nieuwe plugins voor Creamware/SonicCore

Ten eerste, Flexor 3 is uit!
De originele Flexor uitbreiding voor de Creamware modular synth werd door de hoge kwaliteit en lage prijs al als een "must have" voor Creamware gebruikers gezien, en nu is er dus versie 3. Met meer dan 250 nieuwe modules voor de modular van oscillators, filters en envelopes tot waveshapers, granular processors en sequencers.

klik hier voor de complete lijst modules

prijs: 225 euro, of 99 euro voor de upgrade vanaf v1.5

voor meer info zie adern.com

modules_v3large.gif

dan is er een tweetal nieuwe synth-plugins van de nieuwe griekse developer Sur-Audio Labs, de VOID en de COS, die in elk geval qua looks geinspireerd lijken door de Access Virus en Nord Lead.

void1.jpg

VOID combines a classic analog shell with some extensive shaping plus onboard effects. It includes Flexor® technology so the creation of new age timbres is really one step away.

cos1.jpg

COS
Do you know "morph" technology? Do you want to control every pot of the front panel with 4 parallel modulators? (velocity, aftertouch, modulation, key note)
Well that's COS !

An advanced analog hybrid (sync, FM, Phase Mod, Ring Mod, 12 filters to choose from) with polyphonic morph function. Just assign your desired morphs and the creation of rythmic controllable sounds is a matter of seconds!

Deze kosten 198 euro per stuk.

meer info

Yes, ik kreeg net een email van Adern..die update gaat hier zeker komen voor 99 euro;)

Ik baal er alleen van dat ze niet eens met up-to-date hardware komen.

IK ben best wel geinteresseerd in Flexor maar ga er geen DSP kaart uit 1998 voor kopen. Die DSP's zijn gewoon te traag wat mij betreft.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik baal er alleen van dat ze niet eens met up-to-date hardware komen.

IK ben best wel geinteresseerd in Flexor maar ga er geen DSP kaart uit 1998 voor kopen. Die DSP's zijn gewoon te traag wat mij betreft.

De reden om al een hele tijd met mijn Scope systeem te stoppen. Niet meer van deze tijd idem dito met UAD-1
Als ze er de ASB sharcs (40x meer data) erop zouden zetten dan wordt het een ander verhaal weer.

Voorbeeld: Een Minimax met 12 stemmen en een delay + chorus kost je op Scope op 48Khz incl een audiorouting (er ziiten namelijk ook In en outs op de ASBS) dan ben je daar 2 x een Pulsar 2 voor kwijt of bijna een Powerpulsar.

Er is een ding waar Scope schlecht voor is te gebruiken en dat is polyfone synths, dat kost gewoon teveel dsp.

Ik zet me pijlen meer op de John Bowen Solaris, die aangeeft dat de Solaris open source wordt, daar zitten wel de nieuwe sharcs in.

nu is het natuurlijk de vraag of je kunt klagen dat je een minimoog emulatie niet met meer dan 12 stemmen kunt spelen ;)

Ik ben trouwens de eerste die in de rij zal staan als er nieuwe hardware uitkomt, maar de schaalbaarheid van het huidige systeem maakt dat je met het aan elkaar knopen van een paar kaarten toch nog hele behoorlijke resultaten kunt halen. Dat het hele Scope systeem na zoveel jaar nog altijd springlevend is bewijst de kracht van het ontwerp.

Origineel geplaatst door King of Snake
nu is het natuurlijk de vraag of je kunt klagen dat je een minimoog emulatie niet met meer dan 12 stemmen kunt spelen ;)

Ik snap wel dat je Scope wilt blijven verdedigen als je er 3 powerpiulsars in hebt zitten hehe..

Maar het gegeven of je wel of niet 12 stemmig met de Minimax kan spelen is niet zozeer het issue, maar meer of ie het überhaupt aankan, ook al gebruik je het niet, geeft gewoonweg het verschil in power aan, die is evident.

Voor de prijs van een powerpulsar koop je 2 x een minimax ASB voor...

En tuurlijk is dat niet zo flexibel als Scope.

Ik heb jaren heerlijk gewerkt met Scope, heb heel veel inzicht in audio-routen ermee gekregen en ik gebruikt die opgedane kennis en ervaring nu nog steeds.

Ik ben trouwens de eerste die in de rij zal staan als er nieuwe hardware uitkomt, maar de schaalbaarheid van het huidige systeem maakt dat je met het aan elkaar knopen van een paar kaarten toch nog hele behoorlijke resultaten kunt halen. Dat het hele Scope systeem na zoveel jaar nog altijd springlevend is bewijst de kracht van het ontwerp.

Gaat niet om de mogelijke schaalbaarheid.

Gaat erom dat dezelfde prijs rekenen voor 6 DSP's t.o.v. 8 jaar geleden gewoon echt diefstal is. Die DSP's zijn achterhaald en echt heel goedkoop geworden.

Het is kwa plugins een heel mooi product maar kwa DSP power gewoon niet van deze tijd. Ik ga geen 2 x 14DSP's kopen voor een klein vermogen omdat creamware oude meuk wil blijven verkopen.

