jx8p connector vraag, of schema

da goose

DaGooseMusic.nl
Lid sinds
16 september 2001
Berichten
1.914
Locatie
HI Ambacht
Net eindelijk mijn jx8p onder handen genomen, klusje wat al een paar jaar op zich liert wachten maar nu dan gedaan, simplel klusje, output connctors zaten los en datzelfde geld voor de midi connectors.
Ff nieuwe solderingen klaar... dacht ik..
Het klusje zelf wel maar toen moest het mainboard er weer in, geen probleem, schroefjes erin, connectors erin en toen liep ik tegen iets vreemds aan...
Er zit een connector waarvan de connector te klein is of op het board te groot... heel vaag allemaal.. i know..
Weet iemand hoe dat zit? hij past er wel in uiteraard maar dan zit ik met het feit dat hij of links of rechts of in het midden geplaatst moet worden. :confused:

Iemand enig idee hoe dit hoort te zitten? Matrixx, boemtsjak? :luv:


jx8p.jpg
 
Ik denk dat het antwoord weet op je vraag, als je even op het board kijkt en de aansluitingen van de connector volgt kun je zien dat er maar een aantal aansluitingen worden gebruikt.
Als je dan die connector op de plaats doet waar die op het board is aangesloten, zul je zien dat het werkt
Dit bevestigd meteen je verhaal dat de connectors niet kloppen.

Succes! }:|
 
Origineel geplaatst door da goose
Ik denk dat het antwoord weet op je vraag, als je even op het board kijkt en de aansluitingen van de connector volgt kun je zien dat er maar een aantal aansluitingen worden gebruikt.
Als je dan die connector op de plaats doet waar die op het board is aangesloten, zul je zien dat het werkt
Dit bevestigd meteen je verhaal dat de connectors niet kloppen.

Succes! }:|

te gek! bedankt! het werkt... stom dat ik dat zelf niet zag zeg... nou ja.. lekker belangrijk.
Alles werkt meteen weer super trouwens, kan ik eindelijk mijn JX weer is gebruiken zonder dat ik eerst een uur aan de connectors moet rommelen.

Mocht ik nog eens iets te vragen hebben dan weet ik je te vinden!
 
Hij blijkt toch nog niet 100% te zijn jammer genoeg..

Als hij midi in data krijgt (note data) dan speelt hij een aantal noten en slaat dan over en gaat dan weer verder of hij hij laat een noot hangen, oftwel.. hij krijgt niet de complete 7bits data binnen zoals ie zou moeten krijgen.
Wat me wel opvalt is dat hij ook zonder midi regelmatig hangt (krijgt geen note off), zou misschien kunnen dat door de local on hij de in aan de out koppelt en dus voor local ook via de midiinput gaat.
Lijkt me zelf de optocoupler (TLP552) maar zou het misschien ook nog iets anders kunnen zijn?
Heb het mainboard al opnieuw gesoldeerd zonder resulataat..
En is de TLP552 nog te krijgen of is er een vervanger voor? weet dat je ook de pc900 hebt enzo maar die is geloof ik 6 pins, deze 8 pins.

anyone? wil hem weer is een keer gaan gebruiken, hij staat nu al een jaar of 3 voor de sier in mijn rack.. ook zonde..

O ja... midi out gaat goed trouwens
 
hoi,
volgens mij moet je in ieder geval even meten of de frequentie van het kristal nog klopt, lijkt wel of
de mididata niet geheel goed aankomt.
groet'n
jeroen
 
Back
Top