EL-Folien

Daar heb ik een keer een EL-folie gekocht.

Netjes verzonden.er komt een duidelijke handleiding bij.
En de prijs is netjes.
Was ook snel geregeld allemaal.

:biertje:
 
Ja, al een paar keer (voor verschillende synths/samplers!). Werkt snel en prima. Bij sommige displays is het lastig de oude folie los te krijgen, lijkt wel of het gelijmd zit. Dan kun je gewoon de nieuw folie tussen het glas en de oude wurmen. Wel even de oude contactjes afschermen !
 
Prima backlights inderdaad. Soms niet al te snel met reageren. Ik wilde een paar weken geleden een backlight vervangen en heb ze toen gemaild (omdat hij niet op hun site stond). Omdat antwoord uitbleef heb ik uiteindelijk folie bij Conrad gekocht (5 euro), op maat geknipt en zelf gelamineerd. Die zat er al een week of twee in toen ik eindelijk antwoord kreeg.

Staat me bij dat het vorig jaar met mijn SY77 backlight sneller ging, dus misschien was hij gewoon op vakantie ofzo.
 
ik heb toevallig vorige week 2 elfoil van hun binnen gehad en ben zeer tevrede, hou wel rekening er mee dat het 3 weken soms kan duren dat je hem binnen hebt,.
 
over de foil zelf, die zijn gewoon goed en precies op maat van akai gemaakt, de helderheid is ook prima, helemaal niets mis mee
 
Heb er al heel wat gekocht in de loop van de tijd en had het altijd binnen een week binnen.
Eén keer was het in 2 dagen binnen dus kan die andere meningen niet delen.
Ik betaalde altijd via CC, misschien ligt daar het verschil.

Keurig verpakt en nette afhandeling, kan niet anders zeggen.
Display is blauwer en letters zijn witter in het display van Rakete.
Ik vermoed dat ze ook langer mee gaan, maar dat kan gauw ;)

Ik heb wel een schakelaar voor de display's aan de achterkant van mijn
S950 en S1100 gemonteerd, gaan ze langer mee.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Heb er al heel wat gekocht in de loop van de tijd en had het altijd binnen een week binnen.
Eén keer was het in 2 dagen binnen dus kan die andere meningen niet delen.
Ik betaalde altijd via CC, misschien ligt daar het verschil.


Ik denk dat het voornamelijk afhangt van of hij ze heeft liggen of niet. Ik gok dat de Akai displays de meest verkochte zijn en dat hij die standaard op de plank heeft liggen. Maar er zullen er ook tussen zitten die zo weinig verkocht worden dat hij ze pas op maat snijdt zodra de bestelling binnen is.

Bij mij zat de vertraging trouwens niet in het versturen. Ik had hem ook een paar dagen na betaling in huis. Het duurde alleen heel lang voordat ik een bevestiging kreeg met daarin wat ik waar moest overmaken...
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik denk dat het voornamelijk afhangt van of hij ze heeft liggen of niet. Ik gok dat de Akai displays de meest verkochte zijn en dat hij die standaard op de plank heeft liggen. Maar er zullen er ook tussen zitten die zo weinig verkocht worden dat hij ze pas op maat snijdt zodra de bestelling binnen is.

Bij mij zat de vertraging trouwens niet in het versturen. Ik had hem ook een paar dagen na betaling in huis. Het duurde alleen heel lang voordat ik een bevestiging kreeg met daarin wat ik waar moest overmaken...


Goed punt, ik heb alleen maar ervaring met S1000/1100/3000 foil's en S900/950.
Waarschijnlijk was ie een paar weken geleden op de lange latten, tja, dan zou
ik me ook even niet druk maken om een paar folies 8o)
 
Origineel geplaatst door etaoin
Prima backlights inderdaad. Soms niet al te snel met reageren. Ik wilde een paar weken geleden een backlight vervangen en heb ze toen gemaild (omdat hij niet op hun site stond). Omdat antwoord uitbleef heb ik uiteindelijk folie bij Conrad gekocht (5 euro), op maat geknipt en zelf gelamineerd. Die zat er al een week of twee in toen ik eindelijk antwoord kreeg.

Staat me bij dat het vorig jaar met mijn SY77 backlight sneller ging, dus misschien was hij gewoon op vakantie ofzo.

Ik denk dat ik maar zo een folie ga bestellen,
over die folie van Conrad, moet je die dan zelf maken of hoe moet ik dit zien ?
 
Origineel geplaatst door Digimod

over die folie van Conrad, moet je die dan zelf maken of hoe moet ik dit zien ?

Ben ik ook benieuwd naar, ook hoe je hem moet insealen.
 
over die folie van Conrad, moet je die dan zelf maken of hoe moet ik dit zien ?

Ze verkopen ze in twee formaten en een hele reeks aan kleuren. Aan één zijde zitten de aansluitingen eraan. Wat ik doe is de EL-folie op maat knippen, hem dan sealen met een gewone office laminator en dan wat ruim om de EL-foil uitknippen uit het plastic.

Zo heb ik pas een blauwe EL-foil in mijn Juno-2 gezet:

juno_backlight.jpg
 
Origineel geplaatst door etaoin
Aan één zijde zitten de aansluitingen eraan. Wat ik doe is hem op maat knippen, hem dan sealen met een gewone office laminator en dan wat ruim om de EL-foil uitknippen.

Ik heb dit idd ook wel eens in hun boek gezien, echter snapte niet helemaal hoe.
Zitten die aansluitingen om de zoveel cm? Hoe moet ik dit zien?
 
Origineel geplaatst door etaoin
Die folie van Conrad wordt trouwens gespecificeerd op 25.000 branduren. Dus daar kun je wel even mee voort...

Zeker.
Voltage is een standaard gegeven of zit daar verschil in?
 
Ik heb net de halve conrad doorzitten bladeren maar kan het nergens vinden. Ook niet in het woorden register. Misschien dat het alleen op hun website te vinden is ?
 
Back
Top