[tascam fw 1082] midi & control probleem

Maurice_1983

I eat wavetables
Lid sinds
12 juni 2002
Berichten
1.565
Locatie
[amsterdam]
Hoi, net een 2de hands fw 1082 gekocht, werkend gezien bij verkoper. Alles deed het inderdaad. Echter op mijn computer gaat dat anders. Ik heb een nieuwe firewirekaart gekocht, installeren verloopt soepel. Dan de drivers van de fw installeren, gaat goed. Reboot en fw aanzetten. Windows plug en play installeerd de drivers... maar wacht eens, geen midi driver, terwijl er 2x midi in en uit op zit. RAAR, denk ik nog. Daarna gaat cubase sx3 aan, en stel ik deze in op mackie control (als control interface) en ook hier niks van de midipoorten de vinden (wel 16x FL studio, irritant, dit kun je niet uitzetten). Dus geen mididriver = geen control surface mogelijkheden, mooi klote dus.

Daarna:
- Alles deinstalleren
- Opnieuw installeren
- firmware update
- Alles deinstalleren
- Opnieuw installeren
- nog steeds niks
- hyperthreading uit
- ouwe geluidskaart eruit
- Alles deinstalleren
- Opnieuw installeren

Nouja, you catch my drift.

Daarna alles gechecked op een apple powerbook, nu werkt alles. Nouja, audio EN midi, de controlsurface setup verliep ook stroef.

Is er iemand met suggesties, of de oplossing?

Mij systeem is:

P4 @ 3,2 Ghz
1 Gb ram
Win Xp prof, Sp2
Digiconnect firewirekaar

Asio doet het, dus firewire is ok, lijkt me.

Ok, Groeten, Maurice
 
Drama jongen...Ik heb er net 1 nieuw gekocht en heb ook erg veel problemen...als me pc wat zware taken krijgt gaat die flippen...geluid gaat slomotion of cubase valt uit. Zodra je een programma sluit geeft die een vage piep...hele vreemde problemen.
 
Ik heb dat ding al ruim een jaar, nooit problemen. Maar ik heb dan ook een Mac he ;)

de control kan je toch op cubase zetten ipv mackie?

brandt het firewirelampje wel op je fw?

is je firmware van je FW al geupgrade?
 
Ja, ik heb ook voordurend problemen met dat ding...
maja, ik zal wel weer een prutser zijn :P
 
Back
Top