Roland S-50 System Disk

WoodyWonka

Nieuwkomer
Lid sinds
11 januari 2007
Berichten
2
Hello synthpeople!

Heb afgelopen week een Roland S-50 op de kop getikt. Om hem op te starten is een system disk nodig.

Heb ergens een bestandje gedownload "S50SU50.out" maar hoe maak ik daar een system disk van. Moet een Double Density disk 720Kb zijn, maar Windows XP werkt niet mee...

Kent iemand dit probleem, of liever nog een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank, ik kan niet wachten om hem te gebruiken!!!
 
Thanx Digimod!!!

Werkt inderdaad, behalve dat ik S-50 probeerde om de tuin te leiden door het hoekje van een High Density disk af te plakken, maar daar trapt ie niet in. Geeft Error : "DISK LOAD ERROR...10".

Moet denk ik echt op zoek naar Double Density Floppy's...

Maar kan hier volgens mij wel uit afleiden dat de drive in de S-50 het goed doet, hij ziet namelijk wel dat het een System Utility disk V2.0 is!

Nogmaals bedankt zover!
 
Origineel geplaatst door WoodyWonka
Thanx Digimod!!!

Werkt inderdaad, behalve dat ik S-50 probeerde om de tuin te leiden door het hoekje van een High Density disk af te plakken, maar daar trapt ie niet in. Geeft Error : "DISK LOAD ERROR...10".

Moet denk ik echt op zoek naar Double Density Floppy's...

Maar kan hier volgens mij wel uit afleiden dat de drive in de S-50 het goed doet, hij ziet namelijk wel dat het een System Utility disk V2.0 is!

Nogmaals bedankt zover!


Als je interesse hebt, heb ik net voor mijn W30 720kbtjes geregeld. Kan je tegen redelijke vergoeding wel wat sturen (heb er wel zo'n 50 die ik kan missen, weet niet hoeveel je nodighebt).

PS Sdisk werkt het beste onder Dos. Dan bedoel ik ook echt herstarten in Ms-Dosmodus, zoals ik met win98Se nog kan*D !


check deze site!
http://www.generalconcepts.com/sgroup/

Onderstaande tips zijn afkomstig van de hierbovengenoemde site

PC disk formatting
Jesse (jsegovia@mindspring.com) reminds us that for disks for samples,

You have to format the floppy disk on your PC, not on the S-330/S550/S50/W30. I use the following command to make sure it's formatted to the correct size:

format a: /F:720

Now sdisk should be able to write to the floppy.

Under Windows
Matthew Harsh reports that Floppy Image can read and write disks under Windows -- it only likes certain file extensions, but that's easy to deal with. Paul Boobyer adds:

Floppy Image works a treat on XP. You just have to rename your "OUT" files to "IMG" files and have the floppy image app in the same folder as your OUT files. I could never get sdisk to work on Windows ME and Floppy Image was a godsend.

Some people have looked at WinImage, which seems to have promise: http://www.winimage.com/winimage.htm
 
Laatst gewijzigd:
ik begrijp uit dit verhaal dat je dus gewoon HD discettes kan gebrukken om er DD discettes van te maken met dit format commando?
 
ik begrijp uit dit verhaal dat je dus gewoon HD discettes kan gebrukken om er DD discettes van te maken met dit format commando?

Ik zou gokken dat formatteren op de S-50 de beste resultaten geeft.
 
nee, je kan geen HD diskettes gebruiken, gaat als het al werkt erg snel fout.
de magnetische laag is anders.
ik zie regelmatig ddds floppen bij kringloopwinkels liggen, en natuurlijk alles wat bij msx, atari en amiga gebruikt werdt is ddds.
ze zijn volgens mij ook nog wel nieuw te koop.
groetne,
jeroen
 
Voor mij werkt deze truuk voor mijn s550 [en volgens mij ook voor de s-50]
Ik heb er laatst 200 zo gemaakt :)

-Hoekje hd 1.44 diskette afplakken.
-Formatteren in p.c met de gratis omniflop http://www.shlock.co.uk/Utils/OmniFlop/OmniFlop.htm hierin zit een optie om jou apparaat te kiezen en daarop te formatteren.
-Daarna bestandje eropzetten met sdisk
-hup in jou sampler, en spelen maar.


kijk ook eens bij de "huge list" van ondersteunde formaten :)

succes
 
Jongens, mijn nederige excuses voor het schaamteloze pluggen van een (weliswaar relevante) advertentie in dit topic.

Maar onder het mom van 'wie weet, help ik er iemand mee', rechtvaardig ik het maar voor mezelf.

:maffia:
 
Vraagje...

Ik heb hier drie originele S550 diskettes liggen. Kan ik deze ook gewoon op een PC kopiƫren naar blanco DD-diskettes? Met een image of diskcopy of iets dergelijks? Of kan het nog makkelijker met de S550 zelf?
 
geweldige tip ! ik ga het proberen !

ik ga het toch maar niet doen, teveel moeite en ingewikkeld om me er nu nog in te gaan verdiepen, te ingewikkelde diepe bak heb em weggedaan
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top