Welke portable live amp..?

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
Heb altijd spulletjes geleend of gehuurd als ik live speelde, of over de ter plekke zijnde PA gespeeld. Ik wil graag een portable amp hebben, waardoor mijn Nord Electro kan, en eventueel zang. Moet goed en clean klinken en hard genoeg gaan voor een jamsessie zonder dat de tweeter me om de oren vliegt

extra features die ik heel graag erin/erop/eraan zou willen hebben (maar geen knockout criteria)

- licht en klein, het liefst zo klein dat ie op een bagagedrager (fiets!) past
- extra ingang voor microfoon, zodat ik geen mengpaneeltje mee hoef nemen
- galmpje zou helemaal mooi zijn, maar dat zal wel niet kunnen

de opties:

Yamaha MSR-100: geweldige dingen, mijn duo-maatje heeft er 2 die we als klein PAtje gebruiken. Klinkt super, maar is duur (420euri) en niet heel erg krachtig met 100W, 8" + tweeter

Fohhn Directmedia: zelfde principe als de yammie maar nu van multiplex en nog lichter, 7kg ipv 10, maar -d-u-u-r- 685eur. Ik heb gehoord dat dit wel een erg goed merk is..ervaringen?

Mackie SRM350: top merk, meer power en 10", 425eur, maar te groot voor het fietsje

FBT Jolly 8BA: weer 8", 400eu, FBT, nooit van gehoord, en ik weet niet of ik de bühne op durf met iets dat "Jolly" heet. Schaap Jolly.

verder zijn er nog de Roland AC60 (heb wel eens geleend en goede ervaring mee) en Monitor MicroCube maar die zijn te licht qua vernogen denk ik. Op een sessie speelt ook wel eens iemand anders erop en dan gaat de volumeknop (het is toch niet jouw ding he) lekker vol open en BOEM! tweeter weg.


wat zouden jullie doen? nog meer ideeen?

Roald
 
Re: Welke portable live amp..?

Origineel geplaatst door Stage73
- licht en klein, het liefst zo klein dat ie op een bagagedrager (fiets!) past
- extra ingang voor microfoon, zodat ik geen mengpaneeltje mee hoef nemen
- galmpje zou helemaal mooi zijn, maar dat zal wel niet kunnen

Ik gebruik al een tijdje een systeem van Yamaha: Stagepas 300. De set bevat:

- 2 speakers (passief)
- 1 mixer (met geintegreerde versterker en fx)
- aansluitingen voor 4 microfoons

Bediening is erg makkelijk, iedereen kan ermee aan de slag. Ik ben er erg tevreden over.

De mixer, kabels en microfoon(s) kan je opbergen in een van de luidsprekers zodat je eigenlijk slechts 2 delen moet 'sjouwen'.

Ik zie net de er nu ook een iets krachtiger set bestaat namelijk de Stagepas 500. Kijk ook eens bij andere fabrikanten. Die hebben ook gelijkaardige 'draagbare' pa-systemen.

Meer info en specificaties
 
heb ik ook gezien, is goede tip. de mixer past achterin 1 van de boxen he, das natuurlijk handig (misschien dat ik dan bijv voor gemakkelijk slepen ook eens met maar 1 box kan? is dat slecht voor de powered mixer??). De stagepas heeft 2x150W geloof ik, ipv 100W per box voor de MSR100s (die er overigens hetzelfde uitzien). Op zich heb ik al een klein mengpaneeltje dus da´s het probleem niet zo.

het ding is, vroeger had ik een yamaha emx640 powermixer met HKaudio 12"ers...die EMX was echter pure horror, alleen maar bakken ruis en belabberde kwaliteit...maar ben erg onder de indruk van m´n vriend z´n MSRs. Eentje is in principe genoeg, vandaar dat ik niet neig naar complete systemen zoals de HK Lucas (die klinken wel erg goed trouwens!)

Misschien is zo´n AER versterker ook een optie. Ik zoek iets dat ik onder m´n arm kan meenemen, en das net lastig met bijvoorbeeld de mackie. Een kleine brulboei dus :D

dank voor je antwoord!
 
Back
Top