Portable Keyboard overspuiten

rutgerjv

Ouwe rot
Lid sinds
23 juli 2002
Berichten
562
Locatie
Elst (GLD)
Hallo,

sinds een tijd sta ik af en toe op het podium met een Casio AZ1 portable keyboard. Erg leuk, maar het ding is wit en er staat een gigantisch Casio logo op. Erg lelijk. Vandaar mijn plan om het over te spuiten. Ik heb hiervoor donkerrood metallic verf gekocht (in spuitbus) en wil dit de grondkleur van het ding maken. Daar overheen wil ik graag een soort gouden motiefjes (slingerende druiven rank ofzo) spuiten.... alleen enkele proef spuitwerkjes vandaag eindigenden in een grote gouden vlek. Vandaar dat ik wou vragen of iemand suggesties heeft voor het spuiten van de motiefjes die ik in gedachten had.

Wat ik nu heb gedaan is het motiefje uit Paint Shop printen op een overheadsheet (transparant plastic) en dat uitsnijden met een scalpel. Dit vervolgens op een ondergrondje plakken met plakband zodat alles goed afgedekt is en eroverheen spuiten. Er zijn echter twee problemen:

1. Het snijden van de mal is erg moeilijk werk en niet super nauwkeurig.
2. De mal sluit niet strak genoeg aan op de ondergrond, dus verf schiet er onderdoor....

Heeft iemand toevallig ervaring met subtiel spuitwerk en suggesties voor hoe ik bijvoorbeeld een plakkende mal kan maken (op stickermateriaal printen en dat uitsnijden ofzo). Of kent iemand bedrijven die een ontwerp van computer kunnen spuiten op een ondergrond?

Alle goeie suggesties welkom ;).

Groeten,

Rutger
 
misschien een idee om die druivenrank gewoon met penseeltje te doen? Kun je er ook je eigen idee aan geven
 
Je kunt sjablonen makkelijk fixeren met spuitlijm. Een dunne laag op je sjabloon spuiten en de mal op je Casio plakken. Als je je sjabloon helemaal netjes wil hebben, moet je op zoek naar iemand met een snijplotter. Dat is een soort printer met een mes i.p.v. een printkop, waarmee je gedetailleerde ontwerpen kunt laten uitsnijden.

Stickermateriaal (vinyl) zou ik niet gebruiken. Dat plakt veel te goed voor een sjabloon. Een sjabloon met spuitlijm kun je nog een paar keer herpositioneren, en is achteraf makkelijk te verwijderen.
 
sjabloonfolie

sjabloonfolie

je kunt hiervoor speciale sjbloonfolie krijgen, de beter art-suppleis verkopen 't, probeer t anders ff bij beletteraar of reclamestudio,
je kunt trouwens ook zelfklevende folie voor de printer krijgen, kun je zelf stikkers maken.....ook leuk...:confused:

trouwens weleens gehoord van de kunt van het weglaten......less is more.....wathever just kiddin,
succes ermee..
 
Na heel wat verschillende pogingen om ergens mijn ontwerpjes te laten snijplotten heb ik besloten om het allemaal wat simpelere te maken, zodat het er in ieder geval strak uit ziet. Uiteindelijk heb ik stickermateriaal gekocht en daarop een logootje geprint. Dat heb ik uitgesneden met een scalpel.

Ik heb de Casio volledig gestript en alle electronica eruit gehaald. Zo bleven er alleen nog twee plastic delen over. Die heb ik met twee lagen donker rode metallic lag overgespoten. Vervolgens heb ik de sticker-mal met het logo op de juiste plaats geplakt en daar met goud overheen gespoten. Uiteindelijk prima gelukt. Omdat ik nog goudverf over had en omdat ik lichtblauwe en grijze knoppen nogal vond vloeken met het rood heb ik ook die overgespoten. Tot 2 uur 's nachts ben ik bezig geweest met spuiten, omdat ik de volgende dag een gig had en ik het ding mee wilde nemen ;). Uiteindelijk was ie net op tijd droog. Electronica er weer in en inladen. Tijdens de gig een solo-duel gedaan met de gitarist waarop alle fotografen in het publiek hun camera grepen ;). Dat leverde dit op:

rutgeraz1.jpg

rutger2az1.jpg


Zo, dat wilde ik even met jullie delen :). Zijn er eigenlijk nog meer mensen met een Casio AZ1? Ik kom ze amper tegen. Ik weet alleen dat Ryo Okumoto (Spock's Beard) er een heeft.

Groeten,

Rutger
 
en........blijft de lak een beetje goed bij normaal gebruik??

Zit er namelijk aan te denken mijn AX-1 een paintjob je geven.
 
Back
Top