DHZ Effect-gevallen

Franz.K.

Ouwe rot
Lid sinds
28 augustus 2006
Berichten
655
Locatie
035
Ik probeer me een beetje te orienteren wat betreft doe-het-zelf effecten.
Distortion-pedaaltjes geloof ik wel inmiddels, heb er genoeg liggen hier.
Ik zoek iets serieus bruikbaars, ik zag al een ringmodulator langskomen bijvoorbeeld, lijkt me heel tof ! Ik dacht eraan misschien meerdere in een 19inch behuizing te proppen.
Maar eerst:

Wie heeft er ervaring, tips, voorbeelden.

Alle suggesties zijn welkom.

Anekdote: bij de intertoys en bartsmit verkopen ze van die "spy-microphones", kleine roze gevalletjes met een mic en oordopjes, het ding is niet meer dan een versterkertje eigenlijk, maar ik heb er van de zomer in een avondje met wat pots een vrij apart distortion effect van gemaakt met verschillende pseudo-modulatie effecten en distortion-"stijlen" en natuurlijk een externe input.
Ik had helaas altijd impendantie problemen(vermoed ik) waardoor het geluid op headphones geweldig klonk, en op boxen een heel stuk anders, en sommige functies ook niet echt werkten. Wel leuk. Maar niet echt wat ik nu zoek.
 
Ahja ik heb natuurlijk op "effecten" gezocht. :)
Interessant. Heeft iemand een projectje af en gedocumenteerd toevallig ?
 
Ik heb diverse dingen van Tonepad gebouwd. Weinig gedocumenteerd, maar ja, dat heeft Tonepad zelf al prima gedaan.

In mijn modular zitten ook wat dingen die als stand-alone effect gebruikt kunnen worden. De 8-stage MFOS phaser bijvoorbeeld en de voltage controlled delay van Scott Bernardi.

Ik heb ook de Box-O-Trix gebouwd maar nooit afgemaakt.
 
Back
Top