sem connector

ambi-j

synthveteraan
Lid sinds
23 december 2004
Berichten
567
Locatie
Leuven Belgium
weet er iemand waar ik fiches kan vinden die op de oberheim sem connectoren (achteraan) passen?

ik ben danig aangestoken door Mono's sem_modular dat ik me ook een sem(metje) gekocht heb
en wil daar nu iets mee doen.
 
Digikey verkoopt ze: http://nl.digikey.com, wel veel bijkomende kosten voor een paar connectors, als je tevreden bent met de panel mount versie(die zijn hetzelfde alleen zitten er een paar haakjes aan om vast te klikken in een frontpaneel, die makkelijk met een scherp mes weg te halen zijn) kun je bij www.rs-components.be terrecht. Voor de 3 polige versie is het typenummer 236-2990, het ordernummer voor de contacten is 236-3044. De pcb versie ben ik alleen bij digikey tegengekomen, als die connectors slecht zijn zou ik overwegen om een andere type connector te gaan gebruiken, de pcb contacten zijn erg kwetsbaar.
 
snel

snel

wow, dat is snel...
gisterenmiddag besteld en deze morgen om 9 uur aan de deur,
rs-components.be, en ja , de juiste.

bedankt Twiki voor de goeie tip.

nu nog hopen dat de transportkosten meevallen en dan ...

uitproberen?
neen, eerst nog een voeding: +_ 18.5 volt naar het schijnt.
een regelbare labvoeding vond ik nogal duur uitvallen en een beetje overkill voor 1 semmetje
dus ga ik dit weekend iets probenen ineen te steken met 723's die heb ik nog liggen.
ik ga mij baseren op de voeding van de 2 voice.

info over hoe patchen en aansluiten heb ik hier vandaan:

http://www.angelfire.com/music2/theanalogcottage/sem1.htm

of heeft er iemand suggesties?
 
Je hebt die +/- 18,5Volt echt nodig en het is wel fijn als ie ook schoon is. De SEM's gebruiken niet zo veel stroom, ik geloof iets van 250mA. Je kan ook een LM317 en LM337 gebruiken, de 723's zijn stiller volgens het datasheet, maar in de praktijk moet je er wel wat moeite voor doen(lay-out en goed ontkoppelen). De info op de site klopt, daar heb ik ook gebruik van gemaakt bij de SEM's van MonoPoly.
 

Attachments

  • sem-patch.jpg
    sem-patch.jpg
    37,7 KB · Bekeken: 63
Back
Top