Moog Source doet heel gek

G

Guest

Guest
ineens tijdens het spelen, geluid weg en veel herrie/ruis in plaats daarvan. display naar preset 1 met de 'hold' puntjes ervoor. edit ledje brandt en in het kleine display verschijnen gekke getallen, in het tempo van de lfo.
geen land meer mee te bezeilen.

het kan natuurlijk van alles zijn, maar in onderstaande link wordt het verschijnsel crazy moog source gemeld, met een oplossing.

http://www.encoreelectronics.com/images/crazy.jpg

ik heb die U3 gevonden, het is zo', zwart dingetje.
je weet maar nooit en ik zou best dat schoonmaken van die pootjes willen proberen, maar voor ik nou weer iets verziek, weet iemand hoe dat zit met die dingen? wat het zijn?
zit zo'n dingetje gesoldeerd (dan blijf ik er af) of hoef je allee het schroefje uit dat zwarte blokje te schroeven en het los te peuteren en daarna weer terugstoppen? dat witte spul, is dat een soort lijm? moet er opnieuw gelijmd worden, waarmee?

als iemand me advies kan geven, graag, anders zal ik deze keer het geduld meoten opbrengen tot een synthdokter tijd heeft, want m weer verkopen gaat me te ver. de source moet blijven.

op de foto zie je die zwarte dingetjes met schroefje erdoor en daarachter zo'n blokje met 3 pootjes (ik weet eigenlijk niet of dat 1 geheel is, het blokje met het schroefje en het deel met de pootjes). U3 zit onder de stekkers.


bedankt voor eventuele hulp of advies.
 

Attachments

  • forumsourcy.jpg
    forumsourcy.jpg
    105,4 KB · Bekeken: 76
't ziet er uit als spanningssregelaars.
Die zitten ook vaak op een koelplaatje, en de thermische
verbinding wordt gemaakt door koelpasta (dat witte spul).

Als jouw symptomen precies overeenkomen met die genoemd
in de link die je had staan, zullen ze er waarschijnlijk uit moeten (solderen),
schoonmaken en re-installatie (of vervangen door nieuwe)....

is volgens mij voor een vakman niet zo'n ingewikkeld klusje...
 
bedankt.
ik heb sowieso weer wat geleerd en begrijp meteen dat ik er niet aan ga komen. om het eruit te solderen (waar ik al niet aan wil, zelf) moet het hele bordje eruit, ik heb geen koelpasta, en zo'n nieuw dropje zou ik ook niet weten, waar ik dat vandaan moest halen. bovendien kan het nog steeds iets anders zijn.
ik vestig mijn hoop op een spoedig gaatje bij een dokter.
wel jammer, want hij klonk weer zo heerlijk. nouja.
 
ik zou ervoor naar utrecht rijden, maar ik weet natuurlijk niet of dit het probleem is.
op het net kwam ik dit tegen, maar het lijkt meer op een terugroepbericht, iets dat al vlot aan het licht zou moeten komen. of niet natuurlijk.
deze regelaar bedient het digitale circuit en zou de boel op zijn kop gooien. tja. gemeten heb ik niets, ik zou niet weten hoe. hoewel ik de technische manual heb.
als ik een dezer dagen langs utrecht kom, zal ik graag van je aanbod gebruik maken. dan pb ik je even.
sowieso bedankt.
 
van 1 van de professionals heb ik intussen gehoord, dat het niet het crazy moog syndroom kan zijn, omdat het daarbij om andere spanningregelaars ging. ze zijn al vervangen blijkbaar.
da's een kans op een makkelijke oplossing minder, maar we blijven hopen.
 
hij doet het weer, hopelijk voor heel lang :confused: :confused: :confused: :slotje:
 
durf m bijna niet aan te zetten. hij ging spontaan weer aan de gang toen ik flink over de touch membraam wreef.
 
Origineel geplaatst door Leo
durf m bijna niet aan te zetten. hij ging spontaan weer aan de gang toen ik flink over de touch membraam wreef.

