stereo opnemen met cubase

CAP

Call me an addict
Lid sinds
9 juni 2002
Berichten
112
Locatie
zaandam
als ik audio opneem in cubase 5.1 dan krijg ik altijd mono, hoe kan ik stereo opnemen? ik heb dit niet terug kunnen vinden in de help-functie, deze is zooooo beknopt dat ze het er net zo goed niet bij kunnen doen.
 
D'r zat toch een handleiding bij?!?

En anders moet je daar links eens kijken daar staat een of ander klein knopje waar mono in staat, als je d'r op drukt komt er stereo te staan.

Het is dat ik te lui ben om het precies voor je uit te zoeken, maar ja, jij bent te lui om de handleiding te openen dus wat dat betreft ;)
 
tja ik heb mijn versie 2e hands gekocht.. er zat geen handleiding bij dus kan helaas niets opzoeken
 
je hebt dan 2 kanalen nodig. Je moet 1 jkanaal instellen op stereo. als je 4 kanalen hebt en je stelt 1 in op stereo dan heb je alleen 1,3 en 4. De 2e word dan automatisch het rechter gedeelte van de stereo. Met die track opties (dat scherm dat volgens mij trackvenster werd genoemd...)
 
ik heb 8 kanalen
maar hoe stel ik het in op stereo?
 
Koop dan ook zoiets niet zonder de orginele handleiding.
Is het wel de orginele installatie CD?
 
Origineel geplaatst door fuse
Koop dan ook zoiets niet zonder de orginele handleiding.
Is het wel de orginele installatie CD?

Orginele cd? Dat maakt niet zoveel uit als je maar een dongle hebt.
 
Re: stereo opnemen met cubase

Origineel geplaatst door CAP
als ik audio opneem in cubase 5.1 dan krijg ik altijd mono, hoe kan ik stereo opnemen? ik heb dit niet terug kunnen vinden in de help-functie, deze is zooooo beknopt dat ze het er net zo goed niet bij kunnen doen.

Het eerste wat ik in beeld krijg als ik de Help functie activeer, is de Arrange Window. Als ik in het plaatje op de meest linkse kolom (The Inspector) klik, dan verschijnt er allerlei interessante informatie. Ook over mono/stereo instellingen.

Lees daarna gewoon de hele tekst van de Help functie. Zo beknopt is het nou ook weer niet.

:slotje:
 
hmm bedankt.. ik zal nog eens kijken er naar.. ik voel me wel meteen een debiel hoor ..
 
voor elk geluid 2 kanalen reserveren: ch 1+2
ch 3+4

etc...

dan kun je met opnemen gewoon stereo opnemen...of eerst links en dan rechts en die samenvoegen...maar is een domme omweg :P
 
Tsja, zo een simpele instelling als deze zullen ze toch niet zo diep wegstoppen in de menu's e.d.?
mono/stereo is iets dat je direct in moet kunnen stellen zonder gedoe
Lijkt mij dat je dat zo gevonden hebt aan de linkerkant van je scherm als je op een audiospoor klikt.

wil je niet een debiel laten voelen hoor, heb nl. zelf nog niet met 5.1 gewerkt dus ik weet het ook niet precies.
 
Tja, ik wil je ook niet dom laten voelen maar in 5.1 is het ECHT heel simpel... Bij elke audio track zit een hele grote rode button en daar staat op "MONO". Klik je er op dan staat er "STEREO". Heb je echt geen handleiding voor nodig, hooguit een IQ dat hoger is dan je leeftijd ;)
 
Back
Top