Novation Drumstation V1 Mod

Mia

///:::///:::///:::///:::/
Lid sinds
6 april 2005
Berichten
199
Locatie
Brussel
Hallo Allemaal,
Ik heb een Novation Drumstation (V1) die aardig zoemt als je hem aanzet.
Nu hoorde ik dat er blijkbaar een "mod" bestaat die het zoemen kan verminderen/weghelpen, door een nieuwe voeding ofzoiets.
Weten jullie daar meer over?

Alvast bedankt.

Groetjes
MIA
 
toen hij nog in productie was kon je idd een andere voeding kopen, omdat degene die ze hadden ingebouwd te brak bleek.

Weet niet of novation ze nu nog levert.
 
Andere voeding

Andere voeding

Een andere voeding is wel te regelen.. zeker omdat het hier een externe betreft.
 
externe voeding is idd simpel te regelen. Ik had ooit ook een V1 en die was geupgrade met een nieuwe eprom naar V2 en had een andere (dikkere) voeding waardoor hij altijd probleemloos heeft gewerkt. Misschien dat je bij novation ook nog de V2 software op eprom kunt krijgen.
 
Was er bij de V1's niet ook iets met de interne component waar de stroom binnenkwam? D8 nl een keer zoiets gelezen te hebben.
 
Origineel geplaatst door The Poisoner
Was er bij de V1's niet ook iets met de interne component waar de stroom binnenkwam? D8 nl een keer zoiets gelezen te hebben.

intern (Versie 1) zit de aarde van de potmetersmeters niet gesoldeerd aan de printplaat maar de pootjes zitten in een gaatje geschoven en dat kan wel eens voor problemen zorgen. ik heb jaren gelden eens al die pootjes gesoldeerd waardoor de drumstation stabieler werd.
 
Back
Top