[fruityloops 3.5] hoe doe je de portamento techniek in fruity loops???

DJ-Strife

Dreamy Hardcore producer
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
75
Locatie
Leiden
Ik heb me altijd al afgvraagt hoe je de portamento(sliding) techniek in fruity loops kan doen.

maar dan bedoel ik niet via diverse softsynts die gewoon een portamento switch hebben maar dus gewoon handmatig.
 
ehh...explain? het zal toch echt wel in je synth/sample player moeten zitten, of je moet het met pitch-bend nabootsen maar dat krijg je nooit zo strak

Olaf
 
Als je een softsynth aanstuurt die geen portamento switch heeft en het niet ondersteunt zal het je niet lukken.
Als de synth dat wel doet hoeft je het alleen maar aan te zetten en nootjes in te vullen.
 
Origineel geplaatst door Ophidian
Als je een softsynth aanstuurt die geen portamento switch heeft en het niet ondersteunt zal het je niet lukken.
Als de synth dat wel doet hoeft je het alleen maar aan te zetten en nootjes in te vullen.

dus je zou het niet met normale wave samples kunnen doen???

want ik heb nog hele vette juno leads inwave formaat die ik toch wel eens een keer wou gebruiken.
 
Origineel geplaatst door Ophidian
Als je een softsynth aanstuurt die geen portamento switch heeft en het niet ondersteunt zal het je niet lukken.
Als de synth dat wel doet hoeft je het alleen maar aan te zetten en nootjes in te vullen.

In het geheel onjuist!!! :W

In de piano roll kan je slides invoeren... links boven heb je een aantal tekentjes en 1 daarvan is slide...

Pak er anders ff een standaard loopje bij die er bij zitten... veel van die loops hebben die slide funcite erin zitten.


:okdan: :okdan: :okdan:
 
Origineel geplaatst door 6 trak
das een heel complexe 2 jarige studie hoe men het fenomeen portamento toepast op de moderne quantum synthetica :D

...erm... of was het toch net ff iets anders... automatisch benden enzow mischien wel ;)

8o) joost mag het weten......
 
Origineel geplaatst door STicKX
In het geheel onjuist!!! :W

In de piano roll kan je slides invoeren... links boven heb je een aantal tekentjes en 1 daarvan is slide...

Pak er anders ff een standaard loopje bij die er bij zitten... veel van die loops hebben die slide funcite erin zitten.


:okdan: :okdan: :okdan:

tnx ik zal ff kijken hoe dat gaat :)
 
stife >>> RED THE F#K*NG MANUAL ;) :P
 
Back
Top