ervaringen synthshop

dennisb

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2003
Berichten
756
Locatie
Amsterdam
ik heb een mbase01 besteld en betaald maar ik hoor helemaal niks van die gasten. Telefoon staat op antwoordapparaat en mails worden niet beantwoord. Heb iemand al eens wat besteld hier en wat waren de ervaringen?

http://synthshop.nl/
 
ik heb net antwoord gehad dat ie niet op voorraad is maar volgende week binnenkomt. Had ik net zo goed zelf bij Jomox kunnen bestellen.
 
Ken deze shop niet maar hoe lang probeer je ze al te bereiken, mischien ff niet bereikbaar ivm persoonelijke omstandigheden, maar dat zou dan ook wel weer op het antwoordapp. moeten staan. Mooi ruk :(


edit: nevermind ;)
 
Ik zit met hetzelfde probleem.
Ook een Mbase01 besteld.
Bij synthshop staat er na 2 dagen nog steeds dat mijn bestelling wordt nagekeken en van Paypal heb ik ondertussen het bericht gekregen:
payment is still unclaimed.
 
via google kom ik af en toe ook op deze site, lijkt me typisch een site van een enthousiast (forumlid?) die (naast zijn baantje?) wat probeert te verdienen door via wat kanalen spullen in te kopen en weer te verkopen. site ziet er goed uit, voorraad is waarschijnlijk 0. als jij bestelt, gaat hij bestellen. geen technische dienst, zo'n beeld had ik.
dat, gecombineerd met de prijzen, maakte dat ik nooit de aandrang heb gevoeld er iets te bestellen. ook op het net is er onderscheid tussen verschillende winkels.
als je dan toch op internet zoekt en winkelt, kijk dan even verder. er zijn erg veel alternatieven, goedkoper, grotere organisaties met voorraad etc. en je hoeft er niet voor om te lopen!

maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
 
Grote organisaties is ook niet alles, dan kan je net als ik nu naar je geld fluiten... Heb 3 weken geleden wat besteld bij Turnkey, toch een grote speler op deze markt (net als Dolphin, Thomann, DV247). Spulletjes waren niet op voorraad, maar vond daar niks raar aan, kan gebeuren. Betaling was al gedaan ondertussen. Lees ik ergens op internet dat ze eind vorige week onder curatele gezet zijn, hoofdkantoor en website per onmiddellijke ingang dicht!
Geen spullen en geen geld =(
Grote of kleine organisatie, je weet het nooit zeker...
 
Grote organisaties is ook niet alles, dan kan je net als ik nu naar je geld fluiten... Heb 3 weken geleden wat besteld bij Turnkey, toch een grote speler op deze markt (net als Dolphin, Thomann, DV247). Spulletjes waren niet op voorraad, maar vond daar niks raar aan, kan gebeuren. Betaling was al gedaan ondertussen. Lees ik ergens op internet dat ze eind vorige week onder curatele gezet zijn, hoofdkantoor en website per onmiddellijke ingang dicht!
Geen spullen en geen geld =(
Grote of kleine organisatie, je weet het nooit zeker...

dat is ook waar natuurlijk. het kan verkeren....

maar turnkey failliet?? toen ik een beetje iets begon te begrijpen van synths, was de turnkey advertentiepagina in de engelse future music een echte masturbatiebladzij.... altijd bijzondere dingen die je toen bijna nergens anders zag: studio electronics, oberheim m1000 nieuw, novation, ach wat niet....
als ik in London was ging ik ook altijd graag shoppen daar in charing cross road, met al die winkels bij elkaar.

wel jammer voor jou. ik hoop dat de schade beperkt is.
 
Ja, ik dacht ook dat Turnkey een instituut was! Er is echt niemand bereikbaar, noch per e-mail, noch telefonisch. Dat heb ik uiteraard meteen geprobeerd.
Heb wat verhalen ondertussen gelezen op verschillende forums van ex-werknemers en het is echt niet mooi! Op 30 april op slag het hele hoofdkantoor gesloten, alle werknemers op staande voet ontslagen. 10 vestigingen/internetwinkel waar ze (Deloitte & Touche) het personeel en management die nietsvermoedend aan het werk waren buitengegooid hebben en de sloten van de panden gelijk gewisseld hebben.
Het schijnt dat zowel Yamaha als Roland elk voor 5 000 000 GBP de boot ingaan, dat is een hoop geld. Roland heeft meteen mensen gestuurd om al hun spullen te markeren en die mogen niet meer verkocht worden. Nou denk ik niet dat Yamaha of Roland hier stuk op gaan lopen, maar er zijn nog een hele hoop kleine fabrikanten die al dan niet exclusief via deze winkelketen hun spulletjes aan de man brachten voor wie dit een drama wordt!
De vestigingen die nog open zijn hebben iets van 10 weken te gaan om voorraden te verkopen (accepteren enkel cash en je krijgt er een handgeschreven bonnetje bij). Indien er geen overnemende partij is, worden deze ook onherroepelijk gesloten en raken nog meer mensen hun banen kwijt.

