tips voor behuizing zelfbouw synth gezocht

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.485
Locatie
Rotterdam
Zoals aandachtige volgers van het forum misschien wel gemerkt hebben; binnenkort ga ik een EDP Wasp kopen.

Nu vind het koffertje erbij niet je van het dus het liefst zou ik er een houten kassie omheen hebben. R-ond heeft al in deze thread vriendelijk aangeboden zoiets te kunnen regelen maar helaas krijg ik de communicatie met de beste man niet geheel r-ond. ;)

Vandaar dat ik toch graag meer tips van anderen wil hebben voordat ik naar een houtbewerker stap die minstens 150 euro ofzo voor de klus gaat rekenen.

Hieronder wat plaatjes zodat er een idee bestaat over de afmetingen. Mijn idee is een behuizing waar je de frontplaat op kunt schuiven (waarschijnlijk dan tegelijk met achterkantje dat vastgeschroeft moet worden ofzo).

pixie6.jpg


pixie3.jpg


preciese afmetingen frontpanel: pdf file

zoiets als hieronder zou mooi zijn maar dit is bedoeld om een bestaande tabletop module in te schuiven dus je mist dan nog steeds een voor en achterkantje. (thx r-ond voor de link)

customsynth_desktop_rack_10.jpg
 
het simpelst (en goedkoopst) is dat je een houten kadertje maakt van multiplex 8mm zal goed zijn,waar je dan aan bijde zijkanten naar keuze en indien gewenst mooie zijpaneelen laat zagen ,deze in hardhout weliswaar (eik,kerselaar,etc..).
voor de onderkant 3mm multiplex plaat,maar aluplaat zal beter zijn (gemakelijker bvb om het bevestigen van de voeding derin )

dan een kwalitatief,pro aangebrachte vernis derop ent tis als uit de winkel...

en.... als je em toch in een koffertje wil,gewoon die zijkanten erafvijzen!
 
Back
Top