Rm1x Problemen...

Lytheon

The cyclohexanone One
Lid sinds
28 juni 2006
Berichten
179
Locatie
Ehv
Hallo, :doei:

Ik loop tegen enkele fouten aan in mijn rm1x die bij andere niet voorkomen.
Misschien heeft het te maken met instellingen maar ik kan er niets over terug vinden in de handleiding, een
vriend van mij die al enkele jaren deze bak gebruikt weet het ook niet.. misschien julie?

Als ik onder 'Job' een track copiëer van bijvoorbeeld 1 naar 2, dan gaat dat prima.
Echter alles wat ik in de (step) sequencer daarna verander in bijvoorbeeld track 2 gebeurd automatisch
ook in track 1 (en andersom).
Op een of andere manier lijken de beide tracks aan elkaar gekoppeld te zijn en het lukt mij niet dat ongedaan te krijgen.

Een ander probleem is dat ik slechts 16 samples kan laden (in de 16 tracks).
Ga ik daarna naar bijvoorbeeld Section B (of gewoon de volgende) dan zijn de samples daar precies hetzelfde geladen als in de vorige section(s).
als ik dan een andere sample wil laden gebeurd dit automatisch in alle sections (op die bewuste track) ipv alleen in die section.

Snappen julie het nog? Ik niet :erm:
Tips zijn welkom :okdan:
 
Re: Rm1x Problemen...

Origineel geplaatst door Lytheon
Hallo, :doei:

Ik loop tegen enkele fouten aan in mijn rm1x die bij andere niet voorkomen.
Misschien heeft het te maken met instellingen maar ik kan er niets over terug vinden in de handleiding, een
vriend van mij die al enkele jaren deze bak gebruikt weet het ook niet.. misschien julie?

Als ik onder 'Job' een track copiëer van bijvoorbeeld 1 naar 2, dan gaat dat prima.
Echter alles wat ik in de (step) sequencer daarna verander in bijvoorbeeld track 2 gebeurd automatisch
ook in track 1 (en andersom).
Op een of andere manier lijken de beide tracks aan elkaar gekoppeld te zijn en het lukt mij niet dat ongedaan te krijgen.
De tracks zijn gekoppeld als je bij de Job 'Copy Pattern' en je vergeet daarbij het vinkje bij 'Preset Phrase -> User' aan te zetten. Bij 'Copy Track' ken ik dit niet. :confused:

Origineel geplaatst door Lytheon

Een ander probleem is dat ik slechts 16 samples kan laden (in de 16 tracks).
Ga ik daarna naar bijvoorbeeld Section B (of gewoon de volgende) dan zijn de samples daar precies hetzelfde geladen als in de vorige section(s).
als ik dan een andere sample wil laden gebeurd dit automatisch in alle sections (op die bewuste track) ipv alleen in die section.
De voices(die je 'samples' noemt) worden per track geladen. Dus als je in track 1 een drumkit laadt, zal dit voor de hele style gelden en elke pattern in de secties zal die drumkit op track 1 hebben van sectie A t/m P. Zo werkt de RM1x nu eenmaal.

:doei:
Yoonchi
 
Re: Rm1x Problemen...

Als je iets opneemt in de rm1x neem je die op in 'phrases', je neemt het dus niet op in de track zelf. Zie een phrase als een part dat je inspeelt. je kan deze part ook een naam geven als je wil, bv 'bassloop1'.

Als je een track kopieert, dan is deze track een kopie van je 'bron' track.. en dus in deze track staan dezelfde 'phrases', dus daar staat dezelfde 'bassloop1' phrase.
Als je in deze nieuwe track dus gaat editten dan zit je eigenlijk te editten in 'bassloop1' en zodoende verandert ook dezelfde phrase in je 'bron' track.

Dit kan je dus voorkomen door een nieuwe phrase te selecteren en een nieuwe phrase in te spelen voor die track, of, door een kopie te maken van je phrase en daarin te werken....

Die phrases zijn erg handig aangezien je zo een library'tje opbouwt van ingespeelde parts.. en die kan je voor elke track selecteren...









