet voor niets z'n grote reputatie opgebouwd. Belangrijk is dat je van tevoren weet wat je wilt gaan doen en dan gaat kijken welk apparaat daaraan voldoet.
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Met een budget van € 750 kun je al een uitgebreide MPC1000 kopen.
372.gif


Ik heb nog niet met de Roland gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen, maar de MPC heeft natuurlijk niet voor niets z'n grote reputatie opgebouwd. Belangrijk is dat je van tevoren weet wat je wilt gaan doen en dan gaat kijken welk apparaat daaraan voldoet.
Nieuw voor €750? Of 2e hands?
Ik zie hem niet voor minder dan €919 online bij NL winkels :(.
 
Back
Top