707 midi out mod ?

MadmanBossi

Cheezy member
Lid sinds
3 oktober 2004
Berichten
48
Locatie
BE
707 blijft een leuk bakkie,de sequencer is zalig op te proggen, maar is er een mod of aanpassing voor de rampzalige midi-out mogelijkheden ? En kom niet af met een 626 he ;-p Lijkt me gewoon leuk om midi out te hebben in pattern mode + de interne sounds die blijven werken ?

greetz
Bossi
 
Jups, 707 werkt zo, ofwel gebruik je interne sounds maar krijg je geen midi out , ofwel het ander.
Je moet kiezen tss de 2 ( zie manual ) . De midi out werkt trouwens alleenmaar in track mode en niet in pattern play/write mode. Dit kan je wel omzeilen door tracks aan te maken van 1 pattern maar is bestwel omslachtig.
Kortweg gezegt zou ik 707 als midi controller/step sequencer willen gebruiken.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik snap de vraag ff niet?
Wilde je zeggen dat als je iets op de midi-out aansluit op de 707 dat die de interne sounds niet meer triggert???
 
Origineel geplaatst door MadmanBossi
Jups, 707 werkt zo, ofwel gebruik je interne sounds maar krijg je geen midi out , ofwel het ander.
Je moet kiezen tss de 2 ( zie manual ) . De midi out werkt trouwens alleenmaar in track mode en niet in pattern play/write mode. Dit kan je wel omzeilen door tracks aan te maken van 1 pattern maar is bestwel omslachtig.
Kortweg gezegt zou ik 707 als midi controller/step sequencer willen gebruiken.

Ik had hier een tijd terug ook aan gedacht (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=56612) maar heb uiteindelijk toch maar besloten om voor een modernere step sequencer te gaan. In mijn geval is het een rs7000 geworden, maar een electribe of een rm1x zijn goedkoper en doen ook precies wat jij wil.
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Ik had hier een tijd terug ook aan gedacht (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=56612) maar heb uiteindelijk toch maar besloten om voor een modernere step sequencer te gaan. In mijn geval is het een rs7000 geworden, maar een electribe of een rm1x zijn goedkoper en doen ook precies wat jij wil.


Geen enkele progt zo lekker als 707 vin ik, 909 is in principe hetzelfde maar de stepbuttons zijn zo onhandig groot.
Ik vin de 707 echt super, en kwa prijs pretty cheap. tLijkt me gewoon leuk en super handig om die als main step sequencer te hebben. Ik vin het gewoon gek dat niemand dit eerder heeft uitgezocht,tr-808 heb je midikits zat voor, maar 707 kijkt niemand naar om, zonde, of ben ik dan enigste die de 707 zo easy vin ? Ben helaas zelf geen elektronicaknobbel genoeg om dit zelf uit te zoeken ;-) Misschien moet ik toch es uitkijken voor en 626. ;-)
 
Nou als ik eerlijk ben is de RS7000 toch net zo lekker om te programmeren. In mijn live set programmeer ik zowel de 707 als de rs7000 'on the fly', qua programmeer-feel is 't echt hetzelfde. Eigenlijk is de RS een stukje lekkerder omdat dit soort sequencers in tegenstelling tot een 707 ook echt bedoeld zijn om noten te programmeren.
En 't voordeel bij veel van de modernere step sequencers is dat je kunt switchen van track play naar step write en weer terug, note lengtes kunt invoeren, de knoppen kunt gebruiken als controller, etc, etc. Een Rm1x of een simpele electribe kost ook niet heel veel meer dan een 707.
Ik weet dat de 707 erg leuk is om te programmeren, en net als jij wou ik dat ik alles zo kon programmeren, ook m'n baslijnen en melodien. En echt, de Rs7000 doet precies wat ik ervan hoopte... Een aanrader, wat mij betreft.
 
en waarom geen 626? hehe

heb je meteen nog meer instrumenten om aan te sturen en veel meer mogelijkheden qua mapping
 
Origineel geplaatst door rvooh
en waarom geen 626? hehe

heb je meteen nog meer instrumenten om aan te sturen en veel meer mogelijkheden qua mapping

ben er voor ant zien pé ;-p mor is nie makkelijk te vinnen precies ;-p
 
de 707 (en ook de 626 etc etc) is alleen eigenlijk geschikt voor... idd... drumgeluiden aan te sturen.
wil je dit met bijv. basslijnen dan zal dat niet lekker werken omdat deze geluiden (net als drums) alleen getriggered worden, d.w.z. de Attack, Decay en Sustain worden meteen overgeslagen, Note-On en direct Note-Off dus...
daardoor ook zullen alle geluiden evenlang duren en zaken als legato (dus noten met Sustain-time) gaat je dus niet lukken...

en ook al ZOU je dit toch zo willen doen dan is de 707 ook niet echt optimaal geschikt omdat je maar een beperkt aantal pads hebt voor de noten. de 626 zou in dat geval nog veel geschikter zijn (met zijn B bank shift qua pads)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top