reparatie kunststof behuizing Kawai K5000s

spookkoops

Plaats voor een geweldig
Lid sinds
4 december 2005
Berichten
540
Locatie
Eext
Hallo mede-forumleden,

Door transport is de kunststoffen behuizing van mijn Kawai K5000s op een hoekpunt kapot gegaan. Ik zal later een foto plaatsen, dat is wat duidelijker dan tekst (betreft een gat van 0,5cm breed en 1 cm lang en een inscheuring van de behuizing, Zit exact op de hoek waar het aansluit op het aluminium en heeft daardoor geen steun aan 1 kant)). Nu zou ik dat graag willen herstellen maar ik vraag me af hoe ik dat het beste aan kan pakken. Ik heb waarschijnlijk nog wel wat stukjes die eruit geslagen zijn maar ga ervan uit dat het niet 100% passen gaat door versplintering van het materiaal...

Is er iemand die ervaring hiermee heeft? Wat voor materiaal kun je gebruiken ( eoa plamuurmidel?). Helemaal perfect hoeft het niet te worden en zal het ook niet worden.....Op kleur krijgen gaat iig al niet lukken door dat het een kunststof is met een donkerblauwe kleur met een lichte glittering.


Tevens zitten er oppervlaktekrassen op het geborsteld aluminium. Naar mijn weten word alu behandeld met een of ander was of iets in die geest omdat het anders oxideert en volgens mij zitten die krassen in die laag. Is er een middel voor zodat de krassen weg te poetsen zijn?

Alvast bedankt :)
 
Laatst gewijzigd:
Voor de plastic dat zal moeilijk zijn...

De aluminium is geanodiseerd daardoor oxideert die niet,veel kun je er niet aan doen als er krassen in zijn,zeker als ze te diep zijn.

doch,een oplossing het proberen waard, is gebruik maken van een gom!

gom ?,ja gom!,een gom die gebruikt word om de bovenplaat van kachels of onderkant van strijkijzers te reinigen.

Het is net zoals een potloodgom,maar bevat een shurende materie,het resultaat is verbluffen ,je kan alu gommen totdat het net een spiegel is, ik gebrijkte het destijds om prototype frontpannels te maken van modules.

Kweet ni of je die nog makelijk gaat vinden.

alsook eerst testen op proefstuk alu,want het resultaat is verbluffend,net een polisch!
 
Je zou ook voorzichtig tandpasta kunnen gebruiken, idd eerst even op een proefstukje. Wat betreft de zijkantjes, dat zal idd erg lastig worden. Waarom zet je er niet vintage (teak)houten stukken op !
 
Haha, vintage hout op een K5000, een geniaal idee! :D
Ik heb net even zitten kijken, zal toch moeilijk gaan. Aan de linkerkant heb je weliswaar een 'cheek' maar die steekt toch nog een stukje uit t.o.v. de rest van de kast. De rechterkant is nog moeilijker, daar loopt de 'cheek' een stuk mee de hoek om, nog voorbij het aluminium stuk.
Het is dus niet een kwestie van 2 plankies... moet je toch een erg knap houtbewerker zijn!
 
Heya lui, bedankt voor de tips! Geanodiseerd, ik kon er niet opkomen (terwijl ik in mn vakgebied toch wel materiaal-/metaalbewerking tegenkom).Wat betreft de gom: ik ga dat zeker even checken! Ik dacht eerst dat je een bepaalde stift bedoelde die ik al thuis had staan welke gebruikt word voor het reinigen van van strijkbouten (maar die werkt echter alleen op verhitte ondergrond). Maar eerst ff de tandpasta proberen! Zoals ik het in ieder geval begrijp kun je de krassen misschien wegwerken met korrelige substanties (als het ware opschuren)? Ik zal niet meteen de bandschuurmachine erop zetten, weesch gerust :).

Houten zijpaneeltjes (pimp my Kawai?): zal er ongetwijfeld erg cool uitzien! Ik zie mijzelf dat echter niet zo snel doen!

Voor de liefhebbers voeg ik nog even een horrorplaatje toe van de beruchte onderhoek.

Bedankt!

(let trouwens niet op de vlekken op de synth, greasy fingers :) )
 

Attachments

  • da hoek.jpg
    da hoek.jpg
    17,5 KB · Bekeken: 61
En nog een fotootje van de krassen (Paul Huf, move over!)
 

Attachments

  • krasjes.jpg
    krasjes.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 64
Back
Top