Een platform als Flexor, waar ik erg geinteresseerd in ben, kan op 6 DSP's maar 1 tot 2 stemmen op de meeste patches heb ik begrepen. Dat vind ik gewoon weinig voor de investering die je doet.

En voor de prijs van 2 ASB's koop je maar net een 6 DSP systeempje nieuw trouwens.

euh zelfde prijs?
Ik kocht mijn eerste Pulsar voor omgerekend iets van 1400 Euro. Die kun je nu voor 250 euro op marktplaats kopen :P
De prijs bestaat sowieso natuurlijk niet alleen uit een optelsom van de waarde van de fysieke onderdelen. De hardware is misschien achterhaald, maar de software zeker niet.
Verder krijg je als je tegenwoordig nieuw zo'n kaart koopt er een hele hoop meer software bij dan vroeger dus ik vind "diefstal" wel erg overdreven. Alleen omdat de hardware oud is is het niks meer waard?

Maar goed, als veel polyfonie een belangrijke overweging voor je aankoop is zit je bij Scope idd niet goed dat moge duidelijk zijn. Dat betekent niet dat het hele systeem dan maar als verouderd weggezet moet worden.

(ik heb trouwens wel 3 kaarten, maar het zijn zeker geen 3 powerpulsars, voor de duidelijkheid :))

En nu reken je zeker met de gulden -> euro omrekensom uit 2001? Een berekening die al lang niet meer van toepassing is aangezien de waarde van de euro behoorlijk anders is als in die tijd.

De euro zou nu omgerekend eerder richting de 3 gulden zitten i.p.v. de 2.2 gulden van destijds.
Dat trekt het verschil al behoorlijk naar beneden.

Ik heb dezelfde mening over Universal Audio overigens. De plugins die ze maken zijn prima, maar vergeet niet dat er al heel lang geen R&D meer aan de hardware hoeft te worden gedaan, sterker nog die Sharc chips kunnen ze nu echt voor een fractie van de prijs inkopen.

Maar waar het echt om gaat is dat het gewoon onzin is dat je voor een beetje polyfonie 2 kaarten nodig hebt, we leven in een tijd van bergen polyfonie en dan vind ik 2-3 stemmen gewoon heel erg schaars voor zo'n bedrag. En bovendien zonde van zo'n mooi product.

Om nog maar te zwijgen over het ontbreken van grote hoeveelheden pci sloten in moderne pc's.

De DSP kaarten zijn gewoon al een jaar of 3-4 aan een grote modernisatieslag toe. En zoals je zelf al aangaf, daar is echt wel markt voor. Maar het is efficienter de verouderde hardware te blijven verkopen omdat dat geen extra kosten met zich meebrengt.

Ik zet overigens het hele systeem niet als verouderd neer, alleen de hardware wel.

ok dan zijn we het op zich wel eens wat dat betreft. Toch maar hopen op een soort van Firewire oplossing met nieuwe SHARC's.

En nu reken je zeker met de gulden -> euro omrekensom uit 2001? Een berekening die al lang niet meer van toepassing is aangezien de waarde van de euro behoorlijk anders is als in die tijd.

De euro zou nu omgerekend eerder richting de 3 gulden zitten i.p.v. de 2.2 gulden van destijds.
Dat trekt het verschil al behoorlijk naar beneden.

Ik heb even gecheckt op de factuur, en ik zat er een beetje boven qua prijs. De kaart was destijds 2600 gulden, oftewel 1182 euro (met 2.2 gulden per euro)
Omgerekend met 3 gulden per euro is het 866 euro.

maar goed, doet er niet toe :) Ik wilde alleen maar aangeven dat, als iemand geinteresseerd is in dit systeem, er 2e hands hele goede deals zijn te vinden waardoor je voor weinig geld behoorlijke DSP power kunt kopen.

Feit blijft dat een asb 12 voices + 2 x efx doet en 2x audio out/in

En dat je dat een hele powerpulsar kost :)

Dus aangezien deze therad over 2 polyfone Synth plugins gaat, durf ik glashard te zeggen dat dat gewoonweg te duur is qua DSP resources omdat op je Scope te draaien, een compressor of filtertje is wat anders, maar een Nord en Virus recreatie op Scope zou ik echt iedereen afraden die polyfoon wilt spelen.

Koop dan gewoon een ASB, kost je 3-500 euro meer dan deze plugin en je hebt de DSPs vrij op je Scope voor ruoting en efx

maar goed, doet er niet toe :) Ik wilde alleen maar aangeven dat, als iemand geinteresseerd is in dit systeem, er 2e hands hele goede deals zijn te vinden waardoor je voor weinig geld behoorlijke DSP power kunt kopen.

Nogmaals, ik vind voor 900 euro 6 DSP's (nieuwprijs) gewoon niet goed genoeg als je daar maar een enkele stem op kunt draaien.

Zelfs een oude VA draait nog een stuk meer stemmen dan dat (Virus B, Nord Lead 2 etc) en die stammen van voor of uit dezelfde tijd. Nu is het wel zo dat een modulaire bak wat meer DSP nodig heeft doordat er geen padoptimalisaties mogelijk zijn maar je begrijpt neem ik aan wat ik bedoel.

Wat is overigens een typische 2e hands prijs voor een 14 DSP kaart dan? Want dat is wat mij betreft de enige interessante keuze.

Back