Cakewalk Sonar 6.2 free update

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.801
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Ben niet zo'n Sonar mens, maar dit is wel interessant voor de liefhebbers:

Cakewalk SONAR 6.2
Cakewalk's SONAR 6.2 is a free update that natively supports Windows Vista. Other new features include MIDI input quantize, X-Ray Windows, Bit Meter plug-in, AudioSnap and ACT (Active Controller Technology) enhancements, interface and workflow improvements, field recorder support, and color scheme import/export. By providing native support of Windows Vista, SONAR 6.2 takes advantage of key system technologies for lower potential playback latencies and higher-priority audio streaming. If you've upgraded to Windows Vista, make the most of your recording ability with the SONAR 6.2 update.


Cakewalk SONAR 6.2 Recording Software Update Features:

* Native support of Windows Vista OS
* New functionality improvements: MIDI input quantize, X-Ray Windows, Bit Meter plug-in, AudioSnap/ACT enhancements
* Improvements to interface and workflow
* Field recorder support

http://namm.harmony-central.com/WNAMM07/Content/Cakewalk/PR/Sonar-6.2.html
 
Cakewalk Sonar 6.2 Update

Cakewalk Sonar 6.2 Update

Cakewalk heeft op NAMM 2007 update 6.2 aangekondigd voor Sonar 6.

Een aantal van de nieuwe features:
- Native Windows® Vista™ support (see below for details).
- MIDI Input Quantize: Time-align MIDI input as it is recorded to a track, and hear and see the effect of the quantization as soon as the track is looped or played back. Per-track quantize settings with presets makes recording MIDI parts easier.
- X-Ray Windows: Use keyboard shortcuts to temporarily make plug-ins and views in SONAR transparent and immune to mouse and keyboard activity so that you can quickly access and edit the SONAR views and plug-ins below—all without minimizing, moving or closing windows.
- Friendly MIDI Hardware Port Names: Rename MIDI ports to make them easier to identify.
- AudioSnap Enhancements: When quantizing audio clips without time stretching, AudioSnap can now automatically fill and crossfade empty space created when quantizing audio clips, resulting in smoother sounding audio. Auto-XFade is also available in the Quantize, Groove Quantize, and Fade Selected Clip commands. Quickly split tracks from a common reference transient. Apply Transient Markers from Pool. Quickly select all user-created markers. More.
- Improved performance and fixes to usability issues that were discovered after SONAR 6.0 was released.
.... en nog veel meer.

http://www.cakewalk.com/Press/01-18-07-SONAR62.asp
 
Moet zeggen dat cakewalk echt wel serieus goed bezig is de laatste tijd!
 
Absoluut, ik ga zelfs de overstap maken van Sonar 5 Studio naar Sonar 6 Studio, zeker met deze nieuwe update. Overigens schijnt Cakewalk in de V.S. al jaren een van de belangrijkste spelers te zijn op het gebied van DAW software (i.t.t. Europa).
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Absoluut, ik ga zelfs de overstap maken van Sonar 5 Studio naar Sonar 6 Studio, zeker met deze nieuwe update. Overigens schijnt Cakewalk in de V.S. al jaren een van de belangrijkste spelers te zijn op het gebied van DAW software (i.t.t. Europa).

Ik gebruik zelf ook al jaren cakewalk 8, later 9, en ik heb het altijd één van de meest intuïtieve programma's gevonden die ik ken. (maar volgens mij heeft dat meer te maken met wat je gewend bent, ik heb midi 'geleerd' op cakewalk 8). Nadeel is natuurlijk de minder handige integratie van audio en het gebrek aan vst plugin ondersteuning. Zal ik dan toch maar eens over gaan stappen? Ik heb een keer in een studio van een vriend met sonar zitten spelen, en dat beviel me ook wel :)
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Ik gebruik zelf ook al jaren cakewalk 8, later 9, en ik heb het altijd één van de meest intuïtieve programma's gevonden die ik ken. (maar volgens mij heeft dat meer te maken met wat je gewend bent, ik heb midi 'geleerd' op cakewalk 8). Nadeel is natuurlijk de minder handige integratie van audio en het gebrek aan vst plugin ondersteuning. Zal ik dan toch maar eens over gaan stappen? Ik heb een keer in een studio van een vriend met sonar zitten spelen, en dat beviel me ook wel :)

En dat is vanaf Sonar 5 flink verbeterd! Met name de audio engine is in versie 5 t.o.v. 4 flink verbeterd, en wordt nu alleen nog maar beter.
Ik ben ergens in 1994 begonnen met Cakewalk 3.0 onder Windows 3.11, en sindsdien eigenlijk nooit meer ergens anders mee gewerkt (wel eens wat geprobeerd met Cubase en Logic, maar snel weer weggelegd)... overgestapt op Cakewalk 9.0 Pro Audio, en daarna naar Sonar 3 (niet helemaal legaal...); ik vond Sonar 1-2 niet echt goed, met name de interface was klote. Vorig jaar eindelijk Sonar 5 gekocht, en dan nu met die nieuwe update over op Sonar 6.
Ik ben eigenlijk aan Cakewalk blijven hangen omdat ik het midi-editten hierin heel erg fijn vind, veel beter dan in Cubase etc.
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw

Ik ben eigenlijk aan Cakewalk blijven hangen omdat ik het midi-editten hierin heel erg fijn vind, veel beter dan in Cubase etc.

Precies, dat heb ik ook! Ik ben nogal 'notenschrift' ingesteld, en ik vind met name de staff windows van cakewalk veel beter en makkelijker. Het is natuurlijk nogal beperkt, maar in de praktijk werk ik er graag mee.
Ik ga eens wat meer info opzoeken, want wat je zegt over sonar klinkt me niet verkeerd in de oren.
 
Als je van Pro Audio 8/9 overstapt op Sonar dan zul je de 'spreadsheet' interface van Pro Audio wel een tijdje gaan missen, want er is niets zo fijn als snel met de pijltjestoetsen door de tracks heen te lopen en snel ergens waardes te veranderen; dat gaat met Sonar iets minder goed. Aan de andere kant kun je met de nieuwe interface van Sonar ook erg lekker werken, je zult er alleen wel ff wat tijd in moeten steken om het naar je zin te maken (je kunt in de nieuwste versie echt nagenoeg alles aanpassen/instellen), en het zal even wennen zijn. Maar je krijgt er veel voor terug!

De staff-view gebruik ik eerlijk gezegd niet zoveel, ik werk zelf vooral veel in de piano-roll view; erg makkelijk om de noot-lengtes nauwkeurig te kunnen zien en snel aan te passen, velocities zijn snel te bewerken etc.
 
Back
Top