Moog Knoppen

richard2000

SyBorg
Lid sinds
25 juni 2005
Berichten
4.239
Locatie
Aan de kust
Ja die zoek ik dus, die knoppen die op de Mini of Modular zitten, ze zitten ook op die (hoax) SMS2000, of op synt dot com, of knoppies die er veel op lijken, ik ben bijna alle 99.999 internetshops afgeweest, dus geef me dat adres van die ene die ik maar niet kan vinden:D .
Type nummer en merk is ook goed, er zijn zat shops die ze misschien wel hebben maar die geen plaatjes bij hun knoppies zetten:confused: (zal wel goed verkopen zo).
 
op ebay amerika worden regelmatig complete setjes voor de minimoog aangeboden, nieuwe knoppen, zo'n compleet setje kost dan iets van 80 dollar.

emc in duitsland heeft ze ook, wordt wel wat duurder dan.
 
Thanx maar 80/100 euro gaat me iets te ver voor ca20 knoppies ofzo (weet nie hoeveel een mini heeft), en Newtone die ken ik wel en die zijn ook cheap, probleem alleen is dat ze voor 6mm zijn en ik heb hier 6.3mm potmeters, zal wel iets amerikaans zijn ofzo, dus vandaar dat ik die Moogs zoek, die zullen ook wel 6.3mm zijn, hoop ik.
 
Sta op het punt om deze te bestellen via ebay
zijn tbv 6.35 mm assen

20 mm doorsnede (23 mm ook leverbaar)
$15 per 40 + $4 verzenden

Lijken ze hier niet op ?
 

Attachments

  • ff_1.jpg
    ff_1.jpg
    18,7 KB · Bekeken: 47
Origineel geplaatst door levka
Sta op het punt om deze te bestellen via ebay
zijn tbv 6.35 mm assen

20 mm doorsnede (23 mm ook leverbaar)
$15 per 40 + $4 verzenden

Lijken ze hier niet op ?

Moog knoppen hebben twee witte stippen. Deze hebben een witte lijn. Die met de lijn worden gebruikt op Roland Systeem 700 en bijvoorbeeld de Steiner Parker synths... Tis maar een detail maar wellicht belangrijk als je het origineel wilt houden.
 
Origineel geplaatst door P-Five
Moog knoppen hebben twee witte stippen. Deze hebben een witte lijn. Die met de lijn worden gebruikt op Roland Systeem 700 en bijvoorbeeld de Steiner Parker synths... Tis maar een detail maar wellicht belangrijk als je het origineel wilt houden.

Ja, da's waar
Bij synthesizers.com kosten deze knoppen (rechts op pic) $4 /stuk

Anders bij Mouser.com kijken; die hebben veel
Alleen zijn de z/w plaatjes in hun (pdf) catalogus niet altijd duidelijk
 

Attachments

  • knobs.jpg
    knobs.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 48
maar o, o, o, wat zijn ze mooi. ik leef er helemaal van op, van zo'n plaatje
bedankt :)
 
Origineel geplaatst door ambi-j
deze lijken er goed op ze zijn wat lager maar hebben dezelfde diameter en... ze zijn goedkoop!!!

laten opsturen per vliegtuig is wel duur. maar als je bestelling groot genoeg is en je hebt de tijd, dan kan je ze ook per boot laten afkomen en dat scheelt een stuk.


http://cgi.benl.ebay.be/25-45mmx20-...4858218QQihZ017QQcategoryZ58163QQcmdZViewItem

Alleen gaan er over "hongkongsuperseller" geen al te goede verhalen in de synth-diy wereld. Hij schijnt nogal eens andere dingen te leveren dan je gekocht denkt te hebben. Als je al wat geleverd krijgt...
 
Origineel geplaatst door etaoin
Alleen gaan er over "hongkongsuperseller" geen al te goede verhalen in de synth-diy wereld. Hij schijnt nogal eens andere dingen te leveren dan je gekocht denkt te hebben. Als je al wat geleverd krijgt...

Ja, hij schijnt MN3007 bbd's geleverd te hebben die niet aan de specs voldeden.

Ik denk dat er met knoppen niet veel mis kan gaan; hij heeft toch 99% postieve feedback.

Ik bestel een kleine hoeveelheid en klaat dan wel weten of het wat is.
 
ook al verhalen over gehoord, maar ik heb er een keer besteld en alles was dik in orde.

ze hebben ze in 3 maten: de grote zijn even hoog als moogknoppen maar hebben een grotere krans, de twee kleinere maten overkapselen de schroef van potmeters niet helemaal.
 

Attachments

  • pict2757.jpg
    pict2757.jpg
    85,5 KB · Bekeken: 49
Thanx voor de hulp, ik weet nu dat het Tyco Alcoswitch knoppen zijn uit de PKE serie, in Amerika niet zo moeilijk te krijgen en haast niet te vinden in Europa, maar ik kan ze nu gewoon blind bestellen :okdan: ,

Hier de datasheet van de knoppies in PDF
 

Attachments

  • eng_cat_1308390_0904_k12_k21_.pdf
    411,4 KB · Bekeken: 48
Back
Top