Welke modular en wat heb ik nodig

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.019
Locatie
Barendrecht
Hoi allemaal,

Na de bouw van de x0xb0x en de midibox sid, heb ik de smaak van het zelfbouwen helemaal te pakken.
Ik zou wel aan een wat ambitieuzer en groter project willen beginnen. Namelijk de bouw van een modulaire synth.

Het voorlopige budget wat ik heb is ongeveer 2000 euro. Dit wil ik niet in 1 keer uit geven, maar elke keer wil ik de modular uit breiden. Die 2000 euro is dus het budget voor de complete modular en dat bedrag wil ik toch minimaal over een jaar uitsmeren.

Nu ben ik niet zo heel erg handig met het maken van pcb's en het uitzoeken van heel veel details etc. Ik zoek dus een goed gedocumenteerd project dat als het even kan als kit te koop is.
De oakley vind ik erg fraai, maar die is helaas niet meer als kit te krijgen.
Wat ik ook meteen zoek is een kant en klare behuizing voor het apparaat. Ik vind het mechanische werk aan de bouwprojecten altijd het lastigst (knoppen monteren, frontplaten etc.) dus hoe meer ik daar kant en klaar van kan krijgen, hoe beter.

Kan iemand me een goed gedocumenteerde modular aanraden, die ik in een aantal fasen kan bouwen?
Wat voor modules heb ik eigenlijk allemaal nodig om een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen?
Ik zou het liefst een 3VCO synth maken, maar wat heb ik nog meer nodig?
Ik ga ervan uit dat die modulars geen midi hebben. Ik zal dus ook nog een toetsenbord nodig hebben denk ik.

Groeten,

Rene
 
Laatst gewijzigd:
Blacet klinkt dat denk ik voor jou als muziek in je oren..

http://www.blacet.com

MOTM doet geen kits meer, maar levert wel in blacet / fracrack formaat.. Ook Wiard en metalbox (cgs) levert in fracrack formaat, maar dit zijn geen kits, maar complete modules. Al met al een hele breed assortiment aan modules en mogelijkheden en ze klinken ook nog goed.

Voor complete kits moet je bij blacet zijn.. Bij andere kits moet je bijna altijd zelf panels maken.

(of ACS analog leverden vroeger ook complete kits met panels en knoppen, maar dat doen ze niet meer..)
 
is dit niets voor je?
past in je budget.. je hoeft zelf niet te solderen.. plenty of uitbreidingsmogelijkheden..

anders misschien een .Dotcom modular die je helemaal zelf kan samenstellen...(2e hands binnen Europa scheelt een berg aan invoerrechten en wachttijd)

Heeft Mono-Poly geen DIY modulaire modules meer te koop?

iig succes ermee! :okdan:

Edit:
Mr. Modular aka Johnny B. heeft al gereageerd :)
 
Nou ik heb goed nieuws Oakley komt terug na de zomer.
Verder zou je Blacet kits kunnen kopen.
En mischien wel wat Ken Stone kitjes.
Of dingen van Bareille en anderen zoals ScottTellune.
Midi is wel makkelijk te bouwen dus dat moet geen drempel zijn.
Ik zou gewoon beginnen met een vco,vca.vcf,adsr,lfo en s/h.
Dan kan je later nog mixers kopen een wavetable etc etc.
 
Back
Top