aarden van een ongeaarde mixer

nox

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2005
Berichten
402
Locatie
Maarssen
mensen, een vraagje met betrekking tot 't aarden van m'n mixer. 't betreft een tascam m2524 en ik ervaar wat brom die intern word gegenereerd, als ik namelijk alle kabels eruit heb en door m'n headphones luister dan is 't te horen als de main fader op 0dB staat.. gezien de mixer alleen een + en - pool op de stekker heeft zitten begin ik hier dus een beetje suspicious van te worden

nu is mijn vraag: hoe kan ik deze professorisch aarden? ik heb stroomkabels zat maar ik vraag me af waar ik de gnd op moet bevestigen..

bvd
 
Re: aarden van een ongeaarde mixer

Het klinkt eerder dat je een probleem hebt met de voeding van de mixer. Met alleen een koptelefoon aangesloten is een aardlus onwaarschijnlijk.
 
is dat op te lossen of zou ik dan naar een nieuwe voeding moeten gaan kijken?

sowieso probeer ik eerst ff dat aarden via de behuizing of iets
 
dat klinkt ook vrij waarschijnlijk gezien 't ding intensief is gebruikt door de vorige eigenaar en ook intensief word gebruikt door mij

ik denk dat 't sowieso geen overbodige luxe is als ik 't ding in z'n geheel eens laat nakijken, wat nieuwe weerstandjes erin enzo.. zit er op 't forum toevallig iemand die daar in thuis is en die voor een vergoeding eens wil knutselen?
 
check het tascam forum eens :

http://www.tascamforums.com/

En aarden van de behuizing als er intern niks geaard is heeft volgens mij geen enkele zin ..
Mijn tascam m3500 heeft bijv 1 seriele aarddraad op de subbus zitten ( die de aarde aan de broodjes aansluit)
Ik kan die aarde ook parallel maken door alle broodjes een los aardedraad te geven ipv door te lussen !

Wat je iig moet zoeken is een service manual .. daar kan je iig zien hoe het intern zit !
( En pas op me gekopieerde manuals kopen van teac/tascam in duitsland .. bij mij was alles zo onleesbaar dat ik echt uren nodig heb gehad voordat ik het begreep ! )

Probeer de nieuwsgroepen via google ook effe voor info over die mixer ! zitten redelijk wat pro mensen ..

succes !
 
origineel geplaatst door Nox//

dat klinkt ook vrij waarschijnlijk gezien 't ding intensief is gebruikt door de vorige eigenaar en ook intensief word gebruikt door mij

ik denk dat 't sowieso geen overbodige luxe is als ik 't ding in z'n geheel eens laat nakijken, wat nieuwe weerstandjes erin enzo.. zit er op 't forum toevallig iemand die daar in thuis is en die voor een vergoeding eens wil knutselen?

Ik heb weinig elco's zien slijten door gebruik, meestal is dit ouderdom, of men heeft een te strakke waarde gekozen bij fabricage (da's meestal goedkoper)
Weerstanden vervangen is ook meestal nooit nodig, zolang ze niet verkoold zijn. Meeste problemen zijn de bandkabels (indien deze erin zitten) die voor de meest vreemde problemen zorgen.

Aardings plrobleem heb ik zelf ooit es opgelost door de behuizing van mijn mixer aan mijn centrale verwarming te knopen. Tussen oplossing ............. daarna heb ik een aparte groep naar zolder gemaakt. Daarna nooit geen probleem meer voorgekomen.
 
Back
Top