De grote JD-800/JD-990 Thread

Ik denk dat ik ook een paar sliders moet vervangen van de JD-800, mijn patches veranderen spontaan. Weet alleen niet welke parameters veranderen en wat de makkelijkste manier is om dat uit te zoeken... tips?

Volgens mij geeft hij dat aan op het display welke slider je beweegt. Ook al doe je dat zelf niet.
 
Ik kan alleen zien dat de patch veranderd is maar niet wat precies. ik heb het vermoeden dat het meerdere parameters zijn aangezien het geluid drastisch veranderd.

Heb je hem via midi/usb aangesloten op een PC oid? Kan misschien ook nog zijn dat hij midi berichten toegestuurd krijgt op de een of andere manier.. Zoiets heb ik ook wel eens gehad namelijk (bij een andere synth).
Dan zie je (over het algemeen) niets in je display wanneer er iets wijzigd, behalve dat de patch is gewijzigd.
 
Vraag me af hoeveel een JD-990 vandaag waard is,hoor bedragen over de 1000 euro zeker met de vintage kaart.
 
Ik zag recentelijk 1 persoon een jd900 met vintage board die hem inderdaad aanbood voor 1000 euro. Stond een text bij, so iets als het je niet bevalt Dan Koop je hem toch niet. Geloof dat 650 een goede prijs is.
 
Heb de JD-990 al sinds 1993,dus vanaf het begin dus al 25 jaar,en de enige synth van al de synths die ik heb bijgehouden.Met voorsprong nog altijd(klankmatig)voor mij de beste synth ter wereld.Zeker met de vintage kaart niet de verslaan.Verlaten doe ik pas van de JD als de dood ons scheid.
Hypersynth zou nu een Hcard uitbrengen voor de JD serie zodat je een paar duizend klanken kunt opslaan.Reden.
 
ik heb zo'n Hypersynth card, krijg het niet eens vol met patches ;-) echt een aanrader. Heb wel een jd-800 , mijn absolute favoriet, en door de jaren heen wel een paar 990 gehad maar op een of andere manier vind ik modules niet zo prettig werken. Gebruik het dan alleen als preset bak. Toch zal ik waarschijnlijk wel weer 1 aanschaffen als ik het voor 600 euries zou kunnen krijgen.
 
ik heb zo'n Hypersynth card, krijg het niet eens vol met patches ;-) echt een aanrader. Heb wel een jd-800 , mijn absolute favoriet, en door de jaren heen wel een paar 990 gehad maar op een of andere manier vind ik modules niet zo prettig werken. Gebruik het dan alleen als preset bak. Toch zal ik waarschijnlijk wel weer 1 aanschaffen als ik het voor 600 euries zou kunnen krijgen.

Bedoel je dat je die card gebruikt in je JD?
 
Antwoord op mijn eerste vraag gevonden ... Is Hcard-750 compatible with Roland D-550, D-70, JD-800, JD-990 or JV-series? No, Hcard-750 is not compatible regarding differences in memory card's slot. A new version of Hcard is under development which promises to support these gears.
 
volgens mij staat dat er niet, maar het volgende: Tested and fully compatible: Roland D-5, D-50, D-550, D-10, D-110, D-70, JD-800, JD-990, JV-.....
is dus gewoon compatible. Ik heb 2 stuks M-512 en die werken perfect beide op jd800 en jd990. Kan het absoluut aanraden, gewoon doen
 
Ik heb dan weer een andere kaart met - uit het hoofd - de capaciteit van 16 kaarten. Superhandig en goedkoop. Met kleine switches kan je terwijl de kaart geplaatst is een andere kaart selecteren. Uit het hoofd 80 euro. Bij interesse zal ik dit nog ff nakijken. ik heb overigens ook bij lange na niet genoeg sounds om het ding te vullen.

Ik moet nog altijd een keer die cap op de Vintage kaart laten vervangen. Gebruik hem nu even niet...
 
Ik heb een datacard van https://sagamusix.de/other/roland_memory_cards/ Superhandig. Alle patches van het Vintage Synth board daar op gezet, scheelt weer wat handelingen om een patch te laden. Die cap heb ik inderdaad ook vervangen. Als die stuk gaat heb je meer schade, en dat is toch zonde van zo'n fijne synth.
 
Back
Top