Ja, dat werkt bij mijn vriendin ook altijd wel :D
 
en loopt ze dan na een dag weer als vanouds te zeiken?

de moog deed vanvond weer raar.

ik heb een eerste richtinggevende hypothese: het zijn de bougies!

nee, touch membraam denk ik. vanavond heb ik m uitgezet en weer aan, toen was het over. hij ging gek doen toen ie even in edit mode stond.

de vorige keer heb ik op allerlei knoppen zitten drukken toen die raar deed en ik zou wel eens een gekke patch gesaved kunnen hebben, inclusief probleem, waardoor de synth vast heeft gestaan op die gekke patch.

ik heb op tijdens de malaise regelmatig de source aan alle kanten bevoeld en bedrukt en ook een paar keer gesaved en eenmaal weer 'in orde' bleek er een aantal zeer vreemde patches gesaved te zijn, die ik zo 1-2-3 niet zou kunnen maken op de source, met alleen de standaard parameters.
nou ja, vinger aan de pols en ik hoop dat het werkbaar blijft: het is een heerlijke synth.
 
Mocht je toch nog het membraam willen vervangen: ik heb het onlangs gedaan met een membraam van Technology Transplant, via e-bay. Prima ding, makkelijk te monteren, ideaal.
En ja: wat een fijn ding is die Source!
Succes!
 
bedankt voor de tip jongen!
ik had al gemaild met chipsforbrains, ben het item regelmatig tegengekomen op ebay.
nooit gedacht het nodig te hebben, al diverse sources gehad; nooit problemen mee.

het is een brute synth, ik geniet er weer enorm van.
 
Beetje off topic maar hoe verhoudt de Source zich tot een Little Phatty Leo?
(tenminste ik neem aan dat je die al lang gehad hebt) :)
 
ik had m pas bijna gekocht, voor 800 euro, maar heb het toch niet gedaan. teveel teleurgestelde reacties gehoord van ex-source bezitters. ik denk dat je de little phatty dus als little phatty moet waarderen en neit als source vervanger.
maar ik weet het niet zeker.
 
Die source, moet ik die nou zien als een minimoog met twee osc en membraan toetsen of zijn er beduidend grotere klankverschillen bijv. in filter en oscillatoren.
Qua specs zijn er toch niet heel veel verschillen ?
Of heeft het niets met een Minimoog te maken en komt het meer in de buurt van een Prodigy ?
Ik bedoel; de source is 2,5 of 3 x goedkoper dan de minimoog.
 
nouw....
van de week ging er ineens weer een source voor $1225 en een mini komt toch echt ook voor $1600 voorbij.

wat mij betreft 2 verschillende synths. heeft iets met overdrive op de vca van de source te maken, of zo. klinkt gewoon rauwer. ik vind m meer electrische gitaar achtig. niet zo loeizwaar als de mini maar wel gewoon een lekkere dikke bass, als je dat wilt. bediening is lastiger (zeker als dat touchpanel opspeelt!) maar best ok, ik vind het geen echt nadeel eigenlijk.
 
Origineel geplaatst door Leo
van 1 van de professionals heb ik intussen gehoord, dat het niet het crazy moog syndroom kan zijn, omdat het daarbij om andere spanningregelaars ging. ze zijn al vervangen blijkbaar.
da's een kans op een makkelijke oplossing minder, maar we blijven hopen.

nou moe,
had een tweede moog ernaast en heb vanmiddag toch de stoute schoenen aangetrokken en de voedingen uitgewisseld. en toen was het probleem over. ik heb daarna ook nog de crazy source schoonmaakactie uitgevoerd en met resultaat.
jammer dat ik al aan mijn touchpanel heb zitten pulleken, hoekjes los, moet ik even nazien.
maar goed. ik ga nog wel een echte professional naar de source laten kijken, daar vertrouw ik in deze meer op dan op mezelf, maar het was dus toch (ook) crazy source, blijkbaar.

en o o o wat is die moog source toch een heerlijke dreun van een synth!

:slotje:
 
Back
Top