Ik heb net m'n eerste paar monitoren en toebehoren besteld, dus ben wel een paar spaarcentjes kwijt. Gelukkig niet in de regionen van de duizenden ponden zoals anderen die halve/hele studio's in backorder hadden staan en (aan)betaald hadden.

*edit: Sorry, een beetje deze draad aan het hacken...oeps
 
Laatst gewijzigd:
O shit. Aangetekende brief naar bedrijf en curator kun je altijd proberen. En je niet laten afpoeieren door lui met een grote bek, zo beginnen ze altijd.
 
Hou ons hier ff op de hoogte, zeer interesant allemaal ondanks dat het voor jou wat minder is :(
 
Dat blijft altijd het gevaar bij vooraf betalen.
 
Dat blijft altijd het gevaar bij vooraf betalen.

Jazeker! Helemaal gelijk daarin. Soms sta je er niet bij stil dat een bedrijf, zeker deze grote jongen, zomaar failliet kan gaan...

Nou, als er verandering in de zaak komt, laat ik het wel even weten.
 
tja, ik heb het hier al vaker geopperd... als alle lezers 5 euro lappen blijft jouw schade beperkt. mij heb je.
altijd lullig om iemand gedupeerd zien worden.
 
ik heb een mbase01 besteld en betaald maar ik hoor helemaal niks van die gasten. Telefoon staat op antwoordapparaat en mails worden niet beantwoord. Heb iemand al eens wat besteld hier en wat waren de ervaringen?

http://synthshop.nl/



Ik heb in het verleden ook een M-base besteld bij synth shop en ook ontvangen,het heeft wel een maand geduurd voor dat ik die had.
Had die gast ook een paar keer gebeld maar nooit dierect andwoord,maar altijd 2 0f 3 dagen later en ook dus het verhaal niet op vooraad.
Maar ik weet wel waarom het zo lang duurd.als je via een overschrijving op z,n velletje wat je bij de bank in de bus van overschrijvingen kunt gooien,dan kan je dat binnen een maand terug vorderen,dus geen internet bankieren.En hij wil dat pas leveren als die periode van een maand voorbij is.ik heb dat ook een keer gehad bij megarave(Ridge entertainment),daar had ik platen besteld via machteging naar hem,en toen duurde dat ook een maand voor dat ik mijn platen had.ik had daar heen gebeld waarom het zo lang duurde en toen vertelde hij mij dat verhaal van hier boven van mij.
je hoeft niet bang te zijn dat hij je bezijkt hij dekt zijn eigen alleen maar in.
Hij kan niet zien of jij met internet het geld overmaakt of via een opdracht van de bank.ik hoop dat je hier wat mee kunt.:okdan:
 
Ken je iemand die daar in de buurt woont?
Bestaat die winkel wel "echt"?
Geeft veel in aanbieding maar kun je het er daadwerkelijk ook gaan uitproberen?
Altijd een probleem geweest met online winkels,ze proberen altijd wel iets tot dat je het opgeeft en je geld niet meer denkt terug te zien.
Als je je toestel nog altijd niet hebt binnen een maand ofzo,gewoon met je bankafschrift/visa bevestiging naar die kerel gaan en je geld terug eisen.
En mss Jomox eens informeren omtrent deze ietwat verdachte persoon.Is geen goeie reclame voor een bedrijf die geen weet heeft van dergelijke personen.
 
.... als je via een overschrijving op z,n velletje wat je bij de bank in de bus van overschrijvingen kunt gooien,dan kan je dat binnen een maand terug vorderen, dus geen internet bankieren.En hij wil dat pas leveren als die periode van een maand voorbij is.ik heb dat ook een keer gehad bij megarave(Ridge entertainment), ... ik had daar heen gebeld waarom het zo lang duurde en toen vertelde hij mij dat verhaal van hier boven van mij. ....

Je moet niet alles geloven wat andere mensen je vertellen.
Dit is namelijke grote onzin.

Je kunt alleen afschrijvingen via automatische machtiging laten storneren, of credit card betalingen, als de ontvanger niet kan aantonen dat de goederen/diensten daadwerkelijk geleverd zijn.
Een bankoverschrijving is verder atijd definitief

Ik denk dat dit zaakje, zoals Leo eerder aangaf, een eenpits brander is van een enthousiast iemand die dit van uit zijn garage runt en de zaak even stil legt als z'n kinderen krokusvakantie oid hebben .

Valt ook al uit de contactgegevens op de site op te maken:

Tel:
06-41086004 / 053-4283822
(Bij voorkeur ma-vr 16:00-20:00 uur.)

Postadres:
SYNTHSHOP
E. van der Marckstr. 47 7521VN Enschede


Zoek dit adres maar eens op op google maps

Je hardware gewoon in Duitsland bestellen nadat je gevraagd hebt of het op voorraad is:
'Sind die waren auf lager ?'
 
ik heb bij synthshop een half jaar lang volgende week is ie af gehoord :)
 
ik heb bij synthshop een half jaar lang volgende week is ie af gehoord :)

was dat niet iets met een filter oid ?
 
Back
Top