Origineel geplaatst door Lytheon
Hallo, :doei:

Ik loop tegen enkele fouten aan in mijn rm1x die bij andere niet voorkomen.
Misschien heeft het te maken met instellingen maar ik kan er niets over terug vinden in de handleiding, een
vriend van mij die al enkele jaren deze bak gebruikt weet het ook niet.. misschien julie?

Als ik onder 'Job' een track copiëer van bijvoorbeeld 1 naar 2, dan gaat dat prima.
Echter alles wat ik in de (step) sequencer daarna verander in bijvoorbeeld track 2 gebeurd automatisch
ook in track 1 (en andersom).
Op een of andere manier lijken de beide tracks aan elkaar gekoppeld te zijn en het lukt mij niet dat ongedaan te krijgen.

Een ander probleem is dat ik slechts 16 samples kan laden (in de 16 tracks).
Ga ik daarna naar bijvoorbeeld Section B (of gewoon de volgende) dan zijn de samples daar precies hetzelfde geladen als in de vorige section(s).
als ik dan een andere sample wil laden gebeurd dit automatisch in alle sections (op die bewuste track) ipv alleen in die section.

Snappen julie het nog? Ik niet :erm:
Tips zijn welkom :okdan:
 
En je kan voor elke track een voice laden... Dus eigenlijk 1 geluid per track.. Alle sections A tm P gebruiken voor elke track dezelfde sounds..

je zou dit kunnen veranderen door een programchange in te programmeren die je externe (of interne) sounds met een commande veraderd..

Heb ik nooit gedaan eigenlijk...
 
Bedankt voor de tips :biertje:

Ik dacht dat je per section 16 verschillende voices kon laden, maar het zijn er dus 16 per hele 'User' (song, of whatever)
;{
 
Hey lytheon toch maar even het SF opgezocht ;) :okdan:
 
Re: Re: Rm1x Problemen...

Re: Re: Rm1x Problemen...

Origineel geplaatst door Furious5
Als je iets opneemt in de rm1x neem je die op in 'phrases', je neemt het dus niet op in de track zelf. Zie een phrase als een part dat je inspeelt. je kan deze part ook een naam geven als je wil, bv 'bassloop1'.

Als je een track kopieert, dan is deze track een kopie van je 'bron' track.. en dus in deze track staan dezelfde 'phrases', dus daar staat dezelfde 'bassloop1' phrase.
Als je in deze nieuwe track dus gaat editten dan zit je eigenlijk te editten in 'bassloop1' en zodoende verandert ook dezelfde phrase in je 'bron' track.

Dit kan je dus voorkomen door een nieuwe phrase te selecteren en een nieuwe phrase in te spelen voor die track, of, door een kopie te maken van je phrase en daarin te werken....

Die phrases zijn erg handig aangezien je zo een library'tje opbouwt van ingespeelde parts.. en die kan je voor elke track selecteren...

Ik heb maar even als test een track 01 naar track 02 gecopiëerd, en idd, ze hebben allebij dezelfde phrase (US001)
Onder Job heb ik geprobeerd om in track 01 of 02 een andere phrase toe te kennen maar daar loop ik vast. Volgens mij als je dan een andere phrase toe kent ben je de gecopiëerde track sowieso kwijt..?
Weet toevallig iemand hoe dit moet ?? =(

Het gaat erom dat ik precies dezelfde voice (inclusief mijn eigen aanpassing daarin effects enzo..) in een andere track kan gebruiken


:okdan:
 
je moet niet track copy doen maar phrase copy, zorg er wel voor dat u target phrase een ongebruikte is. dan moet je onder pattern bij de juiste track die nieuwe phrase zetten.

om in 1 user op 1 track in 2 secties verschillende geluidjes toe te kennen moet je idd bij edit een program change toekennen (bij elke phrase op die track) als je dezelfde phrase gebruikt maar deze een ander geluid wilt laten afspelen zal je dus eerst die phrase moeten copyeren om dan aan t begin ervan de program change te zetten.

ik vrees dat dit niet zo duidelijk is gezegd maar probeer toch maar eens ;)
 
Back
Top