Midikeyboard, Acces Virus C vs Midisport 2x2

1pauluzz1

Paul -"1" en -"uzz1"
Lid sinds
9 november 2004
Berichten
421
Locatie
's–Hertogenbosch
Dag mensen,

Onlangs heb ik na enig gedoe eindelijk mijn Virus C fatsoenlijk draaiende gekregen binnen Fl.
Voordat ik mijn Virus kocht sloot ik mijn DJx01 midi-keyboard aan op mijn M-Audio Audiophile 24/96, op deze manier kon ik inspelen.

Met de komst van de Virus is ook de Audiophile 24/96 vervangen door de Delta_44 van M-Audio, een midisport 2x2 en een Yamaha mengpaneel. Nu heb ik het dus wel voor elkaar gekregen om mijn Virus aan te sluiten en midi te laten ontvangen/verzenden vanuit/naar Fl., maar krijg ik het nog niet voor elkaar om mijn midi-keyboard weer goed aan te sluiten.

Ikzelf zie twee mogelijkheden:

In het manual van access wordt gesproken over het aansluiten van het keyboard op de midi thru. Dit heb ik geprobeerd maar het gaf geen resultaat. Kan het zijn dat hij op de midisport aangesloten moet worden om zo het virus kanaal in Fl te selecteren zoals voorheen het geval was, toen de virus nog bij zijn vorige eigenaar was?

Wat uiteindelijk het probleem fixte met het aansluiten van de Virus was het selecteren van een kanaal in de Virus waar de data werd uitgestuurd. Kan het zijn dat er ook iets geselecteerd moet worden wat het signaal van het midi-keyboard ( in het tru kanaal) ontvangt?

Off.. een andere oplossing?

Met dank voor de moeite uiteraard :okdan:

- Paul
 
:o: bedankt joh, ik dacht al dat het iets simpels zou zijn, dus zoals jij het beschrijft.. het bleek dus te liggen aan de instellingen die ik bij remote input in Fl verkeerd had staan.

Thanks :)

:slotje:
 
Back
Top