• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Oberheim OB-Xa 8-voice mét Kenton MIDI én DSX sequencer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Wegens zin in weer eens wat anders: te koop mijn Oberheim OB-Xa synth.
Legendarisch vintage analoog geweld uit begin jaren '80, bekend om de beroemde Oberheim Brass, Strings en de knallende Syncsound uit talloze poedelrock platen... :D

De OBXa is door mij compleet volgebouwd met 8 stemmen.
Iedere stem heeft o.a. 2 VCO's en 2 VCF's (!). Curtiss chips natuurlijk, mevrouw, U weet wel waarom!
Verder heeft de Oberheim een Kenton MIDI-interface, netjes ingebouwd (zoek maar eens op hoe duur die waren!) wat 'm een stuk makkelijker te gebruiken maakt in de moderne studio.
De Oberheim is een tijdje geleden compleet geserviced door een bekende synthforum techneut en doet het natuurlijk prima. Eén (onbelangrijk) LEDje doet het niet, dat is het enige wat ik eraan kan afdoen.
Ik heb 'm recentelijk ook nog eens compleet getuned, waardoor-ie gewoon superstrak klinkt (maar natuurlijk niet té, het moet wel vintage blijven... :D)
Verder ziet de OBXa er ook nog eens buitengewoon keurig uit.

Tot slot heb ik er nog de originele Oberheim DSX sequencer bij, waarmee je zowel de OBX als 8 (!) externe analoge synths kunt aansturen via CV/GATE. Grappig genoeg werkt dit ook over MIDI. Ook deze DSX sequencer heeft een servicebeurt gekregen, oa. een nieuwe display en werkt nu met batterijen als memory backup ivm. een onhandige accu die lekgevoelig is.

Een iets oudere foto van mijn exemplaar:
oberheimjuno.jpg


Vraagprijs: 1850 euro voor de complete set.
Wordt (natuurlijk) niet verzonden, maar is voor serieuze geinteresseerden te bekijken en bespelen in Alphen a/d Rijn. Bezorgen is evt. mogelijk, in overleg.
 
Ohja, vergeten. Deze OBXa is van de laatste revisie, met iets meer (verborgen) opties waaronder extra LFO shapes, digitale polyfone portamento en maar liefst 120 (wow!) geheugenposities.
 
Serienr. #823318, geboren als 8-voice in Santa Monica, Calif.
Zover ik weet de laatste revisie met digitale portamento.

De Kenton kit is er later ingekomen, eerst door een hobbyist ingebouwd (werkte niet goed), daarna gereviseerd en correct aangesloten door Boemtsjak.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top