Kontakt outputs in Cubase sx

H2LO

Nieuwkomer
Lid sinds
1 februari 2006
Berichten
23
Locatie
Den Haag
Beste mu-ziekers!

Effe een vraagje van een leek. Als ik Kontakt 2 via VST in Cubase laadt, krijg ik gewoon geluid eruit: geen probleem. Als ik echter m'n mixer open in Cubase dan staan er zo'n 40 kanalen open, terwijl ik maar 1 midi kanaal met Kontakt 2 heb...
Hoe krijg ik het voor mekaar dat er uiteindelijk 1 kanaal (in de Cubase mixer) per toegewezen midi channel staat. Dit kanaal zou ik dan ook nog eens graag in mono willen hebben!

Hopelijk weet iemand een antwoord waar ik wat mee kan!

Speculaterz
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Haal de handleiding eens uit de doos ;) :walker:

Ehm, waarom denk je dat ik deze vraag stel?! :confused: Ik kom er simpelweg niet uit... :stupid: Hopelijk kan iemand mij wél helpen!!! :eureka:

Greetz :doei:
 
ik ken heel Kontakt niet, maar ga het toch maar eens proberen.
Kontakt is zo te zien dus multitimbraal.... :eureka:
Als je een multitimbrale vst gebruikt, krijg je in de cubase-mixer altijd alle kanalen van die vst te zien. Of je het aantal kanalen van die vst kunt aanpassen, of bijv. kunt wijzigen van stereo in mono, hangt van Kontakt af. Ik heb geen flauw idee. Bij de meesten gaat dit niet, maar er zijn er waarbij dat wel gaat. Handleiding, of click & pray.

In de mixer kun je altijd kanalen die je niet gebruikt verbergen. Rechtsboven de fader even "set to can hide" (ofzoiets...) aanvinken en linksonder in de mixer "hide channels set to can hide" (alweer: ofzoiets...) aanzetten.

sukses
 
Origineel geplaatst door H2LO
Ehm, waarom denk je dat ik deze vraag stel?! :confused: Ik kom er simpelweg niet uit... :stupid: Hopelijk kan iemand mij wél helpen!!! :eureka:

Greetz :doei:

Het staat duidelijk zat beschreven in de manual, it ain't no rocket science
 
Back
Top