Geen attack op Moog Prodigy

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Heb hier een hele mooie Moog Prodigy met 1 mankementje....de Attack van zowel VCA als VCF weigerd bij het aanslaan van toets zwelt hij..maar bij wat sneller spelen heb ik soms wel een klikje maar nog niet zo snappy als het hoort..

Nu zijn er wel wat synthreparateurs hier op het forum en in Nederland maar tijd....tijd en nog eens tijd..
Nu heb ik meneer eens opengemaakt en de print bekeken alles is schoon en op het oog niets kapot nu zag ik ook dat alles duidelijk en best ver van elkaar afzit dus durf ik wel met soldeerbout aan de gang te gaan maarrrrr wat is er kapot ? wat kan het zijn en hoe kan ik dit zien of meten ?
Ik ben een verschrikkelijke NOOB op dit gebied en misschien niet verstandig om zelf aan de gang te gaan maar ben toch benieuwd of iemand me zo kan helpen.Ik zie nog wel het verschil tussen transistor,IC en weerstandjes en die kleurtjes komt ook allemaal wel goed maar ik moet weten wat het kan zijn..post zometeen wel ff een voorbeeldje.
 
In dit voorbeeldje kun je het horen wat ik bedoel het lijkt mij dat dit niet klopt attack van VCA en VCF staan op 0 keyboardtracking,release knop en dergelijke hebben er hier verder geen invloed op.
 

Attachments

  • moogattack.wav
    668,9 KB · Bekeken: 69
prodigy

prodigy

lastig en listig
ik heb ook een prodigy
maar kzal askjou was laten checken door een van de rep/ heren op t forum ,zitten geen chips in iig
hij triggert iig niet lekker
nog een wat langere sound sample
 
idd
kan aan onderdelen van env . liggen
aster geen eind signaal vor release komt kan attack niet beginnen toch..

hoe je dit meet
m-house repareedt nog ,..rest van de doctors hiero vragen ,..
senso matrix zoe boemtsjak synthfreak en uhh,...
 
Back
Top