Stereo potmeters

pal

Mannelijk lid
Lid sinds
29 augustus 2003
Berichten
1.880
Locatie
amsterdam
Hallo mensen,

Ik zit me suf te zoeken naar hoogwaardige STEREO (double ganged) potmeters met de volgende waarden

500 k1
500 k2
1M1

Wie weet ze te vinden?
 
Die "1" en "2" erachter zeggen niks. Da's hoogstens een volgnummertje ofzo, want potmeters worden niet zo precies gespecificeerd, zeker niet als je bedenkt dat ze al snel 10 tot 20% tolerantie hebben. Je zoekt dus gewoon 500k en 1M potmeters (en die zijn vrij gangbaar).
 
Ok bedankt voor de tip, tsja, nu kom ik ze wel tegen....... Maar als iemand nog een tip heeft voor zeer goede potmeters is dat welkom! Tis voor een audio buizen mixer
 
OT:

Het lijkt me dat "ganged potentiometers" sowieso gangbaar moeten zijn :D

This unhelpful remark was provided by a sick meinte.
 
ik zoek nog zulke potmeters met een c curve dus een stereo 100KC, als iemand weet waar ik deze kan halen???
 
Origineel geplaatst door matrixxx
ik zoek nog zulke potmeters met een c curve dus een stereo 100KC, als iemand weet waar ik deze kan halen???

Ouwe of nieuwe C markering? De ouwe C is min of meer wat nu gewoon log is, de nieuwe C is reverse-log.

Code:
Taper 	   Old Code 	New Code
Linear          A       B
Log (Audio) 	C 	A
Reverse-log 	F 	C

Het enige bedrijf (anders dan groothandel) dat ik ken in Nederland die reverse-log verkopen is Newtone, maar die hebben geen stereo (althans, niet in de webshop).
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ouwe of nieuwe C markering? De ouwe C is min of meer wat nu gewoon log is, de nieuwe C is reverse-log.

Code:
Taper 	   Old Code 	New Code
Linear          A       B
Log (Audio) 	C 	A
Reverse-log 	F 	C

Het enige bedrijf (anders dan groothandel) dat ik ken in Nederland die reverse-log verkopen is Newtone, maar die hebben geen stereo (althans, niet in de webshop).

welke c ik nodig heb weet ik even niet maar hij is voor een midsweep van een EQ, vroeger had je op versterkers een balans knop zitten dat is er ook zo een
 
Nou, in princiepe moet het een soort dj mixer worden. En naast de kleuring moet hij ook gewoon het signaal mooi doorgeven. Het moet wel de hoogst haalbare/betaalbare kwaliteit worden. Begin een audiofiel te worden ;-)
 
Die alps zijn idd mooi! heb op ebay wel de 500k (12$) en 1000k (23$) versie gevonden. Prijzig :W
 
Het enige bedrijf (anders dan groothandel) dat ik ken in Nederland die reverse-log verkopen is Newtone, maar die hebben geen stereo (althans, niet in de webshop).

Inmiddels hebben ze wel dual reverse-log in de shop trouwens (maar dat even terzijde).
 
Back
Top