Welke synth moet ik kiezen?

Op dit moment jazzy ambient space stuff.
Ik maak altijd eerst mn eigen sounds.
Ik heb reeds enkele polysynths. Maar geen recente hybride synths.
Geld maakt niet uit, bijelkaarsparen lukt wel, maar heb strenge zelfdisipline regels, er mag dit jaar maar 1 synth bijkomen.
Gemini of Summit ?

De Summit is een prachtsynth. Maar, ik ben niet per se een goede raadgever aangezien het m'n enige hardware synth is. :)
De laatste tijd ben ik me wel aan het verdiepen in andere hardware synths, met het oog op eventuele uitbreiding.
Die Super Gemini... geweldig ding volgens mij, mooie klank, maar of ie 2x zoveel waard is als de Summit.... en geen display lijkt me best een nadeel.
De Summit kan veel, heel veel. De presets zijn niet super, maar je zou eigenlijk wat promo filmpjes van 3rd party patches moeten beluisteren om de potentie goed te horen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
De Summit is capabel maar kleurt erg binnen de lijntjes, beetje te braaf misschien. Polybrute en Gemini meer eigen karakter. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Polybrute 12 denk ik.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
heb je je Prologue weg gedaan? das ook een hybride synth.
Was even vergeten dat die 3e osc digitaal was, oeps.
Die super Gemini lijkt me dan weer teveel overlap met de summit hebben.
Hoe bedoel je? Kwa klank of functioneel?
De Summit is capabel maar kleurt erg binnen de lijntjes, beetje te braaf misschien. Polybrute en Gemini meer eigen karakter. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Polybrute 12 denk ik.
Heb je wel een punt. Summit even naar plaats 3 en eerst polybrute12 in 2025.


Wel mensen, mijn dank voor uw mening.
Doelstelling aangepast.

2024 Gemini
2025 polybrute12

Summit, anytime ...koopje 2dehands afwachten.
 
Ambient? Summit!
Er staat er nu eentje op Marktplaats voor €1275.
Heeel ver rijden voor mij en geen tijd voor deze maand. Anders was ik er wel achteraan gegaan, toch thnx voor de tip.
 
Back
Top