[Cubase] wie ken mij ff helpen ????

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

superkort

Nieuwkomer
Lid sinds
26 november 2002
Berichten
7
Locatie
Lopik (omg. Benschop :P )
Hallo, ik ben een schoolier die wat info nodig heb over het programma Cubase...

Ik zou graag willen weten op wat voor computer het draaid en wat de systeem-eisen zijn...

Als je dr nog wat meer over wilt vertellen, das altijd welkom...

Alvast bedankt
 
(Zegt iemand met een Mac G3)
 
M'n G3 doet het niet meer en met m'n atari heb ik minder vastlopers gehad dan met m'n mpc :(
 
als je de nieuwe Cubase zou willen aanschaffen, onthoudt dan dat de [goedkopere] versie SL niet in staat is, effecten/plug ins los te laten op losse audio blokken, alleen op de gehele audio track. SX kan dat wel.
 
Origineel geplaatst door Bas
M'n G3 doet het niet meer en met m'n atari heb ik minder vastlopers gehad dan met m'n mpc :(

Koop dan ook een echte computer. (PC dus) :P
(geintje)

Enne, complimenten aan de mensen die geduld hebben om newbies te helpen.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
ach een beetje pc kan het al draaien... let alleen op je soundcard... 8)

Die XT van jouw zeker met een adlib kaartje!! :D

:gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap: :gaap:

Hehehehehehe Just kiddin! :doei:
 
Maar uhhh, ik wil nog ff weten waarvoor jullie t gebruiken (jaja, muziek maken, duhhhhh)
Maar wat voor apparatuur jullie dr allemaal op aansluiten en wat jullie dr allemaal mee doen...

(k ken t beter aan jullie vragen, want van die formele shit op die andere sites word ik niet zo veel wijzer van):confused:
 
eigenlijk het enige wat ik er mee doe is het 'in de tijd leggen' van opgenomen geluid.
Het knippen, kopieren plakken hele blokken verplaatsen van dit programma gaat zo retesnel dat m'n broek ervan af zakt. geluidskwaliteit en reaxctiesnelheid is zwaar ok. maar ik wil hierbij geen reclame maken voor St**inb*rg:
maar het verschil met CEP 2:D is evidentt
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door superkort
Maar uhhh, ik wil nog ff weten waarvoor jullie t gebruiken (jaja, muziek maken, duhhhhh)
Maar wat voor apparatuur jullie dr allemaal op aansluiten en wat jullie dr allemaal mee doen...

Op zich geen domme vraag, maar volgens mij is het antwoord hierop zo lang en allesomvattend dat je er nog weinig mee kan. Wat kun je allemaal met een sequencer, digitaal audio werkstation, effecten processor en software synth host?
Denk dat voor velen onder ons dit (of een vergelijkbaar programma, of zelfs hardware) het zenuwcentrum van de studio is. Dus we doen er alles mee om al onze apparatuur er mee aan te sturen.

Kan je aanraden om veel en vaak de zoekfunctie te gebruiken en blijven lezen/leren en dan komt vanzelf wel het antwoord daaruit tevoorschijn.
 
Denk ook eens aan de aanschaf van het boek Fast Guide to Cubase VST van Simon Millward en Cubase VST: Tips and Tricks van Ian Waugh......kun je ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel uithalen......

CP
 
Dit is een vraag van n ic-t school, dus maak het gewoon zo simpel mogelijk...
Ik weet wel een beetje de namen en bedoelingen van de randappartuur...
maar ik wil gewoon ff de standaard dingen van het programma weten...

Systeem eisen.. enzo...
Waar je t allemaal op aan ken sluiten...
 
Origineel geplaatst door superkort
Dit is een vraag van n ic-t school, dus maak het gewoon zo simpel mogelijk...
Ik weet wel een beetje de namen en bedoelingen van de randappartuur...
maar ik wil gewoon ff de standaard dingen van het programma weten...

Systeem eisen.. enzo...
Waar je t allemaal op aan ken sluiten...

Waarom willen die dat weten?

Je hebt gewoon een snelle bak nodig, anders is het frustrerend om mee te werken omdat je iedere keer vastloopt op beschikbare CPU kracht. Of je moet een UAD1,Powercore of Creamware hardware erbij zetten om audio dingetjes te kunnen doen. Die zijn niet goedkoop, wel handig.
Geluidskaart is dus ook handig :) en een midi controller. Over geluidskaarten alleen al kun je een boek schrijven en over Cubase al helemaal.

En dan kun je midi sporen en audio sporen alle kanten op duwen als je maar wilt en voordat je het weet is het muziek.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top