Acidlab loopt uit sync in Ableton

Arnoid

Ouwe rot
Lid sinds
17 augustus 2005
Berichten
884
Locatie
Kortrijk, België
Ik stuur alles in men setup (xbase, 707, 101, enz..) aan via Ableton Live 5.
Nu heb ik een probleem om de acidlab syncroon te laten meelopen, men acidlab heeft alleen midi-in + Sync in & out.
Dus in feite kan ik hem ook maar laten meelopen en niet sequencen vanuit ableton.

Dus ik heb een midisport 4x4 waar ik een out ( de C-out) rechtstreeks aansluit op de midi-in van men acidlab.
Als ik dan op play duw in ableton begint ie mee te spelen maar achter een tijdje hij loop totaal niet meer in de maat, al men andere machines lopen wel mee in de maat.

In preferences zet ik de out (C-out) die ik aansluit op men acidlab op track on + sync on, ik heb ook daar al geprobeerd om op die out (C-out) de delay te veranderen maar ik vind nie echt de juiste waarde om hem te laten meespelen...
Nu vraag ik mij af hoe ik dit zou kunnen oplossen want het is redelijk frustrerend :stupid..

Moet ik misschien een midi to din sync converter gebruiken tussen de out van men midisport en men acidlab?

help me plz :)

alvast bedankt
 
ik gebruik hier altijd de midi thru van m'n pulse om de acidlab mee te laten lopen en hier loopt die netjes mee in de maat!
 
ik gebruik hier altijd de midi thru van m'n pulse om de acidlab mee te laten lopen en hier loopt die netjes mee in de maat!

Vroeger als ik zonder ableton werkte puur met hardware liep hij ook perfect mee.
Ik zal anders vnvd eens proberen voor hem aan de midi thru te hangen aan het laatste bakje in de kring.
En dan men 707 die nu op het laaste hangt rechtstreeks aan een out van de midisport.
Hopelijk werkt dit...
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
MIDI clock uit van Ableton is alles behalve stabiel.................is een feature die ook in Live6 waarschijnlijk weer terug komt.


Je kan beter een van je hardware doosjes master laten zijn en Ableton mee laten lopen.

Denk niet dat dat bij iedereen het geval is ik heb nog niets van problemen ondervonden met de ableton midiclock integendeel zelfs ik ben er heel tevreden over.
Maar Arne ik zou het idd eens proberen met de dinsync-ingang.Mijn tb loopt prcecies in de maat en blijft ook in de maat.Als je eerst even wilt proberen moet je die van mij maar even testen.Je mag altyd bellen.

:W
 
Ik heb dit weekend eens geprobeerd om een midi to din sync converter tussen de out van men midisport en de in van men acidlab te plaatsen maar zonder resultaat. De acidlab loopt ook met die converter na een tijdje uit de maat...


ik gebruik hier altijd de midi thru van m'n pulse om de acidlab mee te laten lopen en hier loopt die netjes mee in de maat!
Ik heb ook eens men acidlab op het einde van men midikring aan de laatste thru gehangen.
Maar als ik dan op play duw in ableton begint hij niet mee te spelen ?



Ik weet zelf echt niet meer hoe ik dit zou kunnen oplossen miscchien toch een hardware bakje master maken...
Maar dan moet ik een midi merger kopen...
Zijn er nog mensen die andere oplossingen weten want ik zou graag ableton als master behouden.
Want ik heb met geenéén andere machine syncproblemen.

SOS :)
 
Hoi,

Ik gebruik een roland sbx-80 als klok, twee keer midi uit 2 keer din sync uit. Mooie strakke klok die ook altijd werkt.
Heb ook een legale ableton op m'n laptop en als die master is loopt het niet strak.


grtz Bruce
 
Hoi,

Ik gebruik een roland sbx-80 als klok, twee keer midi uit 2 keer din sync uit. Mooie strakke klok die ook altijd werkt.
Heb ook een legale ableton op m'n laptop en als die master is loopt het niet strak.


grtz Bruce

Dus je gebruikt dan een hardware bak als master en gebruik jij dan ableton nog als sequencer ?
Dan heb je een midi merger nodig zeker ?

greetz
arne
 
De sbx-80 is puur een clock hardware bak (google ff)..
En met ableton stuur ik dan m'n modulaire zooi aan en binnenkort ook parameters op de spectralis.
Merge doosjes zijn sowieso altijd handig, heb er een aantal van liggen. Zal niet weten of jij er eentje nodig hebt, weet niet welke spullen je hebt staan en wie wat moet ontvangen (alleen klok, klok en noten, cc's).

grtzzRb
 
Ik heb nog een vraagje ik ga nu eens proberen met men jomox xbase en een midi-merger.
Dus als ik men jomox xbase master maak maar ik wil ableton nog steeds gebruiken als sequencerr voor al men machines (midinoten + cc's) dus ook men jomox xbase...
Hoe moet ik dan de midi kabels hangen ?
Is het van van de OUT van men midi-interface naar de IN van de midimerger en van de OUT van men jomox xbase naar de tweede IN van de midi-merger en dan van de out van men midi-merger naar de IN van men jomox en dan midi thru voor de midikring verder te bouwen met men andere bakjes ::confused: (Is dit correct?)

Ik heb nog nooit een midimerger gebruikt en heb ook geen liggen voor het moment ik moet nog één bestellen daarmee dat ik ook niet goed weet hoe juist het aangesloten moet worden?
 
Back
Top