FLstudio & PC/bank select

Remi_Reset

Nieuwkomer
Lid sinds
11 november 2006
Berichten
2
Hallo allemaal,


deze vraag houdt me nu eigenlijk al te lang bezig en ik vind maar geen degelijke oplossing.

Ik zou willen weten hoe ik gemakkelijk een volledige MIDI-instelling kan opslaan.

Hiermee bedoel ik: als ik een nummer maak in fruityloops, kan ik de instellingen van mijn externe MIDI apparatuur niet opslaan. Dus als ik de stekker uittrek van mijn synth, en fruityloops weer opstart zijn alle instellingen mijn synth weer gereset.

In fruityloops kan je de patch nummer selecteren (wat soms werkt) maar als ik de bank selecteer, wil mijn synth pas veranderen van bank als ik (bijna) gelijktijdig een PC en bank select commando doorvoer. Dit staat dan ook in de handleiding van mijn synthesizer dat het op deze manier moet.

Ik zou nu willen weten of er een manier bestaat om via een "druk op de knop methode" ,of een extra programma/plug-in om alle externe MIDI-instellingen (programs&banks) terug te zetten, een manier die alle huidige instellingen leest en opslaat, zodat ik de volgende maal als ik verderwek aan mijn nummer in fruityloops enkel op "load project" hoef te drukken en alles staat terug als de vorige keer. (Zodat ik niet weer hand matige alle banken en programma's moet veranderen:frons: ).

Een bank select commando in fruityloops zelf programmeren werkt wel, maar ik zou willen dat alles geladen wordt op mijn commando (bv. Load project, of een interne MIDI-controller) zodat ik geen bank select/program changes in fruity moet programmeren in de event editor, maar real-time zodat als ik op "play" duw, alle banken en programma's van alle MIDI apparaten vooraf al geselecteerd zijn.


Bestaat er zoiets? Ik dacht dat dit iets met snapshot te maken of MIDI-OX of mss macro's in FLstudio? :confused

Zijn er mensen met een Nord Lead 3 of andere synth en Fruityloops die misschien tips hebben?

Alvast heel veel bedankt!
 
Ik heb op dit moment FL niet bij de hand om het te testen, maar zou je niet de bank selector
kunnen automatiseren? alle knoppen en schuifjes zijn automatiseerbaar, dus misschien ook wel
de bank selector.
 
De bank selector kan ik via een omweg editen, wat wel werkt ja, maar dan moet ik mijn PC en bank select in functie van de tijd in mijn nummer programmeren en kan ik niet gelijktijdig MIDI-noot-data versturen! :frons:

Ik wou weten hoe ik gemakkelijk een snapshot neem van mijn huidige MIDI-configuratie, met een of andere programma mss. Ik heb hier al ziiten klooien met MIDI-OX, maar het kreng kan blijkbaar maar 1 configuratie per keer versturen...Niet erg handig als op elke poort een ander apparaat zit met andere instellingen...

bv: als ik bank 3 prog 5 wil op mn Nord Lead en Bank 7 prog 4 op mijn RM1x, stuurt MIDI-ox 1 enkele configuratie naar verschillende poorten. (Dus bank 3 prog 5 op de Nord Lead én bank 3 prog 5 op de RM1x étc...)

Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat MIDI-OX voor "1 enkele MIDI-out poort/apparaat" werkt als een droom...
Of tenzij je voor ieder MIDI-apparaat in je studio dezelfde instellingen wil, maar zulke situaties lijken me niet echt realistisch...

Hoe kan ik nu verschillende configuraties gelijktijdig op verschillende poorten lezen en opslaan? Verschillende PC's en bank selects op verschillende poorten met 1 bewerking uitvoeren m.b.v. in MIDI-OX of andere geschikte programma's?

kan ik mss MIDI-OX doen samenwerken met FLstudio om Bank selects door te voeren?

Alvast bedankt voor de respons!

cheers

Remi
 
Back
Top