Korg MS-20 Keyboard blijft triggeren

Arnoid

Ouwe rot
Lid sinds
17 augustus 2005
Berichten
888
Locatie
Kortrijk, België
Ik wist al toen ik hem kocht dat er een probleem was met het keyboard van de ms-20 maar ik gebruik hem hoofdzakelijk toch via cv/gate. Ik zou toch de ms-20 op punt willen stellen en ik vraag het eerst liever eens hier voor ik hem naar een synthdokter breng misschien kan ik het zo zelf oplossen.

Het probleem is dus als je een toets aanslaat op het keyboard dat de toon blijft aanhouden tot je een andere toets aanslaat. Het signaal van de trigger blijft dus aanhouden.
Misschien heeft er iemand al het zelfde meegemaakt en/of weet hij er een oplossing voor ? Het kan niet veel zijn...

Alvast bedankt
:)
 
Of, gesteld dat verkoper en nieuwe eigenaar de functie van die toets (of latch, hoe het ook al heet) kennen, stel ik voor om eerst eens goed te kijken of de pot die achter de holdknop zit, en misschien ook achter de release van je envelope, nog wel OK is. Misschien blijft hij vol open staan ook al draai je hem dicht.

Als die pots nog OK zijn, dan ligt het aan de elektronica in je envelope ofzo, en dan raad ik je aan niet naar mij te luisteren maar naar een echte synthdokter :).
 
Of, gesteld dat verkoper en nieuwe eigenaar de functie van die toets (of latch, hoe het ook al heet) kennen, stel ik voor om eerst eens goed te kijken of de pot die achter de holdknop zit, en misschien ook achter de release van je envelope, nog wel OK is. Misschien blijft hij vol open staan ook al draai je hem dicht.

Als die pots nog OK zijn, dan ligt het aan de elektronica in je envelope ofzo, en dan raad ik je aan niet naar mij te luisteren maar naar een echte synthdokter .

ALs ik de ms-20 aanstuur via cv/gate werken de hold + release pots zoals het zou moeten dus ik denk niet dat er daar iets aan kapot is...

Maar toch bedankt iedere tip kan helpen :okdan:
 
heb je al geprobeerd de cv output van het kegboard in de cv input te doen en de trigger output ook doorlussen naar de input?
Misschien is er iets kapot/vies in de pluggen waardoor het ding niet werkt met de interne patchleidingen.
 
heb je al geprobeerd de cv output van het kegboard in de cv input te doen en de trigger output ook doorlussen naar de input?
Misschien is er iets kapot/vies in de pluggen waardoor het ding niet werkt met de interne patchleidingen

Heb dit al geprobeerd dit werkt....
Als ik een 707 in het signaal in stop, de cv out verbind met vco1 en vco2 en de trigger out met de trigger in.
Dan speel de ms-20 iedere keer noten als hij geluiden triggered uit het pattern van de 707....
Maar als ik dan bv. de decay opendraai krijg ik een soort dubbel tik (soor triggerachtiggeluid) in het geluid van de ms-20 dit gebeurt ongeveer iedere keer als het pattern van de 707 ten einde loopt ???

Maar met goeie instellingen van de envelop + cv out enz. kan ik dit wel regelen dit ik dit niet meer hoor dus ik veronderstel dat dti normaal is ??
En aan de instellingen van de korg ligt ?
 
Als ik een 707 in het signaal in stop, de cv out verbind met vco1 en vco2 en de trigger out met de trigger in.
Dan speel de ms-20 iedere keer noten als hij geluiden triggered uit het pattern van de 707....
Maar als ik dan bv. de decay opendraai krijg ik een soort dubbel tik (soor triggerachtiggeluid) in het geluid van de ms-20 dit gebeurt ongeveer iedere keer als het pattern van de 707 ten einde loopt ???

Heb de ESP gisteren nog eens uitgebreid getest en je hoort die trigger echt door het geluid van de ms-20 (in de mix hoor je het minder) :stupid De trigger gaat ook mee met het pattern van de 707 dus ik denk niet echt dat dit normaal is datje dat je de trigger hoort want het stoord....

Dus dan heb ik eigenlijk 2 problemen het keyboard dat blijft triggern en dan die trigger van de ESP....

Iemand die de ESP eens kan testen ofzo met een 707?
 
Back
Top