voor U getest: TR 606 midi mod BeepWorld

stevaux

inverter
Lid sinds
7 juli 2004
Berichten
1.741
Locatie
Almere
maandag was ie dan aangekomen, een klein pakje vanuit Oostenrijk.
http://www.beepworld.de/members52/accenter/

Volgens de handleiding moest het lukken met twee uur solderen. Gelukkig was ik vanmiddag zo slim om een nieuwe soldeerbout te kopen..... :)

Nu drie uutjes verder is ie af, en werkend!!!!
Natuurlijk had ik wat tegenslagen, nadat ik in het begin als een speer ging en dacht..haha..in een uurtje zet ik 'm er wel even in.
(had geen tinzuiger, dan blijf je klooien)

Bij de eerste test (gewoon laten lopen op internal sequencer) klonk de snare opeens stuk. (alleen ruis en hihats was raar (te noisy, best lekker maar niet zoals het hoort)
En de 2e test :midi, gebeurde er niks =(
...je snapt ik werd ff helemaal gek en....gelukkig bleek ik het midikanaal niet goed te hebben ingesteld (ik ben blond EN eigenwijs...dat is sosm een nadeel) en zaten de nootjes net in een andere octaaf dan ik had verwacht...maar het werkt dus.

Nu ben ik blij! Geen geklooi met rotte knopjes en gare batterijen enzo (hoewel het nog steeds kan, ook DIN SYNC is intact gebleven)
En hij triggert aanslag gevoellig :okdan:

Die gast kan hem ook voor je inbouwen, en het bedrag dat hij ervoor vraagt is echt niet veel, gezien al het zwoegwerk.

p.s. ik ben normaal niet zo'n soldeerheld. maar nu heb ik de smaak te pakken.

zooo..alleen hetkastje moet nog dicht...maar daar heb ik nu geen zin meer in. Dat komt nog.
 
Klinkt veelbelovend! Het lijkt er alleen op dat de interne sequencer niet aan MIDI synct, klopt dat? Zo ja: jammer, want die stepbuttons werken lekker makkelijk.

Is het een prijzige ingreep? Ik kan op de site nergens prijzen ontdekken. De mod van Analogue Solutions kost 69 pond, wat ik aan de hoge kant vind.
 
interne sequencer = din sync.....

kostte 86 euro inclusief verzenden.
En deze is velocity sensitive en die andere niet.
 
vd week de patient weer dicht genaaid.....dat is een heel hoofdstuk op zich....

...een miniswitch en een midisocket moet je in het kastje zien aan te brengen.

..normaal gesproken plek zat, totdat je al een seperate out mod hebt, dan kom je dus plek tekort.

Er leek plek te zijn aan de zijkant, maar dit pastte pas echt nadat ik een stuk van de print had afgebroken en geslepen.

Nu is alles weer ok en ziet het er netjes uit, maar het dichtnaaien van de patient was een kleine hel en ben er zeker een uur nog mee bezig geweest.

!! als je geen goede plek in je 606 kast hebt voor de midisocket, zou ik (achteraf) kiezen voor een minijack plugje en dan een leuk verloop snoertje maken.
dat scheelt e en hoop hak en breek werk.
 
Re: voor U getest: TR 606 midi mod BeepWorld

Origineel geplaatst door stevaux
maandag was ie dan aangekomen, een klein pakje vanuit Oostenrijk.
http://www.beepworld.de/members52/accenter/

Nu ben ik blij! Geen geklooi met rotte knopjes en gare batterijen enzo (hoewel het nog steeds kan, ook DIN SYNC is intact gebleven)
En hij triggert aanslag gevoellig :okdan:

p.s. ik ben normaal niet zo'n soldeerheld. maar nu heb ik de smaak te pakken.

zooo..alleen hetkastje moet nog dicht...maar daar heb ik nu geen zin meer in. Dat komt nog.

aaah die mod / kit van ooisterijker
606 eu idd wilde ik ook eerst doen ,....heb geen 606 meer
wel value 4 money
 
Back
Top