NOG meer blijdschap!

SCD

Gearlust [on]
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
1.941
Mag een Memorymoog lenen van iemand. KOLERE wat een beest!!
Dat is geen synthesizer voor tere zieltjes :L

ALLES klopt aan dat ding:
oscillatoren zijn vet, bruut, organisch
Het filter is muzikaal, krachtig, organisch
De envelopes zijn F A N T A S T I S C H
De mixersectie heeft de mooiste drive die ik ooit heb gehoord in een poly-analoog
De modulatiemogelijkheden zijn precies genoeg en goed
Hij heeft geheugens (geweldig!)
De arp is een mooie toevoeging
De looks is ook nog s erg aantrekkelijk.

Kortom: een 10 met een griffel!!

hier een ruw mp3tje van wat geluiden die vanavond voorbij kwamen. Ik was hier samen met een vriend aan het draaien en we zijn geen moment gestopt met tweaken en kwijlen...

http://www.synthmusic.info/mp3s/mm.mp3

Boele
 
Nou, je woont niet ver hier vandaan zo te zien...
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Pfff.... jij gaat lekker daar zeg! Wat komt er morgen? Een Arp 2500?

Uhhh.... GRAAG! :D
 
Re: NOG meer blijdschap!

Origineel geplaatst door SCD
ALLES klopt aan dat ding:
oscillatoren zijn vet, bruut, organisch
Het filter is muzikaal, krachtig, organisch
De envelopes zijn F A N T A S T I S C H
De mixersectie heeft de mooiste drive die ik ooit heb gehoord in een poly-analoog
De modulatiemogelijkheden zijn precies genoeg en goed
Hij heeft geheugens (geweldig!)
De arp is een mooie toevoeging
De looks is ook nog s erg aantrekkelijk.

Kortom: een 10 met een griffel!!
Kan ik enkel maar beamen... Heerlijke polysynth en fel onderschat.
De mijne heeft nog de L.A.M.M. modificaties wat hem enkel nog beter maakt (volledige MIDI, filter input, en vooral: volledig stabiel !!).
 
Heerlijke polysynth en fel onderschat.

Onderschat? Sinds wanneer zijn Memorymoogs onderschat?

als in ik kon er laatst nog een ruilen voor een Roland D50...
 
:erm: Wel ja ik bedoel de veelgehoorde commentaren in de zin van "totaal onstabiel of onbetrouwbaar" en "absoluut niet zo vet als een Minimoog"...
 
Re: NOG meer blijdschap!

Origineel geplaatst door SCD
De envelopes zijn F A N T A S T I S C H

Klopt: zeer snel, hier laat de cem3310 zien wat hij kan, maar bij langere tijden ook een zeer natuurlijk verloop. Het zijn mijn favoriete envelopes. Maar dat natuurlijke verloop kan ook met de mooie filters te maken hebben natuurlijk.

En wat verplicht moest zijn op alle synths: bij verandering van een parameter links in het display de oorspronkelijke waarde, rechts de gewijzigde. Erg handig !
 
Re: Re: NOG meer blijdschap!

Re: Re: NOG meer blijdschap!

Origineel geplaatst door wouw
Klopt: zeer snel, hier laat de cem3310 zien wat hij kan, maar bij langere tijden ook een zeer natuurlijk verloop. Het zijn mijn favoriete envelopes. Maar dat natuurlijke verloop kan ook met de mooie filters te maken hebben natuurlijk.

En wat verplicht moest zijn op alle synths: bij verandering van een parameter links in het display de oorspronkelijke waarde, rechts de gewijzigde. Erg handig !

Yep helemaal gelijk Erik. Ik verbaas me toch nog steeds het meest over de drive in de mixersectie. Foei. Alsof er zes big muffs zijn ingebouwd, maar dan beter... En de oscillators zijn van modular klasse wat mij betreft, en dan heb ik het niet over Doepfer (met alle respect).

Voor wat betreft de onstabiliteit: daar GAAT het toch juist om?? :D Direct na het autotunen vind ik er niks aan... een kwartiertje later WEL. 8)
Echt een openbaring voor mij, deze synth. en dat op mijn drieënveertigste...
 
Origineel geplaatst door smackos

als in ik kon er laatst nog een ruilen voor een Roland D50...

En dat heb je natuurlijk niet gedaan... :D
 
Re: Re: Re: NOG meer blijdschap!

Re: Re: Re: NOG meer blijdschap!

Origineel geplaatst door SCD
Direct na het autotunen vind ik er niks aan... een kwartiertje later WEL

Wat stabiliteit betreft: ik heb mijn oscillatoren zo getuned dat autotune niet ingedrukt hoeft te worden. Hoezo stabiel ?
 
Re: Re: Re: Re: NOG meer blijdschap!

Re: Re: Re: Re: NOG meer blijdschap!

Origineel geplaatst door wouw
Wat stabiliteit betreft: ik heb mijn oscillatoren zo getuned dat autotune niet ingedrukt hoeft te worden. Hoezo stabiel ?
Ja, maar die stabiliteit zal wel per exemplaar verschillen?
 
waar ist nu mee te vergelijken ,..een mm

geen minimoog maar dan ploy die vergelijking storys hebik allang gehoord is een cem bak

meer richting een synthex ...

al helemaal denk met een ax80 qa cems
was te proberen mis de interface nog

hoeveel lfo,s op de mm wel meer dan een toch altyd beetje beperkt een op een polysynth van klasse
 
Vanavond de grijze vuilnisbak buiten, niet de groene
Althans, dat maak ik eruit op
 
Ik zou 'em zeker helemaal NIET vergelijken met een Elka Synthex... Something completely different, zowel qua features als qua sound.
 
nice .. maar ik denk wel met een mks 80 of sixtrak in de buurt te komen hoor .. }:|
 
Back
Top