Groot Cubase studio 4 probleem

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Probleem:

als ik in Cubase studio 4 een project wil inladen. blijft cubase hangen op loading channel van de eerste plugin.

Deze meding krijg ik : Loading Channel Vgnrd ( in die geval vanguard, maar cubase start in een andere project niet door op battery 3 )

Cubase bevriest helemaal, afsluiten van cubase is dan de enigste optie.
Nieuw aangemaakte projecten gaan wel, alsmede projecten waar GEEN vsti's in zitten.

Dus wel een eindmix project met fx Vst's.

Ook geeft de dongle problemen.
Ik krijg deze melding als ik Cubase opstart

Your system finger print is not valid anymore or necessary information for the validity of the Soft-eLicenser have been changed or corrupted. This can be caused by the system's hardware configuration change or by using cleanup and backup tools or similar ones.
Soft-eLicenser 'SeL Nr. ********* - *************' and stored licenses have been disabled. Hardware eLicensers are not affected! Please try to repair the Soft-eLicenser automatically if you have an Internet connection and the vendors permission.


( op de plaats van de * staat natuurlijk mijn serienummer, die ik hier niet neerzet ; )

Als ik vervolgens op repair klik ( cubase geeft me die mogelijkheid ) krijg ik de melding:

You are not allowed to repair your Soft-eLicenser anymore.
The number of repairs could have been exceeded.


Cubase start vervolgens WEL door.
Heb Cubase support gemailt maar de dude die mijn probleem aan het onderzoeken is is tot 5 mei op vakantie, en zolang kan ik niet wachten.

Wie heeft ooit meer van dit probleem gehoord of zelf ervaren?
 
Aayi, kut man :/

Ik heb dat van die dongle eerder ergens gelezen, ik meen op het NI forum, die man had toen de laatste update (dus van sx3.xx naar C4 ) niet goed doorgevoerd op z'n dongle.

Als je het goed doet zie je in je license control cemter alleen nog maar de C(S)4 licentie en niet meer je oudere versies (in tegenstelling tot vroeger, waar je sx 1, 2 en 3 nog op de dongle zag) En uiteraard evt. je 3th party licenties. Ik schrok mezelf ook echt het lazarus toen ik die oudere licenties niet meer zag.

Er stond ook een waarschuwing op het Steinberg forum voor de laatste LCC + FAT32, weet niet of je studio pc daar iets mee heeft ? En heb je hun topic over dat troubleshooten bij C4 gelezen, staat er pas een weekje ofzo

suc6 man
 
soft e licencer heeft gelukkig niets te maken met je hardware dongle waar je cubase 4 licentie opstaat. Daarom start je cubase 4 ook gewoon door. Soft e licenser is de software variant van de dongle van steinberg, deze maakt tijdens activatie van je software een profiel aan in een bestand op je schijf. als deze corrupt raakt kun je deze repairen, en als dat te vaak gebeurd is dan wordt dat ook gestopt.

Ik vermoed dat je deze melding krijgt omdat je Sequel geinstalleerd hebt van steinberg. Deze werkt namelijk met de soft-e licenser. Deze kon je eenmalig activeren met de code die je gekregen had. Het is verplicht om bij sequel een internet verbinding te hebben tijdens deze activatie omdat je persoonlijke code voor de softlicenser dan op schijf wordt weggeschreven (ik weet niet of je dit hebt gedaan). Mocht dit wel het geval zijn dan kun je op mysteinberg (in je persoonlijke profiel) een nieuwe activatie code ophalen waar je het product geregistreerd hebt.
Mocht dat ook niet werken dan moet je helaas wachten op customer support (zoals je nu ook al doen).

Wat wel raar is , is dat je het tijdens het opstarten van cubase krijgt, voor zover ik weet wordt sequel niet geinitialiseerd tijdens het starten van cubase (maar dat kan ik fout hebben). Mocht je een steinberg vsti gebruiken (zoals virtual guitarist bijvoorbeeld) dan zou je eens kunnen proberen om die steinberg vsti dlls even tijdelijk uit je vstplugins folder te halen, dan zou cubase gewoon moeten opstarten, en zo kun je vrij snel achterhalen welke softlicence van welke vsti niet meer werkt, en daar een neiuwe code voor ophalen.

Dus op zich is het oplosbaar, alleen wel een vervelend probleem, die je overigens bijna nooit tegenkomt in de praktijk, dus dat is best bijzonder.

@carnivore: het is normaal dat bij een upgrade van je licentie je de oude versies niet meer ziet op de dongle, echter, de cubase 4 licentie is automatisch ook geldig voor eerdere versies, dus schrikken is niet nodig :)
 
het gezeik is ook begonnen met sequel lijkt het wel.
Ff snel een review schrijven over sequel en nu is cubase boos :)

Dat van het LCC gezeik boeit me niet zo, want wat quif al zegt: cubase start gewoon door.
Nu het loading channel nog ff oplossen.....:(
 
Back
Top