Svenson and Gielen - Twisted

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
Hmm op welk synthje met ontzettend veel draaiknopjes staat -excuse-me- svensson in de desbetreffende videoclip te slaan cq bezig te zijn :) ??

een Waldorf Q misschien?
 
Laatst gewijzigd:
ik heb trouwens wel gezien dat ie een 3 octaafs klavier had.....
dus als het een waldorf was, dan was het een mQ key-versie...
 
dat dacht ik te zien aan de hoeveelheid knopjes recht boven de toetsen.

blijf het nog steeds grappig vinden hoe bij een live performance mensen soms hun sampler aanzetten en vervolgens op een vreemdsoortige manier op de toetsen gaan staan rammen :)

wat is hier de diepere betekenis van?
zijn er zoveel mensen die niet zien dat er niet echt gespeeld wordt?
 
Ik snap der ook echt niks van....zorg dan in elk geval dat je tenminste nog aan een echt filtertje staat te draaien ofzo dan is er nog iéts echt.....
Ik erger me altijd zo erg aan dat nep gedoe......
(of misschien kunnen die gasten gewoon heel erg strak spelen, zeg maar, gequantized, op 140 bpm 8) ----yeah right)
 
Moet je eens naar de top of the pops kijken.

Staan ze altijd op synths zonder stekkers of snoeren te spelen 8o)
 
op trance energy heeft ie live gespeeld!!!.....zeker weten...die improvisatie die ik daar hoorde heb ik daarna nooit weer ergens teruggehoord!......

by the way........svenson is toch degene die die toetsen doet in Twisted?
 
svenson is inderdaad die ene die in die clip op de toetsen slaat. En gielen is die geblondeerde gast. jah.

Ik heb t over die clip van twisted.....Hoe wil je nu zo strak getimed op een toetsenbord rossen...dat kan toch alleen maar belabberd klinken? [edit] als t nou pads geweest waren had ik t wel kunnen geloven...dan hoef je niet zo nauw te timen, maar hele arpeggio's uit je losse pols rossen...nou [/edit] (ik heb n keer op limburg loveparade iemand dat écht zien doen....nou dat hoor je wel getver). Je kunt toch wel genoeg andere real-time dingen doen als echt toetsen spelen.

Ze kunnen toch van tevoren een andere versie hebben gemaakt voor "live", zodat ie anders klonk?
 
ik ben er van overtuigd dat je die 16e nootjes op die manier strak kan spelen....k heb zelf voor de grap een ongequantiseerde sequence opgenomen van dat leadpartijtje......en t klonk best strak ;) haha
 
He, k heb die clip van "Twisted" nog ff goed bekeken en hij gebruikt daar dus 2 synths....die onderste synth daar kan ik niet achterkomen (weer iemand hier misschien een (V)A-synth met veel knoppen en geen modulation-wheels maar zo'n joystick-achtig dingetje...misschien wel de allesis A6?) maar die bovenste synth is, definitely: een Korg MS2000

nagoed.....voor de geïnteresserde dan maar ;)
 
ey...

ey...

grappig, Beathoven

(idd behalve die drums ja)
wat voor synth(s) heb je voor t nummer gebruikt dan...
 
synth

synth

die synth is een korg ms2000 ik heb er zelf een

het is een goede analoge synth ik ben er erg blij mee :-)

hier is een foto
 
psies

Analog Modeling Synthesis System

hij is dus niet analoog :)

we zijn hier erg precies, de MS2000 is volledig digitaal
 
Back
Top