korg ms-10 gevoelig?

ch9527

Ouwe rot
Lid sinds
10 november 2005
Berichten
802
mijn korg ms-10 had afgelopen weekend wat kuren op de buhne. bij het aanslaan van de toetsen kreeg ik een soort van vreemde vervorming van het geluid. alsof ie overstuurd werd en tegelijkertijd vals. alsof een random lfo de toonhoogte moduleerde oid. ik heb het probleem al eens meer gehad en toen ben ik even bij boemtsjak geweest en die heeft niets vreemds kunnen constateren.
bij thuiskomst blijkt ze dan weer helemaal ok te zijn en ik heb dan ook geconcludeerd dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met een "vervuilde" stroom voorziening. op zich heel vreemd, want mijn ms10 heeft eigenlijk nooit problemen met warmte,vervoer en dergelijke.
toevallig was op locatie ook een technische kenner aanwezig en die vertelde dat het heel vreemd is dat dit gebeurt. we hebben in nederland namelijk "geluk" aangezien onze stroomvoorziening van 220 naar 230 volt is gegaan in tegenstelling tot de engelse situatie.
maar deze persoon vertelde me ook dat het wel eens aan de gelijkrichter kan liggen. als die stuk is dan krijgt ie bij schommelingen in de de stroomvoorziening problemen zoals ik die omschreef.
heeft er iemand ervaring mee?
 
ik ken het verschijnsel van de zwevende toonhoogte, mijn ms10 heeft dat soms ook en bij mij komt het gewoon door vuile toetscontacten. maar het zou in jouw geval goed mogelijk kunnen zijn dat de stroomvoorziening erg slecht was. ik merk het vaak live, soms met uitvallende apparaten. de zaaleigenaar / technicus zegt altijd dat er niets mis is met de stroom maar vaak is het wel het geval. zoiets is zelf na te meten dmv een multimeter :)
 
het is wel vreemd, want mijn jup6 oid heeft nergens last van. was al van plan zo'n stabilisator aan te schaffen.
 
Een MS10 is daar nogal gevoelig voor, als ik het licht in de gang aan of uit doe dan gaat het altijd helemaal mis met dat ding :D
 
Ik heb dit eens gehad met mijn minimoog. Het geluid vervormde erg (net distortie) en was volledig ontstemd (ik heb er zelfs nog ergens een geluidsfile van).

Dit heeft een paar dagen geduurd en dan was het plots weer weg ...

Achter de oorzaak ben ik nooit gekomen.
 
ik zal em wel eens naar een monteur brengen voor dat gelijkrichter verhaal. wellicht dat ie dan wat stabieler is en minder gevoelig voor dit soort dingen.
 
Back
Top