Geloso 1020 Buizen versterker als FX-unit

renehelmig

Stamgast
Lid sinds
22 oktober 2002
Berichten
412
Hi all,

Ik heb een tijdje terug een Geloso 1020 buizen versterker gekocht en deze werkt perfect.
Nu heb ik de speaker out met een tulpstekker verbonden aan mijn normale versterker met de hoogste ohm waarde (die kun je kiezen door een matrix van 8 schroeven).
Als ik de toon en volume regeling gebruik dan krijg ik echt een heel rauwe distortion! Dit is echt super.
Ik vraag me nu alleen 2 dingen af, waar een van jullie me vast bij kan helpen:
-Is dit niet slecht voor de buizen?
-Is dit slecht voor mijn versterker en zo ja, wat kan ik hieraan doen?

Dit is echt super en wil hier dus graag een mooie FX van maken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Btw: wanneer nodig kan ik ook nog een schema posten, ik heb er zelf geen verstand van, maar solderen kan ik zonder moeite (veel velleman kitjes om te oefenen :D)


Hieronder wat foto's van the little beast:
 
foto 1
 

Attachments

  • dsc00298.jpg
    dsc00298.jpg
    28,1 KB · Bekeken: 91
foto 2x EL84 buizen (voorversterker 2x ecc83 buizen):
 

Attachments

  • dsc00299.jpg
    dsc00299.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 73
foto 3:

de matrix voor het kiezen van de ohm:
 

Attachments

  • dsc00300.jpg
    dsc00300.jpg
    17,8 KB · Bekeken: 101
komt er nu niet een veel te krachtig signaal je versterker in ?

en de impedantie van de geloso uitgang en die van je versterker ingang komen natuurlijk verre van overeen. dit kan heel veel schade toebrengen aan de uitgangs trafo's en de eindbuizen.
 
Het signaal is inderdaad heel krachtig.

Ik heb de uitgang van de geloso op 280 ohm staan en die gaan naar een aux ingang van een huis-tuin-en-keuken marantz versterker.

Ik zie de eindbuizen ook pulseren op de beat.
Dus dit zou slecht zijn voor de uitgangs trafo van de geloso? dan zal ik dat maar niet doen, als dit zo is.

Is er een manier: door middel van een printje maken met weerstanden of wat dan ook, zodat ik dit wel veilig kan doen?