korg Z1 voeding stuk

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
beste mensen , van de week zondag doe ik mijn korg Z1 aan en ja hoor de voeding brand door,

ik door meten en ja het kan van alles zijn op de voedings print maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk mijn Z1 weer werkend krijgen en ik ben geen ster in voedingen repareren.

als eerste op maandag voerman in amersfoort gebeld en vragen als ze een voedingsbord op voorraad hebben liggen en als antwoord krijg ik dat ze geen tijd hebben om voor mij te kijken als ze deze op voorraad hebben en dat ik volgende maand maar eens terug moet bellen. natuurlijk snapt iedereen wel dat ik mijn zelf niet heb kunnen inhouden met zo'n antwoord,...................

ik naar korg duitsland mailen maar nog geen bericht ontvangen,

weet iemand hier op het forum een bedrijf die nog redelijk veel korg onderdelen op voorraad heeft en wat ik zoek is het KLM 1875 B bord (220 volt).

ik zal van de week als ik ben afgekoeld nog eens een poging wagen bij voerman ( hoop niet dat dat ik de zelfde reaktie krijg anders hebben jullie een leuke foto hier op het forum van iemand die een Z1 in zijn reet heeft)


wie kan mij verder helpen,

overigens waar zit het grote hoofd kantoor van korg op deze aardbol dan kan ik daar mijn beklaag even doen hoe ik hier word behandeld,
 
Willen alle passagiers van KLM vlucht KL 1875 richting Stuttgart aan boord gaan :D

Op de Korg site staan adresgegevens. Als je genoeg ruimte kan vinden op de brief om het adres op te schrijven, kun je ze een brief sturen. Bellen is natuurlijk sneller, hoop ik voor je dat de receptie Engels spreekt en je genoeg beltegoed hebt. Overigens zijn er 'subsidiaries' waar je misschien ook terecht kan.

Korg site
 
By the way, waarom bestel je niet gewoon een voeding via een muziekwinkel ? Voerman kan hun toch niet afschepen met een maand wachttijd voor ze gaan zoeken ?
 
Re: korg Z1 voeding stuk

Origineel geplaatst door matrixxx
beste mensen , van de week zondag doe ik mijn korg Z1 aan en ja hoor de voeding brand door,

ik door meten en ja het kan van alles zijn op de voedings print maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk mijn Z1 weer werkend krijgen en ik ben geen ster in voedingen repareren.

als eerste op maandag voerman in amersfoort gebeld en vragen als ze een voedingsbord op voorraad hebben liggen en als antwoord krijg ik dat ze geen tijd hebben om voor mij te kijken als ze deze op voorraad hebben en dat ik volgende maand maar eens terug moet bellen. natuurlijk snapt iedereen wel dat ik mijn zelf niet heb kunnen inhouden met zo'n antwoord,...................

ik naar korg duitsland mailen maar nog geen bericht ontvangen,

weet iemand hier op het forum een bedrijf die nog redelijk veel korg onderdelen op voorraad heeft en wat ik zoek is het KLM 1875 B bord (220 volt).

ik zal van de week als ik ben afgekoeld nog eens een poging wagen bij voerman ( hoop niet dat dat ik de zelfde reaktie krijg anders hebben jullie een leuke foto hier op het forum van iemand die een Z1 in zijn reet heeft)


wie kan mij verder helpen,

overigens waar zit het grote hoofd kantoor van korg op deze aardbol dan kan ik daar mijn beklaag even doen hoe ik hier word behandeld,

Hoi,

Heb zelf een tijdje terug hetzelfde meegemaakt (voor de 2e keer met een Z1)

Stuur even een mailtje naar: ronstrik@voerman.nl
Was toen erg behulpzaam, sympathieke vent en erg correct.
voeding moest wel uit japan komen, duurde 4/5 weken,
rond de 85 euro inc. btw en verzenden.

Mzzlz,

Beepr
 
Re: Re: korg Z1 voeding stuk

Re: Re: korg Z1 voeding stuk

Origineel geplaatst door Beepr
Hoi,

Heb zelf een tijdje terug hetzelfde meegemaakt (voor de 2e keer met een Z1)

Stuur even een mailtje naar: ronstrik@voerman.nl
Was toen erg behulpzaam, sympathieke vent en erg correct.
voeding moest wel uit japan komen, duurde 4/5 weken,
rond de 85 euro inc. btw en verzenden.

Mzzlz,

Beepr

voor de 2de keer ????? weet je ook de oorzaak er van,......
ik zal een poging nog eens een poging wagen bij voerman of meteen naar japan mailen,............
 
Mail Ron maar even, heb echt goede ervaringen...

Wat de 2e keer betreft, had ooit 2 Z1's vandaar, beide hebben dit dus een keer gehad.
Lijkt op een ontwerpfout in de schakelende voeding, bij mijn voeding werkte de oscillatorkring niet meer.
Na wat testen blies ik de rest ook op met meten, de elco had na een nacht nog zijn volledige lading...
vandaar dat ik een nieuwe moest bestellen.


Je kan ook een goede electronicus even een kijkje laten nemen...?
Een reparateur zal het met een beetje mazzel ook kunnen fixen.
 
ik heb van korg niets gehoord maar div andere bedrijven wel gemaild en het antwoord is een beetje teleurstellend argg

aangezien er van af 1 juli 2006 alleen nog maar ROHS componenten mogen worden ingevoerd worden er geen Z1 onderdelen meer deze kant opgestuurd, dus hopen dat er iemand nog hier in de buurt nog iets heeft liggen
 
Origineel geplaatst door matrixxx
ik heb van korg niets gehoord maar div andere bedrijven wel gemaild en het antwoord is een beetje teleurstellend argg

aangezien er van af 1 juli 2006 alleen nog maar ROHS componenten mogen worden ingevoerd worden er geen Z1 onderdelen meer deze kant opgestuurd, dus hopen dat er iemand nog hier in de buurt nog iets heeft liggen

Dat is op zich wel vreemd. De Z1 is voor 1 juli 2006 gemaakt en volgens mij mag je dan als fabrikant wel onderdelen leveren om die Z1 te kunnen repareren.
 
heb het zelf ook gehad - heb het toen kunnen laten fiksen. iemand heeft er toen ergens een verse weerstand voor me in gesoldeerd - was doorgebrand. helaas weet ik niets over solderen en elektronica, anders kon ik je zeggen wat er specifiek loos was en kon je het zelf eens proberen.
 
Back
Top