(Cubase 4) Gezocht: de "snapfunctie" bij aanpassen hoogte tracks

rejo

Stamgast
Lid sinds
12 juli 2001
Berichten
265
Locatie
Amsterdam
Hallo,

'k Heb zojuist de upgrade naar Cubase 4 (studio) geinstalleerd, maar kan een bepaalde zeer handige oude (SL2) setting niet meer terugvinden (ik heb naar aanleiding van allerlei horrorverhalen op het cubase forum de instellingen niet laten overnemen bij installatie van de nieuwe versie...).

In SL2 heb ik dus ergens een instelling gemaakt die ervoor zorgt dat wanneer je de hoogte van een track in de inspector (audio, midi, whatever) aanpast, deze altijd automatisch een een vaste hoogte krijgt/snapt. Op die manier is het eenvoudig om al je tracks dezelfde hoogte te geven (overzichtelijk enzo). Euhm.. Beetje vaag misschien: normaal kan je dus de hoogte van een track geheel vrij aanpassen; bij deze functie springt ie dus als het ware altijd naar een vaste grootte (of een meervoud daarvan).

Ik kan de betreffende setting dus vreemd genoeg ook in SL2 nérgens meer terugvinden (niet in de preferences in ieder geval). In het handboek vind ik het ook niet meer terug. Deze instelling staat dus ergens in een hoekje van de kelder van Cubase. Het is werkelijk een groot raadsel (ik weet nog wel dat ik het ooit uit het handboek heb gehaald, ergens in een bijzin van een voetnoot van een voetnoot)...

Wie o wie weet waar ik dit kan instellen?
 
Volgens mij kan dit met de functie "wrap controls".

Met rechtermuisklik op een track ga je naar "Track Controls Setting"
Daar kun je Wrap controls aan en uitzetten en dus aangeven of de tracks een fixed hight hebben of niet.

Doe dit effe uit m'n hoofd maar ik denk dat je het hier moet zoeken. Succes

Dutchmountain
 
Heb nog even verder gezocht. Ik denk dat je de functie " Snap Track Heights" moet gebruiken.

Rechtsonder in het project scherm boven het schuifje om de hoogte te regelen zie je een pijltje. Hierop klikken en dan kiezen: Snap Track height


Dutchmountain
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dutchmountain
Heb nog even verder gezocht. Ik denk dat je de functie " Snap Track Heights" moet gebruiken.

Rechtsonder in het project scherm boven het schuifje om de hoogte te regelen zie je een pijltje. Hierop klikken en dan kiezen: Snap Track height


Dutchmountain

Yep! Dat was hem. Thanks!
 
Ik heb ook even een vraagje aan jou: wat zijn precies die horrorverhalen over instellingen uit SL overnemen waar je het over hebt? Ik heb namelijk mijn Cubase SX2 ge-upgrade naar Cubase 4 en het is idd. een drama. Mijn leverancier en ik komen er niet uit en de Steinberg helpdesk snapt er ook niets meer van...
 
Back
Top