Adapter Korg AM8000r/DL8000R kaduuk

vinnieq

Lidl
Lid sinds
11 juli 2004
Berichten
9.580
Godverdegodver, dat heb ik weer hoor! Na maanden eindelijk m'n Korg AM8000r en DL8000r in het rack geschroefd: blijkt een van de adapters het niet meer te doen. Is een hele fijne variant: 2250 mA, 9V WISSELstroom en een 4-polige DIN aansluiting. Je zou denken: zo'n adapter is wel het domste stukje electronica wat je in je studio kan hebben, dus hoe kan dat nou kapot? Het ding is ook niet effe te openen, lijkt alleen op te maken met een dopsleutel maar dan wel een hele rare (dunne schacht). Het ziet er ook erg plastic uit dus ik ga het maar niet proberen.

Heeft iemand hier evaring mee? Of toch maar het stuk met de DIN afknippen en aan een ruimgespecificeerde 9V wisselstroom adapter smurfen ? Zo ja, weet iemand een geschikt type voor muziekapparatuur (geen brom)?

Overigens doet de andere adapter het wel met allebei de apparaten, dus daar ligt het niet aan.
 
Heeft iemand een suggestie voor een vervanger (9V 2250 mA wisselstroom)? Op de site van Conrad kan ik niets vinden, het is ook niet makkelijk zoeken daar! Of anders een suggestie hoe ik die defecte adapter weer kan opknappen?
 
Hee, da's balen Luigi... ik weet dat ik toen ik 'm nog had wel eens met hetzelfde gevoel naar die adapter heb gekeken... zo'n rare trafo had ik echt nog nooit gezien!

Succes met het vinden!
 
Origineel geplaatst door etaoin
9V 2.25A "adapter" is natuurlijk gewoon een 20VA 9V trafo, niks meer en niks minder.
Zo van 20 geleeld door 9 is ongeveer 2.25. Ah, ik zal nog eens de Conrad site bekijken. Dank!
 
Origineel geplaatst door vinnieq
Zo van 20 geleeld door 9 is ongeveer 2.25. Ah, ik zal nog eens de Conrad site bekijken. Dank!

Check wel even of die van de Korg met een middenaftakking is, of met twee secundaire windingen of iets dergelijks. Een vier-polige stekker suggereert meer dan alleen maar 1 x 9VAC.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Hee, da's balen Luigi... ik weet dat ik toen ik 'm nog had wel eens met hetzelfde gevoel naar die adapter heb gekeken... zo'n rare trafo had ik echt nog nooit gezien!

Succes met het vinden!

Nou ja, je kunt je in ieder geval niet vergissen! Maar hoe kan een adapter/transformator nou in z'n winterslaap overlijden? Kabelbreuk? Zit er van binnen nog iets dat reguleert?
 
Origineel geplaatst door etaoin
Nee, in een AC adapter zit helemaal niks anders dan een trafo en mogelijk een zekering.
Hey... zekering? :eureka:

Ik ga op zoek naar een dunwandigezeskantsdopsleutel!
 
Hm, na enig speuren vond ik dat een opvolger gewoon te bestellen is bij Voerman. 98 euro. Is dezelfde als voor de Karma / Triton Le / Electribe MX, SX / Radias-R / Radias / TR. Wees er maar zuinig op jongens. Eerst maar es op zoek naar een zeskants enzovoorts
 
Ik heb totaal geen kaas gegeten van hoe nauw het komt met amperes etc., maar de vervangende power supply voor de Korg Triton LE, Karma, EMX1, ESX 1 kun je bij Thomann kopen, voor 45 Euro!

In ieder geval is dat ook zo'n monsterlijk geval met DIN stekker, ik heb er ook eentje liggen hier.


http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-182882.html

Succes ermee!


(Voerman flikte het mij ooit om me 40 Euro te laten betalen voor de 'originele handleiding voor de Prophecy'. Na vooruitbetaling werden me toen ong. 20 vodderige zwart-wit kopieetjes van een of andere Belgische hobbyclub opgestuurd, die ook iets over de Prophecy hadden geschreven!)
 
Ik heb totaal geen kaas gegeten van hoe nauw het komt met amperes etc., maar de vervangende power supply voor de Korg Triton LE, Karma, EMX1, ESX 1 kun je bij Thomann kopen, voor 45 Euro!

Die is 3A dus da's meer dan genoeg. Lijkt me prima.

(Voerman flikte het mij ooit om me 40 Euro te laten betalen voor de 'originele handleiding voor de Prophecy'. Na vooruitbetaling werden me toen ong. 20 vodderige zwart-wit kopieetjes van een of andere Belgische hobbyclub opgestuurd, die ook iets over de Prophecy hadden geschreven!)

Ik kreeg vorige week van Elrecom in Baarn 160 pagina's aan netjes ingebonden Wersi-handleiding voor 16 euro (om maar even ongevraagd reclame te maken). Zo kan het dus ook...
 
Bij Korg in de UK staat -ie voor 24,50 pond, ofwel 38 euro. Bij Voerman vinden ze het zeker lekker om uitgescholden te worden. Alhoewel ze voor mij een paar jaar geleden eens een OS2.0 EPROM voor m'n Akai S3200XL gebakken hebben. Voor 60 euro, dat dan weer wel. Dank voor de Thomann link! Goeie smoes om nog wat spullen te gaan bestellen. Maar eerst de zeskantdopetc. ......
 
Korg-Powersupply KA169

Korg-Powersupply KA169

Ik heb de voedingen gewoon op voorraad.
Tweedehands wel te verstaan.
Deze voedingen worden bij heel veel Korg-apparaten gebruikt.
Het gaat om de KA169
9 Volt~/3000mA uitgevoerd op 4-p Din.
 
Ik heb er een dankzij Mike Philco! Hartstikke bedankt! En de anderen ook natuurlijk voor hun hulpvaardigheid. Deze mag van mij wel dicht:slotje:
 
Back
Top